Jump to content
PyroForum.nl

Hexamine


Recommended Posts

Even een snelle update, Het maken van formaldehyde uit methanol met koper lukt, maar blijft niet uit zichzelf in stand. Er moet dus extra hitte worden toegevoegd. Ik heb het ook met anderen stoffen zoals ethanol en aceton geprobeerd en alleen aceton blijft doorgaan. Nu weet ik niet of dat komt doordat aceton vluchtiger is, of omdat het gewoon beter reageerd. Het zou dus kunnen dat methanol wel instand blijft als je de methanol verwarmd. Dat moet ik allemaal nog eens testen. Verder weet ik ook niet of aceton werkt om hexamine mee te maken. Hoe dan ook, Ik ga proberen om aan platinum te geraken, als dat niet lukt pak ik een reageerbuisje zonder bodem en gevuld met koper waar ik verdampte methanol en lucht door lijd wat vervolgens door een ammonia oplossing heen bubbeld. Dan kan ik het reageerbuisje met een extra hittebron verwarmen. Zelf lijkt me het makkelijkst om een bekerglas met methanol en katalisator te laten lopen, en met een klein vacuum pompje de dampen op te vangen en door ammonia heen te lijden. Wordt vervolgd.

Link to comment
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...