Jump to content
PyroForum.nl

Ducktape Pasting


MbTTs

Recommended Posts

Pasten vind ik toch altijd nog een hell of a job. Maar zoals VanHout zegt, afsluiting van het project... Je werk begint dan echt vorm te krijgen.

Momenteel zit ik met een flinke teil wheatpaste voor me om zo'n 50 units te pasten. Goede motivatie van Rocketier met 30per avond maar daar kom ik nog niet aan.

Ik heb een shitload aan vierkante vellen 80gr kraft dat perfect is voor pasten. Mijn tips, voor als je veel moet pasten, is om alle stroken op voorhand al op breedte te snijden. Echt een vuilniszak vol.

Twee a drie vellen opgerold en plat gedrukt op tafel. Middels een gleuf in de tafel jas ik er zo een scherp keukenmes doorheen en dat gaat rap!

Daarna enkel een papje aanmaken en routinematig een handje stroken en in gooien en goed roeren.

Na een tijdje trekken gewoon via de China manier idd en met gemiddeld 10min per unit zit je prima.

Meestal check ik tijdens het drogen nog of de lagen niet los komen en strijk ik ze waar nodig nog glad.

Maar goed, in het begin heb ik ook veel lompe methodes gebruik.

Als je pasten echt wilt overslaan moet je over gaan op plastic hemi's. Maar dat is net zo vervelend voor het milieu.

Zwaar tijdrovende hobby. Ik ben laat begonnen dit jaar en zit me nu uit de naad te werken maar het gaat goed!

Link to comment
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...