Jump to content
PyroForum.nl

HALLO iedereen


Guest 666X3n0m0rph666

Recommended Posts

Guest 666X3n0m0rph666

Hallo,
Ik ben 666X3n0m0rph666, ik ben 13 jaar oud, ik woon in België, Limburg.
Dit forum kwam ik tegen na wat zoek werk op Google over aluminium poeder, het beviel me wel leek me een toffe "gemeenschap" dus ik registreerde me effe.
Ik ben een totaal onervaren pyro, veel met vuur gespeeld nog nooit iets echt gemaakt.
Ik ben wel heel erg geinterseerd in pyro techniek.
IK ben nu bezig met termiet, leek me echt iets voor beginners.
Daarna wil ik green powder maken en daarna mss acetone peroxide (knalt hard en niet zo moeilijk).
Qua chemics ziet het hier goed men pa heeft een tuinbedrijfje namelijk, dus zwavel,kaliumnitraat en die zooi goed voor handen :) . (ben ik week terug pas achter gekomen anders had ik eerst green powder gemaakt).
Men ma begint spontaan te flippen als ze het woord vuur (laat staan explosie) hoort :lol: .
Dus ik zeg maar beter niks over men pyro ambities, de mensen wiens ouders dat zelf ook leuk vinden hebben echt geluk.
Verder hobby's: tekenen, grafishe dingen (kan overweg met alle adobe tools),gamen, laptop modden...

Dat was het :P

Link to comment
Guest Goner

Ik geef je een paar tips:

-Neem een normale naam :lol:
-Ga eerst eens veel lezen
-Spreek het woord acetonperoxide niet uit als je er nog niet aan toe bent, ik denk dat je van je stokje gaat als je hoort wat er in het algemeen is gebeurt met acetonperoxide en kinderen die zogenaamd "ervaring hebben", GP is eigenlijk bijna geen ervaring, althans lang niet genoeg voor AP!
-Thermiet is iets wat erg simpel, maar vreselijk gevaarlijk is, aangezien de temperatuur ver boven de 2000 graden C komt en de reactie niet te stoppen is.
-De chemicaliën van je vader zijn niet zuiver genoeg om devices mee te maken, maar GP moet lukken!


Verder een veilig en leerzaam verblijf op het forum!

Link to comment
Guest 666X3n0m0rph666

Sorry :lol:
Ik denk dat ik me net ongelofelijk belachelijk heb gemaakt :)
Mss dat ik toch beter eerst met wat GP begin :P
Nu denkt iedereen vast dat ik een randdebiel ben die wat chemics in een buis stopt hard wegloopt en hoopt dat ie niet dood gaat :P
AP leek gwn zo makkelijk en thermiet ook
Nogmaals srry

EDIT: veel lezen heb ik wel al gedaan ik kan al redelijk van die chemishe formules ontrafelen, en schuim dagelijks forums af om tips en zo te lezen

Edited by 666X3n0m0rph666
Link to comment

Ik ben nogal sjaggo op het moment, dus ik ga het kort houden: Laat het plan om acetonperoxide vallen (In ieder geval de eerste paar jaar alstjeblieft) of ga ergens anders heen zodat we niet wéér slecht in het nieuws komen.
Behalve dat denk ik dat je een heel eind kan komen als je hier wat rondleest. Er zijn hier erg veel leukere, makkelijkere, zinvollere en bovenal verstandigere experimenten te vinden dan het effect van hoog energetische materialen op de vingers van een 13-jarige jongen. Zelfs als je toch per se een knal wil maken...

Mocht je verstandig genoeg zijn om eerst wat rond te lezen voordat je aan de slag gaat en niet met iets potentieel dodelijks te beginnen, dan denk ik dat je hier een hoop lol kunt hebben en heet ik je wel van harte welkom.

Link to comment
Guest Goner

Haha, belachelijk heb je je niet gemaakt hoor, de meesten hebben zo'n start, het eerste waar ik mee wou beginnen was ANFO...

Het is inderdaad slim om toch maar eerst met GP te beginnen aangezien je daar meer van leert dan van thermiet.

P.S. Hier trouwens een filmpje wat voor effect KMnO4 - Suiker met je huid doet, ongeveer vergelijkbaar met thermiet: Youtube

Edited by lennard
Link to comment
Guest Goner

Zodra je het hebt gecoat is het veilig ja. Een compositie met Magnesium (ongecoat wel te verstaan) en een oxidator kan tot spontane ontbrandingen leiden, met mogelijk fatale gevolgen! Het coaten kan je het beste doen met Kaliumdichromaat of Boorzuur, let er wel op dat deze twee stoffen allebei erg giftig zijn.

LD50 (ratten) oraal : 5140 mg/kg

Bron: Wikipedia

Maar waarvoor wil je het gaan gebruiken, soms is het wel te gebruiken, dit ligt aan de oxidator.
Link to comment
Guest 666X3n0m0rph666

OK bedankt aan boorzuur ga ik moelijk aankomen
Ik vroeg het maar omdat dat volgens een ander topic hier in punten slijpers zit en dat dus een luek makkelijk experimentje leek het geeft ook zoon leuke heldere vlam :lol:.

Link to comment
Guest Goner

Ja dat is wel leuk om eens te proberen, hiervoor hoef je de puntenslijper niet te coaten hoor! :lol:

Maar boorzuur is dacht ik algemeen verkrijgbaar bij de apotheek.

Link to comment
Guest 666X3n0m0rph666

Daar geven ze me niks meer :lol:
Was is gaan vragen om jodiumkristallen voor joodstikstof.
Snauwt die mij daar af alsof ik een gevaarlijk gek ben....
Naderhand toch niet zoon goed plan qua dampen en gevoeligheid....

Link to comment
Guest Goner

Als je Stikstoftriiodide maakt ben je ook een gevaarlijke gek! :)

En het is inderdaad raar als een 13 jarig manneke om jood komt vragen voor experimenten waar de apotheker zelf niks van snapt! :lol:

Link to comment
Guest Goner

Daar ben ik het volkomen mee eens HD!

En 666X3n0m0rph666, voor zulke korte posts krijg je normaal een warning! Lees ook maar even de regels door! :lol:

Link to comment
Guest 666X3n0m0rph666

@LEANDER

De regels heb ik nu gelezen en besef nu dat ik een paar uur geleden het domste iedee ooit had :lol:
Maar ja iedereen begint ergens...
Regels ook erg leerzaam bedankt!!!
En dat van die lolly DIE uitdaging ga ik aan :)

EDIT Bedankt voor die basis cursus!!!!

Edited by 666X3n0m0rph666
Link to comment
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...