Jump to content
PyroForum.nl

Ik ben blazuhhh


blazuhhh

Recommended Posts

Een hele goede dag mensen van het goede leven.

Ik ben blazuhhh, 24 jaren oud.
Vuurwerkgek in hart en nieren maar nooit echt in de fijne details van het vuurwerk gedoken.
Havo afgerond in de oude stijl met de exacte wetenschappen met onderandere scheikunde.
Helaas ben ik iemand die graag met zijn handen werkt en dat kwam bij ons met scheikunde
maar weinig ter sprake op de analyse-, lakmoes- en vlamproeven na dan.

Ik ben hier terecht gekomen na het verschijnen van een topic over de inkoopactie van dit forum
op 1 van de vuurwerkforums. Heb me daarom gelijk maar geregistreerd. Ik heb al een klein beetje kunnen lezen wat er
zoal gaande is op het forum en kan hier vast wel het 1 en andere aan goede informatie oppikken
heb ik al gelezen. :P

Ik zal waarschijnlijk niet een al te actieve member zijn omdat ik meer op de vuurwerkforums zit
maar alles wat boem doet vind ik wel mooi en hier kan wat meer besproken worden dan elders dus ik zal niet geheel afwezig zijn :(

Als men nog vragen heeft, stel ze gerust.


De groeten

Link to comment

Welkom!
Prettig om te zien dat er mensen zijn die nog wel kunnen spellen. :P
Ik neem derhalve aan dat je ook de regels gelezen hebt? Zo niet, doe dat dan nog even, om onprettige verrassingen in de toekomst te voorkomen.

Vraagje: Maak je ook zelf vuurwerk? Of steek je het alleen maar af?
Verder veel plezier en kennis toegewenst!
Gr33tZ

Link to comment
Guest Richard

We hadden een link geplaatst op Freakpyromaniacs, omdat ze bij Alpeco voor gebruikte buizen 2,5x zoveel moeten betalen. Deze is na een aantal uur weer verwijderd door één van de moderators. Vanwege de eventuele aanzet tot illigaliteit. Op zich begrijpelijk, maar zonde voor de portemonnee van de members daar. :P

PFM is totaal niet gericht op zelfmaak, sterker nog ze zijn er sterk op tegen. Als ik 'Blazuhhh' zijn post dan ook lees, heeft hij zich zelf ook nooit bezig gehouden met zelf maak.

Welkom,

Blazuhhh

Link to comment
Guest polokeeper

Welkom Blazuhhh.
Ik hoop dat je hier veel kan leren en dat wij misschien ook wat van jou kunnen leren.
En zoals te lezen is in de signature van breezer:

Stay safe, be safe

Polokeeper

Link to comment

Bedankt mensen voor de welkom

@Tyneman
Jaaaaahhh hey en dat zonder spellingscontrole :P Ik heb nog wel een beetje opgelet in de 11 jaren dat ik op scholen heb gezeten hahaha. Maar ik heb de regels inderdaad even globaal doorgekeken en er staat niets verrassends in. Een beetje gezond verstand doet al wonderen. :P

@Richard
Vroeger heb ik inderdaad wel gestunteld met vuurwerk en menig objecten hebben daaronder geleden.
Natuurlijk absoluut niet de bedoeling van vuurwerk maar het heeft me wel begrip en respect bijgebracht voor de krachten die erbij komen kijken. Dit heeft er ook voor gezorgd dat ik veel verstandiger ben geworden omtrend het veilig gebruik van vuurwerk. Zeker nu ik de overstap aan het maken ben naar de zwaardere stukken vuurwerk. Maar ik zet natuurlijk niet alles op FPM. Ik ben er immers niet om een dagboek op bij te houden. :P

Verder heb ik wel interesse in het maken van de zogenaamde Display Shells, grote mine effecten en de supermooie single shots met van die superdikke staarten die 40 à 50 meter de lucht in gaan. Hier ga ik ook wel proberen kennis over te vergaren over verloop van tijd. Hoop dat ik handig genoeg kan worden om ook de maltese shells na te bootsen qua effecten. Zullen vast wel wat jaartjes overheen gaan voordat we op zo'n niveau terecht komen. :(

Hoop ook dat andere members ervaring hebben in het maken van dit soort stukken vuurwerk zodat ik het op de goede manier kan leren zodat ik dingen mezelf niet verkeerd aan ga leren.

@breezer
Ik zit op Freakpyromaniacs, Vuurwerkbelgie, Vuurwerkcrew en ook op AVP. Al deze forums vullen elkaar vrijwel compleet aan omdat geen van de forums alle informatie binnenkrijgen omtrend de verschillende importeurs in nederland.


Gegroet

Link to comment
×
×
  • Create New...