Jump to content
PyroForum.nl

ik ben janpiet


janpiet

Recommended Posts

Hallo mensen, ik ben janpiet en ik ben hier net nieuw. Ik weet nog niet zo veel van die formules en van scheikunde maar een beetje. Ik zit hier vooral voor de explosieven en scheikunde en een beetje voor het vuurwerk. En dit is een te gekke site!

Link to comment

Hallo,

Leuk dat je erbij bent, maar vergeet niet dat het een zéér serieuze hobby is waar het niet alleen draait rond bommen en dingen opblazen( Nu mag je denken dat ik zaag en precies een moedertje ben dat vanalles aan je oren zit te zeiken maar het is nodig om na te denken bij deze hobyy! :D )

Het is btw ook nodig om op de hoogte te zijn van de stoffen waarmee je werkt dus als je nog maar weinig weet, lees dan eerst en begin eerst met rookbommetjes of pijltjes want ANFO (explosief) is geen beginnersspeelgoed :D

Verder een fijn verblijf hier!

Link to comment

Niet om je af te schrikken ofzo, maar als je nog niets van chemie af weet laat die explosieven dan de komende 3-4 jaar nog maar even uit je gedachtenwereld.

Verder raad ik je aan om eens rustig te beginnen rookbommetjes te maken of misschien proberen wat zwart buskruit te maken. Natuurlijk is research van te voren doen ook erg belangrijk. Het is bij deze hobby belangrijk om inderdaat héél goed na te denken!! Voorbereiding en research doen zijn voor 99% de basisaspecten achter deze hobby.

Onderschat nooit, maar dan ook nooit de kracht die er vrijkomt bij bepaalde chemische reacties of pyrotechnische devices, dat scheelt nogal ongelukken.

Ik wens je een leerzaam, prettig en vooral veilig verblijf toe!:D

Link to comment

Ik heb nog nooit anfo ofzo gedetoneerd(omdat het me geen bal intresseerd en ik er geen snars van ken)
Dit is niet zoals een pijltje dat perongeluk ontploft!

Begin gewoon met iets anders als je wilt experimenteren (naar mijn weten is er nog nooit een mens geweest die geen verstand heeft van chemie, en toch zomaar ANFO begon te detoneren zonder dat hij al zijn ledenmaten nog had après!)

Met dit spul mag je geen fouten maken ,zo simpel is het :D

Link to comment

Ik zie pyro niet als een opstapje voor HE.
Toch moet ik me bij berke aansluiten, kennis van chemie en energetica is absoluut vereist.
Bij mij heeft het jaren geduurd voordat ik mijn eerste daadwerkelijke dets heb gedaan.

Welkom.
User1

Link to comment
Ik zie pyro niet als een opstapje voor HE.
Goed punt, ik merk dat mensen vaak anders denken, terwijl ze eigenlijk maar een klein grensvlak hebben.
Maar goed, er zit ook een kern van waarheid in: wie eerst een jaartje of twee bezig is met andere dingen is in de tussentijd misschien verstandiger geworden.

Welkom janpiet :D
Link to comment

Er is bijzonder veel literatuur over HE's lezen lezen en nog meer lezen is denk ik wel de key om er serieus mee bezig te gaan.
En uiteraard is het bijzonder prettig om 2 vingers en 10 ogen te behouden :D
Ookal is werken met geconcentreerde zuren ook niet zonder gevaren is NitroCellulose een leuk stofje om te maken.

Link to comment
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...