Jump to content
PyroForum.nl

3T Krik


Weirdo

Recommended Posts

Ik liep in de lidl voor boodschappen en ik zag ineens een 3 tons krik staan, ik dacht die moet ik hebben.
Altijd handig voor bijvoorbeeld BP of whistlepijlen of gewoon BPpijlen te maken. En nog veel meer.
Aangezien €11,99 niet veel is dacht ik, dit laat ik even weten.
Om een of andere reden staat ie niet op de lidl site, maar ik heb wel een plaatje gevonden van precies dezelfde krik.

Link to comment
  • 3 weeks later...

Hoe ga je die gebruiken?
Deze zijn gemaakt om een auto op te krikken en tussen de bankvijs past zoiets niet.
En als ze toch passen dan is je bankvijs wss tot het uiterste open en dan kan je gemakkelijk je draadstang plooien.
Al denk ik er wel aan zo eentje te kopen om in de koffer te leggen want dat werkt toch makkelijker dan je auto 'opvijzen' bij een lekke band.

Om te persen zou ik zo een manuele hydraulische pers aan raden waar ze hout mee splijten.
Die koop je in elke doe-het-zelf zaak voor een 30€ en die kunnen tot 10 ton persen.
Gewoon de beitel platvijlen en meestal zitten er enkele reserve beitels bij dus kan je die nog altijd gebruiken waar hij voor bedoeld is.


Wel een leuke vondst :P
Ik hoop wel dat ze deze nog steeds in stock hebben het is toch al 3 weken geleden.

Edited by Dark_Hero
Link to comment

Gevonden :P
https://pyroforum.nl/index.php?showtopic=2316
Chemical Brother had blijkbaar ook al vermeld dat hij een kliefmachine kon gebruiken.
En de manier die Richard had geschreven om gemakkelijk een dichtheid van 1,7g/cm3 te berekenen is ook handig.

Ik zou echt eens het hele forum moeten doorlezen al denk ik wel dat ik daar een hele dag mee bezig ben.

Edited by Dark_Hero
Link to comment

Het hele forum doorlezen is echt een must voor iedereen vind ik.
Zelf gebruik ik heel vaak gewoon een huis tuin en keuken bankschroef, ligt er een beetje aan hoe sterk je bent maar hier valt to zeer hoge dichtheden mee te persen.
peter gebruikt hier vaak een lange ( 1,5m) stalen buis voor zodat men een hefboom effect heeft, dit scheelt echt ontzettend veel.
Misschien een goede tip voor de mensen die er geen geld aan uit willen geven.

Edited by User1
Link to comment
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...