Jump to content
PyroForum.nl

Te weinig Ampere?


Guest

Recommended Posts

Hallo allemaal,

Ik had een vraag over mij chloraat cel. Ik heb zelf een Mno2 anode gemaakt.

Zoals beschreven op dit forum. Ik heb hier voor titanium plaat gebruikt. van 1mm dik.

En twintig bij vijf cm, De coating van mijn anode ziet er strak uit zonder enige beschadiging.

Naar mijn idee is deze aardig goed gelukt. De katode heeft de zelfde diameter als de anode. Maar

nu stuit ik op een probleem. Ik heb een cel gemaakt van een kunstof wek pot van vier liter. En als

voeding gebruik ik een Atx 450 watt. maximum van 40 ampere bij+5 volt. In het begin leek alles goed

te gaan. Ik heb de nieuwe anode een uur of vier laten electrolyseren in een oplossing van NaCl.

De oplossing werd mooi roze van kleur. En er stroomde gemiddeld 10 tot 13 ampere Door heen.

Hierna heb ik een oplossing gemaakt van Kcl. Ongeveer 1,5 kg opgelost in vier liter, In het begin

draaide alles erg goed. De temperatuur bleef op 50 graden. maar toen ik de volgende morgen bij

de cell kwam kijken. was het water nog maar 11 graden en stroomde er nog maar 1,5 ampere.

Weet iemand hoe dit kan? De anode en katode staan ongeveer 2 cm uit elkaar.

Bedankt alvast voor jullie reacties

Jynx

Link to comment

Je coating van je mmo anode is niet goed, de oplossing hoort ook niet roze te worden. Dit duid aan dat er mangaan word op gelost! Er is waarschijnlijk geen geleiding meer van de lagen oxide en het titanium wat mogelijk bloot ligt treed passivatie op. Je heb genoeg ampère, deze bepaald de reactie snelheid gedeeltelijk.

Link to comment

Hoi,

Dat vind ik wel vreemd. Want het schijnt zo te zijn. Dat je de eerste keer draaien altijd je oplossing roze word. De anode ziet er ook nog steeds het zelfde uit als na het bakken.

Link to comment
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...