Jump to content
PyroForum.nl

Ik Ben Kolenschepper


Kolenschepper

Recommended Posts

Hallo,

Mijn 'naam' is Kolenschepper. Ik ben 16 jaar oud, en ik woon in de buurt van Roermond. Mijn hobby's zijn modelbouw, lezen, en natuurlijk Pyro-techniek. Daarnaast luister ik graag muziek. Voornamelijk grunge en rock, maar de old skool rap en nederhop vind ik ook erg leuk.
Op het moment studeer ik ICT. Dit jaar heb ik mijn diploma voor VMBO-Theoretisch behaald, waarna ik dus ICT ben gaan studeren. Helaas de verkeerde studiekeuze, want het bevalt me totaal niet.

Hoe ik in dit wereldje verzeilt ben geraakt? De liefde voor vuurwerk. Al sinds jongs af aan ben ik gefascineerd door de effecten van vuurwerk, maar een paar jaar terug begon ik me ook te interesseren voor de techniek achter de effecten zelf. Vandaar dat ik ongeveer 1,5 jaar geleden op deze site terecht ben gekomen. In die tijd ben ik bezig geweest met de nodige kennis vergaren voordat ik over ging tot de praktijk, en het zoeken naar bronnen. Aan 'B0mMuh' en andere k3wl onzin heb ik een hekel. Veiligheid staat bij mij voorop.

Mijn ervaringen met Pyro zijn echter nog vrij basic. Ik heb tot nu verschillende soorten rookbommen gemaakt, waaronder de KAS-suiker, Kaliumnitraat-suiker (de poeders gemengd, én de gesmolten versie) en de Ammoniumnitraat-suiker versie. De Ammoniumnitraat had ik zelf uit KAS gehaald. Nadat ik het boekje 'Vuurwerk!' had gekocht, ben ik Green Powder gaan maken. Hiermee heb ik vervolgens een aantal fonteinen gemaakt. Daarnaast ook een aantal knallers, maar die waren geen succes. Ook heb ik Crimson Powder gemaakt, waarmee ik een paar pijlen in de lucht heb proberen te krijgen, maar die kreeg ik helaas niet van de grond. Momenteel ben ik me in de richting van flash en thermiet aan het oriënteren.

Ik hoop dat ik jullie hiermee genoeg geïnformeerd heb, maar als je nog vragen hebt; stel ze gerust.

Grtz,

Niels

PS: de regels zijn gelezen :o

Edited by Kolenschepper
Link to comment

Welkom, Niels! Je hebt reeds een goede ingesteldheid :o, nu nog die pyrotechnische ervaring opbouwen.
Probeer zeker eerst goede MP en BP te maken, want die heb je in bijna elk stuk vuurwerk nodig.
Veel verbetering gewenst met je pijlen, en opletten met die flash ;-).

Vraagje-die-ik-niet-laten-kan: lezen is 'n hobby van je (ook van mij trouwens) -- wat voor boeken dan, en wat is het beste boek dat je al gelezen hebt?

Link to comment

Bedankt voor het welkom heren! :huh:

@ Sobrero: een specifiek soort boeken heb ik niet, alhoewel geschiedenis (in het algemeen) toch een beetje mijn voorkeur heeft. Verder lees ik gewoon alles wat me leuk of interresant lijkt.
Mijn mooiste boek... daar vraag je me wat :o Ik heb meerdere boeken die ik erg mooi vindt, maar als ik dan toch moet kiezen, ga ik voor het boek 'De laatste slag' van Cornelius Ryan. Dat boek gaat over de laatste weken van de Tweede Wereldoorlog, rond Berlijn. Het verhaal wordt verteld vanuit het oogpunt van de Duitse burgers- en soldaten, en de Geallieerden. Een erg mooi boek omdat het vanuit verschillende perspectieven wordt geschreven, zodat je een goed beeld krijgt van hoe ieder van hun die laatste paar weken heeft meegemaakt.

Van de thermiet en flash zie ik trouwens voorlopig even vanaf. Ik denk dat het beter is als ik eerst wat ervaring opbouw met meal en het buskruit. Dat betekent dus dat ik een kogelmolen moet bouwen, maar dat maakt me niet uit. Ik ga eens kijken of er op dit forum of op het Internet een goede handleiding staat voor het bouwen van zo'n ding.

Grtz,

Niels

Link to comment
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...