Jump to content
PyroForum.nl

Hai, ik ben


Bobgraag

Recommended Posts

Hallo allemaal,

Ik ben Bob
28 jr

mezelf beshouw ik absoluut niet als een doorgewinterde chemicus maar heb sind enkele jaren wel steeds meer interesse naar chemie gekregen.
Op dit forum heb ik dan ook al heel vaak handige informatie gehaald en heb me daarom ook ingescheven.
Ik heb een opleiding gedaan voor elektrotechniek maar werk al enkele jaren als timmerman.
Door één van mijn hobby's (modelbouw) ben ik opzoekgegaan naar raketbrandstof en zo ben ik hier terecht gekomen.

Link to comment

Welkom Bob!
Lees de regels en pas ze toe! Verder vinden wij het op dit forum belangrijk dat er goed gespeld wordt, dus ook hoofdletters en punten e.d.
Als je alle informatie van dit forum goed gebruikt kan je hier veel leuks beleven.
Heb je verder al ervaring met pyrotechniek? Heb je al dingen gemaakt?
Ik wens je veel plezier op het forum.

Greetz
IM

Link to comment

Welkom Bobgraag!

Wees zo vriendelijk de regels te lezen en goed toe te passen. Dit voorkomt warnings en maakt dus het leven alhier prettiger voor jou en ons.

Heb je al enige ervaring met pyro? En zo ja wat?
Verder hoop ik dat je nog veel nuttige info op dit forum mag vinden.

Have fun, stay safe!
Gr33tZ

Link to comment

Bedankt voor de verwelkoming. :)

Ik heb de forum-regels net gelezen, duidelijk en logisch.

Met pyrotechniek heb ik niet zo heelveel ervaring, natuurlijk heb ik vroeger wel vaak gestunt met kruit uit rotjes, maar dat ben ik absoluut niet meer van plan, althans niet meer op die (onveilige manier). Wat dat betreft ben ik erg voorzichtig en wil ik zeker geen dingen gaan doen waar ik geen verstand van heb.
Wel heb ik vorig jaar een rookgordijn gemaakt met kas/suiker, en vind ik het leuk om elektronische ontsteking te maken voor verschillende toepassingen.

Leuk dat er nog een modelbouwer aanboord is, zelf heb ik ook een airboot maar liever vlieg ik met mn heli :angry:

Link to comment
Ik heb ook in de planning gehad om een airboat te bouwen met een airsoft schiet meganisme en diepte ladingen. Maar dat is er nooit van gekomen.
Ja, en die dan lekker een HomeMade M-80 afschiet met 2 gram AP :angry: (Zie ik jou misschien zelfs nog wel doen...)

Verder Welkom Bobgraag!

Jurrrrr
Link to comment
Yikes een Heli. Die HAD ik vroeger ook een voor ongeveer urmmmm 20 sec. Heeft me 2 weken gekost om in elkaar te zetten, kap mooi gespoten. Af laten stellen bij iemand die ook vrij veel heli's doet. Vloog mooi, en na ong 20sec in de lucht had het motortje zoiets van, nu ga ik kapot lopen. En viel ie dus van metertje of 20 hoog naar beneden, op een parkeerplaats. Weinig van over.


Oeps ! 20 meter hoog in de eerste 20 sec, dat was waarschijnlijk ook niet echt de bedoeling. :P
Ik vlieg nou zo'n 1 1/2 jaar met m'n heli en met vliegen bedoel ik dan hoveren (stilhouden op 2 meter hoogte).
Misschien dat ik volgend jaar ga proberen wat zijwaartse oefeningen te doen, maar alles op z'n tijd. Je verliest de controle over een heli heel erg snel maarja dat hoef ik jou niet meer uit te leggen. :D
Link to comment
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...