Sign in to follow this  
Followers 0
Etpeng

hallo mensen van de redoxreacties

1 post in this topic

Nou even voorstellen ik ben Erik en kom uit den haag.

Al vanaf mijn 12e jaar met kno3 bezig ik las is kruistocht in spijkerbroek 70 salpeter 20 koolstof en 10 zwavel en warempel mijn passie was geboren

Ik ben trouwens al heel lang lid mijn emailadres zit in jullie systeem.

Ik woonde vroeger in het Westland en kon voor ongeveer 10 gulden 25 kg kno3 kopen .

Rookbommen en beetje onschuldig spelen . Later ben ik er helemaal in opgegaan.

Ik wil ook geen knallen leren dat kan ik erg goed maar pyrotechnische mengsels en redoxreacties

Ik heb vanaf eind 2007 niets meer gedaan en heb weer wat chemische stoffen aangeschaft

Maar ook vind ik de combinatie natuurkunde en scheikunde heel fascinerend.

Verder wil ik het zo houden en zou graag wat meer verdiepen in jullie forum.

0

Advertentie

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0

• Recently Browsing   0 members

No registered users viewing this page.

• Topics

• Strontium nitraat is hygroscopisch, vandaar dat sommige de parlon/aceton methode kiezen = sneller droog (cut stars) / enigszins beter beschermd tegen vocht, daar in tegen rolt dextrine gebonden stars een stuk rustiger vind ik. dus ja het maakt niet veel uit. acetone/cut stars zijn in Amerika nogal gemeengoed, dus ze propageren het alsof het Mexicanen tegenhoud, in sommige van hun "rubber stars" zit volgens mij ook een niet mis te verstanen overdosis parlon om het maar te kunnen  "parlon kleien" Met andere woorden: het was gewoon een met water rollen compo, waarvan die Amerikanen nu opeens zeggen dat je het met aceton moet binden, ze zeggen ook dat je het niet met alcohol kunt binden, dus ja klinkt lekker doordacht met 10% red gum in de compo     ik denk niet dat het veel verschil maakt in brand eigenschappen als je parlon of red gum wel of niet als binder gebruikt, maar het zit dan zeker beter door je compo gemixt, ik denk WEL dat het uitmaakt als je de dextrine weglaat en de formule aanpast in voordeel van een andere brandstof of chloordonor, maar ik denk NIET dat dat een direct waarneembaar verschil geeft 
    • Nou even voorstellen ik ben Erik en kom uit den haag. Al vanaf mijn 12e jaar met kno3 bezig ik las is kruistocht in spijkerbroek 70 salpeter 20 koolstof en 10 zwavel en warempel mijn passie was geboren Ik ben trouwens al heel lang lid mijn emailadres zit in jullie systeem. Ik woonde vroeger in het Westland en kon voor ongeveer 10 gulden 25 kg kno3 kopen . Rookbommen en beetje onschuldig spelen . Later ben ik er helemaal in opgegaan. Ik wil ook geen knallen leren dat kan ik erg goed maar pyrotechnische mengsels en redoxreacties Ik heb vanaf eind 2007 niets meer gedaan en heb weer wat chemische stoffen aangeschaft Maar ook vind ik de combinatie natuurkunde en scheikunde heel fascinerend. Verder wil ik het zo houden en zou graag wat meer verdiepen in jullie forum.  
    • Met het oog op de wereld waant Boem zich een gelukkig man: Romeinse kaarsen zijn hier verboden ...
    • Hmmm. Zolang Amazon niks bant verandert er weinig.
      Ben dit jaar amper actief kunnen zijn dus heb dit jaar ook niks gekocht, ik zou niet weten hoe het staat met het aanbod momenteel. De aandacht voor het hele chemicaliën-verkoop gedoe doet alleszins niks goed.
    • Aldus... https://www.nytimes.com/2017/09/20/technology/uk-amazon-bomb.html https://www.channel4.com/news/potentially-deadly-bomb-ingredients-on-amazon   
  • Who's Online (See full list)

There are no registered users currently online