Jump to content
PyroForum.nl

Hello, My Name Is -->


mzz

Recommended Posts

Haii vrienden.

Ik ben Simon, 20 jaar oud, en woon in Gouda. Ik heb sinds vorig schooljaar mijn MBO diploma Chemie gehaald, nu werk ik op een laboratorium.

Ik zit al langer op deze site, maar sinds nu dan eindelijk geregistreerd :o

Pyro zelf heb ik weinig ervaring mee, enkele dagen terug wel flash gemaakt wat vrij heftig was (7gr gaf een knal vergelijkbaar met een lawinepijl)

Zelf wil ik meer in de siertak verdiepen, met jullie gaat dat wel lukken! :huh:

Groetjesss,

Mzz

Link to comment
Pyro zelf heb ik weinig ervaring mee, enkele dagen terug wel flash gemaakt wat vrij heftig was (7gr gaf een knal vergelijkbaar met een lawinepijl)


Als je geen ervaring hebt is het beter niet met flash te beginnen, het is één van de gevaarlijkste typen mengsels die ik me zo kan verzinnen. Verder lijkt het me sterk dat je met 7g een lawinepijl kan evenaren.
Ik neem aan de de kaliumchloraat kaliumperchloraat hebt gebruikt in combinatie met GD. Wel minder instabiele mix maar zeker niet voor beginners. Er zijn deze maand al 3 leden (als ik het goed heb) gewarned omdat ze "zo snel mogelijk flash wouden maken" zonder ook maar enig verstand van chemie of dergelijke te hebben, wat nogal iritante vragen en opmerkingen tot gevolg had.

Ik raad je aan eerst te beginnen met buskruit achtige of andere op kaliumnitraat gebaseerde composities.

Zelf wil ik meer in de siertak verdiepen, met jullie gaat dat wel lukken!


Je zult het uiteindelijk zelf moeten doen.

Lees en houd je aan de regels, die zijn hier zo waardevol als Pt...

Welkom trouwens.
Link to comment
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...