Jump to content
PyroForum.nl

Ghostmine


miech

Recommended Posts

Ik heb zojuist een ghostmine naar nieuw concept afgeschoten. Omdat je in een bos geen elektriciteit hebt, was ik gedwongen lont te gebruiken. Vanwege het alles natmakende karakter van methanol loopt de lont door een pvc-buisje het zakje pulverone in.

Casing: 750 ml conservenblik
Lift: 50 gram slechte pulverone
Brandstof: 550 ml methanol + 7 gram boorzuur

Foto:


Video:

Het filmpje wordt nog bewerkt, en te zijner tijd zul je een betere versie aantreffen in dit topic. In het echt was de paddestoel ook echt groen, maar de camera paste het diafragma niet snel genoeg aan om dat er goed op te krijgen.

Link to comment

Waarom zou dat slecht zijn? Ik neem aan omdat er ''zuur'' achter staat dat jij denkt dat het vloeibaar is, in dat geval, het is gewoon poeder, het zorgt voor de groene kleur in Methanol :P Mooi gedaan btw :(

Link to comment

Boorzuur is totaal niet slecht hoor en het zorgt Idd voor de groene kleur zo kan je ook andere stoffen gebruiken voor bv een rode Ghostmine te maken.

Het valt trouwens nog goed mee redelijk mooi gelukt jammer van dat de camera de kleur niet goed had:(
Moet ik ook eens proberen.
Is 50g Pulverone niet iets wat veel?En moest de wolk normaal niet wat hoger gegaan zijn?
Probeer anders eens met goeie pulverone als vergelijking kan je bijde bij elkaar posten om zo het verschil aan te geven voor "slechte" en "goede" pulverone.

Grtz

Link to comment

Thanks voor de complimenten :P .

Een lift van 50 gram pulverone is niet heel erg veel voor een ghostmine van dit formaat, en gezien de slechte kwaliteit was het eigenlijk zelfs te weinig. Daarom was hij niet al te hoog en zie je direct na de ontsteking groene vlammen op de grond. Ik vermoed dat er een groot deel van de druk door het pvc buisje ontsnapt is, want die vertoonde achteraf brandsporen aan de binnenzijde.

Volgende keer ga ik, als ik weer een lont moet gebruiken, proberen een bottomfused model te maken. Het lijkt me dat de ghostmine dan beter leeg geblazen wordt, en het buisje naar boven is dan geen kwaliteitsbepalende factor meer.

@T: Heb ik al wat aan gedaan, het viel mij ook op dat er niet stond wat er moest staan.

Link to comment
  • 3 weeks later...
Boorzuur is totaal niet slecht hoor


Volgens Wikipedia;
Giftigheid
Boorzuur en borax zijn giftig voor het zenuwstelsel, de nieren en de lever van de mens. Zij kunnen worden opgenomen via beschadigde huid. Ook bij gewoon huidcontact kunnen reeds overgevoeligheidsreacties optreden. Doses van 1 g bij zuigelingen tot 15 g bij volwassenen zijn dodelijk. De verschijnselen van boorzuurintoxicatie zijn: braken, bloederinge stoelgang, afstoting van de huid, hoofdpijn, meningismus, nierfalen, tenslotte hyperthermie en shock. Verder kan boorzuur de vruchtbaarheid verminderen.

Maargoed, ik denk dat ik ook maar eens zo iets ga maken, ziet er namelijk erg tof uit. Lijkt me helemaal mooi als je meerdere shots achter elkaar hebt.

Na 7 flesjes Hertog Jan gaat het typen in eens een stuk moeilijker :rolleyes: Edited by Pyrofanatic
Link to comment

Als 15 gram de dodelijke dosis hebt, heb je het dus absoluut niet over een sterk vergif. Als je zo rekent is NaCl of zelfs water ook een vergif. Bij bijvoorbeeld pijlgiffen zoals curare rekent men in enkele miligrammen (!) per kilo lichaamsgewicht.

Met normale voorzorgsmaatregleen zijn zulke stoffen prima zonder gevaar te gebruiken.

Link to comment
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...