Jump to content
PyroForum.nl

Hoi, Ik Ben Cheatas


cheatas

Recommended Posts

Hallo,
Ik ben cheatas, ik ben 16 jaar en experimenteer al zon 5 jaar met knallers en klein siervuurwerk.
Ik woon in Maastricht en tot mijn ervaringen is het daar lastig om rustig dingen uit te teste ( ik had graag op het platteland gewoond).
Ik heb al eens zwart buskruit gemaakt, maar dit werkte helaas niet naar mijn verwachtingen omdat ik het niet had gemalen met een kogelmolen.
Ik ben bezig met een kogelmolen te maken, voor stars en ander siervuurwerk.
ik doe 3de jaar havo en weet nog niet wat later wil worden.
En mijn hobby's zijn sites bouwen, luchtbuks schieten en natuurlijk pyrotechniek.
Ik hoop nog veel te leren op dit forum, en zal zeker vragen stellen.


cheatas

Edited by cheatas
Link to comment

Even voor de duidelijkheid het is verboden om op dieren te schieten met de luchtbuks!(en ga me niet vertellen dat je een jachtvergunning heb)

We hebben al de strengste wapenwet regeling van europa. Alleen is de regeling van het luchtschieten weer iets versoepeld met name geen lemiet op caliber en het aantal joule/kracht.

De tak van het lucht schieten hebben jullie nu voor sommige mensen weer in een negatief dagbeeld gesteld. Het liefts zouden die mensen ook de 7,5joule wet invoeren net als de DE maar dat terzijde.
Verpest het gewoon niet voor de mensen die thuis aan hun schiet houding willen oefenen op een zo legaal mogelijke wijze.

En voor de mensen die afvragen waar ik thuis dan op schiet?
Ik schiet op kaartjes en plink wat.

Link to comment

Met een jachtvergunning mag je alsnog niet met een luchtdrukwapen op beesten schieten. De makers van de wet achtten het te waarschijnlijk dat het arme beestje te veel zou lijden omdat de gemiddelde luchtbuks niet krachtig genoeg is om in een enkel schot te doden.

In ieder geval welkom hier namens mij.

Link to comment

Ik wist dat dit wel gechoqueerde reacties zou uitlokken. :huh:
Maar even voor de duidelijkheid:Stel je voor: Je hebt een 100tal spreeuwen zitten in een weide,die weide is ons erfgoed en staat vol met fruitbomen. Die beesten pikken op alle fruit en wordt daardoor onbruikbaar!
De uitwerpselen van die beesten hangen dan ook weer op het fruit als ze daar even zitten en zo een kanon schrikt ze niet af.

Leuk hé : :o
Ik ben zeker geen saddist of dierenbeul! Maar deze dieren zorgen wel degelijk voor overlast en schijten zelfs de nok van je dak vol!

Grtz Bert

Link to comment

Yup klink me heel bekent in de oren. Woon zelf in de betuwe en behoren ook een aantal appel bomen (beumkes) ons toe en niet de spreeuwen :o.

Aan mensen die het hoog op hebben met dieren rechten enz. Kun je nooit uitleggen waarom het zo belangrijk is om die beesten van de boompjes weg te houden of af te schieten ut zij met een luchtbuks of vuur geschut.

Maarja idd met een kersen/gas kanon gaan ze ook niet weg. Daarom heb ik ook een andere hobby om de knallen te overstemmen met eigen creaties.

Link to comment
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...