Jump to content
PyroForum.nl

Pyro4life


Recommended Posts

Hallo mensen,

Ik ben pyro4life.
Ik kom uit Zeeland (Nederland) en ben 15 jaar, net na de zomervakantie word ik 16.
Ik ben al vanaf begin van 2008 op het forum aan het rondneuzen en de onderwerpen interesseren me heel erg.

Ik zit nu in HAVO 3, volgend jaar (heel waarschijnlijk) HAVO 4.

Ervaring met pyro kan ik het nog niet echt noemen, maar natuurlijk heb ik de klassieke kas-suiker/salpeter-suiker rookbommen gemaakt. Ook heb ik 1 keer meal powder gemaakt (boormachine kogelmolen).
Ook heb ik H3 (zonder rijst zetmeel) en 'flash' gemaakt, van KClO3+Al (uit zilververf).
Daar heb ik heel veel testjes mee gedaan (geen filmpjes), maar het was allemaal om een beetje ervaring op te doen.

Toch is pyro niet echt mijn ding, omdat ik niet van knutselen, fonteintjes en vuurpijlen houd.
Wat me meer interesseert is de chemie van HE.
Van de zomervakantie wil ik daar dus aan beginnen.

Als ik over ben zijn mijn ouders bereid om wat dingen voor me te bestellen.
Reageerbuisjes/pipetten/pH-papier/chemicaliën enz.

Ik wil (natuurlijk) beginnen met NC volgens gamekeeper synth.
Poos daarna SA en heel misschien TNP, maar dat laat ik voorlopig nog even links.

Verdere hobby's zijn het houden en verzorgen van reptielen :blush: .

Gr. Pyro4life

PS: Sommigen kennen me nog van het AP topic, toen ik nog half kewl was.
Ik weet dat het niet toegestaan is om 2 accounts te hebben, maar de reden staat dus in dat topic en niemand had daar bezwaar op..

Edited by pyro4life
Link to comment

Hoi,

Welkom.

Reageerbuisjes/pipetten/pH-papier/chemicaliën enz.

Let op wat je allemaal koopt. Sommige stukken glaswerk heb je nu eenmaal nodig maar geef geen overbodig geld uit aan dingen die je met alledaagse keukengerei ook kunt uitvoeren! Speciaal laboglaswerk is niet altijd nodig maar wel vrij duur in tegenstelling tot gewone simpele dingen. :blush:
Link to comment
×
×
  • Create New...