Jump to content
PyroForum.nl

Ik Ben Bibeloe


Bibeloe

Recommended Posts

Welkom Bibeloe!

Denk niet dat dat het enige is wat van toepassing is hier :o

-Heb je ervaring met pyro?
-Zoja, wat heb je tot nu toe allemaal gedaan?
-Etc.
-etc.

Lees de forumregels even door en let op je spelling en leestekens. Beter dat ik het je vertel dan één van de gevreesde mods :huh: :D

Link to comment

Bedankt en nee, ik heb er niet echt ervaring mee ik maak wel vaak dingen met vuurwerk en dat soort dingen alleen nog nooit bijv. flash poeder maken dat wil ik wel graag een keer doen.

Edit: Zo was ik bijna vergeten te zeggen dat ik wel eens rookbommen maak rond deze tijd in het jaar(voor de verwarming om het te laten drogen) en zeker veel op oud&nieuw.

Edited by Bibeloe
Link to comment

Ok dan, als je nog geen ervaring hebt met pyro zou ik voorlopig nog even wegblijven van flash. Doe eerst ervaring op met mealpowder en maak eens een paar fontijntjes of een starmine. Als dit allemaal vlekkeloos verloopt kan je gaan denken aan andere dingen. Zeker in deze tijd van het jaar is flash bij nieuwelingen een nogal gevoelig onderwerp dus LEES GOED voor je vragen stelt want hoogstwaarschijnlijk zijn de (mogelijke) vragen die je hebt al behandeld.

Link to comment
Ik heet eigenlijk Michiel en ik zit in 4vwo en heb scheikunde in me profiel
Nou dat was het wel zo'n beetje wat van toepassing is hier


Welkom op het forum, je hebt dezelfde naam als ik :huh:

Scheikunde is bij pyrotechniek niet het belangrijkste element, het is wel handig als je de basis een klein beetje beheerst, zo kan je verhoudingen uitrekeken en is het leuk/handig om zelf wat van je chemicalien te kunnen synthetiseren. Ga je met HE verder (wat niet aan te raden is als je net begint) dan heeft chemie een veel grotere rol.

Zeker in deze tijd van het jaar is flash bij nieuwelingen een nogal gevoelig onderwerp dus LEES GOED voor je vragen stelt want hoogstwaarschijnlijk zijn de (mogelijke) vragen die je hebt al behandeld.


Ja dat zien we, nieuwelingen (dan het ik het over het k3wlisme :o, dus niet alle serieuze nieuwelingen hoor) denken vaak dat je met flash makkelijk en zelfs veilig zo snel mogelijk een harde knal kunnen maken, dat levert soms nogal iritante of zelfs vervelende posts op. Bovendien brengen ze zich zelf in gevaar. Edited by pyrobass
Link to comment
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...