Jump to content
PyroForum.nl

Pyrotech


pyrotech21

Recommended Posts

Hallo mensen,

ik zal mijzelf even voorstellen: ik ben Pyrotech, woon in het noorden van Nederland.

De afgelopen 2,5 jaar heb ik mij nauwelijks bezig gehouden met pyrotechniek. Voor die tijd heb ik er met veel plezier veel tijd aan besteed. Voorheen was ik altijd lid bij chemixtry, maar ik kwam er laatst achter dat die site helaas niet meer bestaat. Ik ga me nu niet meer met heel veel dingen bezig houden op het gebied van pyrotechniek. Eigenlijk alleen mijn oude knallers en raketten.

Ik heb ervaring met starmines, raketten, payloads, fonteinen, knallers, HE's.

Link to comment
Hmm, niet heel erg uitgebreid assortiment, maar toch maar even een kleine order geplaatst. Dit is zeker een site van een forum member?

Als iemand toevallig nog wat visco heeft liggen waar hij/zij vanaf wil, kun je me altijd PM'en. :o


Ten eerste ben ik, maar zeker een boel anderen gigantisch blij dat deze shop überhaupt bestaat, dus enige waardering hiervoor is wel op z'n plaats denk ik, vooral van iemand die zijn bronnen hier open en bloot aangeboden krijgt zonder enig blijk van ervaring, behalve z'n eerste post, wat heel goed bluf zou kunnen zijn.
Ten tweede vraag je gelijk naar producten die je wilt gebruiken om knallers te maken. Hoe opzichtiger dit gedaan wordt, des te moeilijker het word dit soort shops te kunnen blijven runnen, omdat deze al punt van kritiek kunnen zijn voor naïeve mensen.

Het is niet mijn intentie om jouw serieusheid in twijfel te trekken, maar bewijs ervoor heb ik (nog) niet, vandaar dat ik het ook vertel op deze manier.
Vanaf kinds afaan wordt ons geleerd niet bij vreemde mensen in de auto te stappen, ook al bieden ze je snoep aan. Hopelijk zie je het verband :huh: . Edited by xxxjanusxxx
Link to comment
PARDON?
Heb je ook nog GD en perchloraat en eindkapjes nodig om m80's te maken?


Ik vind het leuk dat ik een lieve reactie krijg. Ik mag het assortiment van een webshop met 44 artikelen toch gewoon aan de magere kant noemen? Ik ben blij dat de bron er is, laat dat duidelijk zijn, maar ik had het niet erg gevonden als er meer producten op zouden staan.


Ten eerste ben ik, maar zeker een boel anderen gigantisch blij dat deze shop überhaupt bestaat, dus enige waardering hiervoor is wel op z'n plaats denk ik, vooral van iemand die zijn bronnen hier open en bloot aangeboden krijgt zonder enig blijk van ervaring, behalve z'n eerste post, wat heel goed bluf zou kunnen zijn.
Ten tweede vraag je gelijk naar producten die je wilt gebruiken om knallers te maken. Hoe opzichtiger dit gedaan wordt, des te moeilijker het word dit soort shops te kunnen blijven runnen, omdat deze al punt van kritiek kunnen zijn voor naïeve mensen.

Het is niet mijn intentie om jouw serieusheid in twijfel te trekken, maar bewijs ervoor heb ik (nog) niet, vandaar dat ik het ook vertel op deze manier.
Vanaf kinds afaan wordt ons geleerd niet bij vreemde mensen in de auto te stappen, ook al bieden ze je snoep aan. Hopelijk zie je het verband :o .



Voor het eerste deel van jouw alinea: zie mijn reactie hier boven. Voor het tweede deel: waarom iemand gelijk wantrouwen?
2de alinea: mag ik niet aangeven waar de komende tijd mijn aandacht naar uitgaat?
3de alinea: eindelijk, redelijkheid. Ik vind het hier nu al fantastisch ( :huh: ), en daarom hoop ik nog lang te blijven hangen. En misschien zelfs wel anderen helpen en mijn dankbaarheid tonen.

-x-
Link to comment

Soms moet je tevreden zijn dat je die 44 producten op dezelfde plek kunt vinden en daarbij ook de enigste is in ons landje.
Voor wat jouw veronderstelling van mijn 'onredelijkheid' betreft, zie mijn motivatie als verdediging tegen personen die mogelijk onze hobby in een kwaad daglicht kunnen stellen.
Laat mij je vooral niet weerhouden met wat je van plan bent en laat je mening vooral gelden, voel je op geen enkele manier door mij aangevallen, maar ga dan bij jezelf eens na of jij mij nu uitgebreid uit wilt leggen hoe ik AP zou moeten maken en of je mij dan gelijk een liter HCL-oplossing en aceton wilt verkopen. In de veronderstelling dat je dus je wegen kent in de HE wereld. Ik vemoed dat je dan ook eerst vraagtekens krijgt. Immers, bewijs dat ik er vertrouwd mee ben heb je ook niet.
Principes spelen ook een rol. Je trok twijfels bij mij, dus deze probeer ik weg te nemen of te onderbouwen voor mezelf, hetgeen iedereen dagelijks doet.
Nogmaals: voel je niet aangevallen, maar besef wel dat er meerdere personen zijn die ook hulzen willen, maar er mogelijk dingen mee doen, waarvoor wij allemaal de consequenties moeten dragen in een steeds voor onze hobby lastiger wordende maatschappij.

Link to comment

Janus,

ik kan me eigenlijk wel vinden in jouw laatste reactie, en ik begrijp nu voor een deel jouw eerste reactie ook wel. Ik werd even tegen mijn (grote) ego gestoten door het gebruik van louter hoofdletters in de eerste regel.
Nu is er wel een verschil in het vragen naar hulzen of chemicaliën, vind ik tenminste. Ik begrijp dat men mij hier niet kent, en mij daardoor niet vertrouwd. Ik beloof daarom hierbij plechtig dat ik mij als een eerwaardig lid zal gedragen.
Zullen we de spreekwoordelijke strijdbijl weer onder de grond proppen?

Als er anderen zijn met vragen: stel ze gerust.

Link to comment
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...