Jump to content
PyroForum.nl

naftakraker


naftakraker

Recommended Posts

Ik ben naftakraker, in het dagelijks leven bekend als Gijs N. en voor de intimici "leiner".

Ik ben al bij wat meer fora zoals chemixtry(die overigens al een paar dagen offline is ;) ), jt-pyro en nog wat k3wl fora die een paar handige ding hadden.

Ik zit in VWO 4 NG/NT en vind chemie en dan vooral die explosieve en pyro kant erg interressant.

Link to comment

Ik heb niet erg veel ervaring en heb bijna geen grondstoffen voor iets leuks maar genoeg theorie gehad, helaas dat chemixtry nu weg is, daar waren wat mensen waar ik mee opzoek was naar wat chems.

Zo slecht is volgens mij m'n spelling niet of wel dan? ;)

Gebruik hoofdletters aan het begin van een zin! Volgende keer is het een warning. (by gamekeeper)

Link to comment
Naftakraker, is dat niet een extreem linkse krakers groepje ofzo?

Nee, tenminste, niet dat ik weet. Ik weet niet of je weet wat nafta zowiezo is, maar dan volgt hier even de uitleg: Nafta is één van de onderdelen van ruwe aardolie, die wordt gewonnen middels raffinatie. Nafta is de op één na grootste molecuul in aardolie en daardoor ook de ene met het op één na hoogste kookpunt. Nafta is een brandstof die erg slecht is voor het milieu en daarom ook bijna niet gebruikt wordt. Nafta wordt daarom gekraakt, d.w.z. opgesplitst in, vaak twee maar soms ook meer, ander koolwaterstoffen, vaak verder geproduceerd tot benzine.
Wij hadden tijdens de uitleg van dit alles tijdens scheikunde nogla lol omdat een andere jongen zei dat dat zijn hobby was, en daarna kwam het er op neer dat hij en ik de "naftakrakers"werden. Snap je nu mijn naam? ;)
Link to comment
  • 2 years later...