Jump to content
PyroForum.nl

Berke, de nieuwste


Recommended Posts

Guest meatyke

Welkom hier, Bedoel je Limburg in België of Limburg in Nederland?
Heb je al ervaring op sommige Pyrovlakken?
Wat zijn je verdere hobby's?
Oww, en let ook nog op je leestekens en spelling!
Anders heb je zo een warning (ik spreek uit ervaring)! :)

Link to comment
Guest meatyke

Wel, als je gekleurde rook gaat maken...
Veel succes! Trouwens het kost toch redelijk veel voor die gekleurde rook hoor.
Je zegt Limburg? Waar ergens? (Hasselt, Genk, Maasmechelen, ...)?

Link to comment

Welkom

Eindelijk nog eens een belg erbij. ;) Je posts zien er inderdaad goed uit, houden zo! Vergeet ook niet de rest van de regels te lezen en toe te passen. Heb je trouwens al eens iets gemaakt? Want een rookbom met kleur is heel moeilijk. Je hebt er vaak zeer dure exotische chems voor nodig die niet al te gezond zijn. :) Gekleurde rookbommen in grote hoeveelheden kan je dus al uit je hoofd zetten. Zoek maar eens op het forum, er zijn een topics over dit onderwerp.

Veel succes in ieder geval.

Link to comment
Overigens:Ik heb bij een verfzaak wel van kleurpoeders gehoord,maar dyes is zeker vloeibaar?
Dus het zal wel wat andes zijn he?? :)

Dyes is gewoon de engelse benaming voor kleurstoffen. En zoals je weet hoeven niet alle kleurstoffen vloeibaar te zijn. Of de kleurpoeders in de verfzaak geschik zijn, is een tweede. Voor gekleurde rook heb je over het algemeen een kleurstof nodig, die bij hoge temperaturen niet oxideert. De kleurstof moet sublimeren, en vervolgens meteen in de lucht weer vaste stof worden zodat er een microkristallijne nevel ontstaat. Je stof moet dus tegen hitte kunnen, en eenvoudig verdampen. Heel veel verfstoffen zijn hier niet geschikt voor. Mocht je verfzaak synthetische indigo verkopen bijvoorbeeld, die is wel geschikt...
Link to comment

Heey,

Welkom op dit forum :)

Ik was even aan het zoeken in het kader van rookkleuring en ik kwam langs deze site: klik even in de database kijken bij Smoke Compositions. Daar is een hele grote tabel met allerlei compos voor rookkleuring te vinden. Ik hoop dat je er wat aan hebt.

Mzzls Night Hawk

PS. Voor dat de mods kwaad worden misschien is het beter om dit in het daarvoor bestemde topic verder te bespreken....

Link to comment
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...