Jump to content
PyroForum.nl

ik ben... eeeuhh


Tyneman

Recommended Posts

Tyneman dus :P

30 (brrrrr) jaar
Kom uit Dordrecht (Z.H.) En werk als TOA scheikunde op GSG Schravenlant in Schiedam.

Ben al aardig lang bezig met basic pyrotechniek (kleine pijltjes, fontijntjes, rookbommen)
Door mijn werk toegang tot chemicalien en dus mijn oude jeugdliefde weer kunnen ophalen.

Rond oudjaar probeer ik altijd wat groters te fabriceren.
Nee, ik ben niet van de knallen (saai!)

Hopelijk hier wat relaxte mensen ontmoeten en wat leuke geintjes over pyro uitwisselen.

Hopelijk is dit genoeg geblabla voor iedereen, vragen PM me maar :P

Gr33tZ

Link to comment

@ Exhile, Ik denk dat er vele beginners (net als ik zal ik eerlijk toegeven) begonnen zijn met knallen, omdat dit eenvoudiger is en minder precisie vergt dan echt goed siervuurwerk zoals mortieren enzo. In het begin heb je nog niet veel chems tot je beschikking en begin je ervaring op te doen door dingen als buskruit te maken enzo. Sommige blijven inderdaad hangen bij bommeuuh en knalleuuh, maar er zijn er ook een boel(waaronder ik) die graag echt beter worden en ook de moeite willen nemen om lang te zwoegen op de eerste mislukte mortier... Als ik mag raden, verbeter me als ik het fout heb, denk ik dat jij ook begonnen bent met knallen, en langzaam beter bent geworden tot je dit niveau bereikt hebt...(wat naar mijn mening een enorme prestatie is als je 17 bent!) maar denk niet alleen maar kwaad van de mensen die beginnen met knallen. Okee je hebt wel een punt betreft de mensen die een topic starten met HOE KAN IK EEN ENORME BOM MAKEN VOOR WEINIG GELD EN MOEITE. Daar kan ik me ook aan ergeren, dat is ook irritant dat klopt, maar de meeste komen verder met siervuurwerk dan met HE als je het mij vraagt!
maar Siervuurwerk is inderdaad leuker dan knallen daar ben ik het mee eens :P

Link to comment
verbeter me als ik het fout heb, denk ik dat jij ook begonnen bent met knallen


Nope :P
Ik ben begonnen met veel lezen en dan eens een rookbommetje gemaakt maar die fase ben ik vlug ontgroeid omdat dit mij niet kon interesseren,

Verder bedoel ik met bommeeeuh en knalleeuh de soort mensen die wij kewls noemen,die geen moeite willen doen om iets te leren,
ik heb niks tegen een cracker, zelf kan een goede cracker mij af en toe ook plezieren maar modificeren van bestaand vuurwerk is natuurlijk een ander verhaal,...
Link to comment

Natuuuuuurlijk is een lekker knalletje op zn tijd erg lekker :P

Maar idd de lol gaat er zo snel af. Chemisch gezien is bijna al het knalspul oninteressant....

Mortieren ed doe ik niet aan. Ik maak meestal erg kleine hoeveelheden (10-50g)Het gaat mij er meer om leuke effecten te creeren. Bijvoorbaat zo dat ze binnen (Op het lab, in zuurkast, achter een knalscherm) ook nog af te steken zijn.

Uitzondering zijn natuurlijk oud en nieuw, en sommige feestjes, dan maak ik meestal wel een wat grotere fontijn of rookbom.

Link to comment

Met 50 gram goede BP krijg je een shell van 200 gram bijna 700 meter de lucht in dus zijn kleine hoeveelheden nogal relatief,

Zo heb ik een filmpje van een prachtige starmine met 5 gram lift powder en 20 gram sterren, als je dus over kg's begint te praten krijg je al 15"+kalibers :shock:

Link to comment
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...