Jump to content
PyroForum.nl

Heey ik ben steven


ste3vun

Recommended Posts

Ik ben eigelijk een beetje nieuw met scheikunde enzo, maak wel redelijk vaak rookbommen en kloot natuurlijk met vuurwerk maar ik heb nog een paarvragen:

Is er een manier om natrium chloride te maken met huis tuin en keuken middelen of is et misschien mogelijk omdit ergens uit te halen?

Er staan een boel chemische producten op deze site maar wat is een goede plaats om die te kopen??

Alsvast bedankt :(

Vragen om bronnen, warned. T.

Link to comment

Welkom Steven.

Opmerking 1: LEES DE REGELS!
Dan had je namelijk geweten dat vragen om bronnen een warning oplevert.

Natriumchloride kan je maken door 1M HCl te neutraliseren met een zelfde hoeveelheid 1M NaOH. Wel de pH even controleren. Dan deze oplossing indampen en even herkristalliseren. Voila, je Natriumchloride.

Verder wil ik je op het hart drukken veel te lezen en niet al te snel vragen te stellen. Mocht je toch een post maken, let dan zeer goed op je spelling. We staan namelijk bekend als zeikerds op dat front.

Have fun, stay safe!
Gr33tZ

Link to comment

Zoals je nu al weet is dit een vrij streng forum en moeten de regels nageleefd worden.
Hopelijk mag je van dit forum een hoop opsteken zoals ik en vele anderen ook doen. Btw als je niet persé te synthese van Natriumchloride wilt doen zoals Tyneman hier boven beschrijft kan je ook gewoon even wat keukenzout van je moeder lenen :( .

Link to comment
×
×
  • Create New...