Jump to content
PyroForum.nl

Hallo :)


narcotic

Recommended Posts

Hallo mensen, ik ben David, ben 14 jaar en m'n intresses liggen vooral bij knallers en raketjes maar ik begin me vast nog wel voor andere dingen te intresseren. Ik heb wat ervaring met knallers en raketjes en weet hoe ze werken, maar ik heb de chemicalien ervoor nog niet zelf kunnen maken, dat gaat ook een beetje moeizaam omdat je als 14 jarige niet zo snel stoffen in huis krijgt ;) Dat was het,

Later

Link to comment

Welkom!
Bedoel je met ervaring dan het afsteken e.d. of ook het maken van knallers en raketjes met de composities uit commerciëel vuurwerk?
En over dat gedoe van dat je de chemicaliën enzo niet kon krijgen als 14 jarige: Ik denk dat dat best meevalt, voor vuurpijlen en knallers heb je aan buskruit al genoeg, en als het goed is weet je dat dat bestaat uit zwavel, koolstof en kaliumnitraat. Eigenlijk is alleen de kaliumnitraat wat zoekwerk, zwavel kun je namelijk uit spuitzwavel zuiveren. (staat hier ergens een topic over) Koolstof kun je zelf maken door hout te pyrolyseren of gewoon door het in een zak barbeque kooltjes te halen.
Mja, ik heb het gevoel dat me post ietsjes te lang wordt ;)

Te lang niet. Alleen onleesbaar. Ik heb maar een portie punten toegevoegd, doe dat volgende keer zelf svp. T.

Link to comment

Welkom Narcotic!

Wees zo vriendelijk de regels te lezen en toe te passen. Dat maakt het leven op dit forum, voor jou en ons, veel aangenamer.
Verder is het verkrijgen van chems ook op jouw leeftijd best te doen. Er zijn hier zat members die het lukt.

Hopelijk heb je veel plezier op het forum en zal je snel veel leren.

Have fun, stay safe!
Gr33tZ

Link to comment
Welkom!
Bedoel je met ervaring dan het afsteken e.d. of ook het maken van knallers en raketjes met de composities uit commerciëel vuurwerk?
En over dat gedoe van dat je de chemicaliën enzo niet kon krijgen als 14 jarige, ik denk dat dat best meevalt, voor vuurpijlen en knallers heb je aan buskruit al genoeg, en als het goed is weet je dat dat bestaat uit zwavel, koolstof en kaliumnitraat, en eigenlijk is alleen de kaliumnitraat wat zoekwerk, zwavel kun je namelijk uit spuitzwavel zuiveren (staat hier ergens een topic over) en koolstof kun je zelf maken door hout te pyrolyseren of gewoon door het in een zak barbeque kooltjes te halen.
Mja, ik heb het gevoel dat me post ietsjes te lang wordt :D
Ik bedoel het maken met composities uit commercieel vuurwerk. En misschien kan ik toch wel ergens wat KNO3 vinden ;)
Link to comment

Hmm, slopen van commercieel vuurwerk is geen onderwerp van dit forum. Daar doen we niet aan. Je kunt ook proberen zelf je mengsels te maken, dat is best interessant en daardoor begrijp je ook een beetje wat er op moleculair niveau gebeurt. Daar leer je meer van dan van het openbreken van strijkers.

Link to comment
Hmm, slopen van commercieel vuurwerk is geen onderwerp van dit forum. Daar doen we niet aan. Je kunt ook proberen zelf je mengsels te maken, dat is best interessant en daardoor begrijp je ook een beetje wat er op moleculair niveau gebeurt. Daar leer je meer van dan van het openbreken van strijkers.
Ik ga echt geen knallers met flash open breken ofzo hoor ;)


En het nogmaals quoten van een hele post gaat je volgende maal een warning opleveren. Pas de regels toe! T.
Link to comment

Welkom,

Je moet trouwens niet de chemicaliën kunnen mraken om aan pyro te doen hoor. Niemand hier maakt al zijn chemicaliën hier. ;) Als je lang genoeg bezig bent zal je vanzelf bronnen vinden voor de verschillende benodigde basisstoffen. Hopelijk leer je dan ook hoe je er fatsoenlijk mee kan werken. Gekloot met commercieel vuurwerk zien we inderdaad niet graag.

Vergeet niet dat vragen naar bronnen helemaal verboden is!

Link to comment
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...