Jump to content
PyroForum.nl

naftakraker


naftakraker

Recommended Posts

Ik ben naftakraker, in het dagelijks leven bekend als Gijs N. en voor de intimici "leiner".

Ik ben al bij wat meer fora zoals chemixtry(die overigens al een paar dagen offline is ;) ), jt-pyro en nog wat k3wl fora die een paar handige ding hadden.

Ik zit in VWO 4 NG/NT en vind chemie en dan vooral die explosieve en pyro kant erg interressant.

Link to comment

Ik heb niet erg veel ervaring en heb bijna geen grondstoffen voor iets leuks maar genoeg theorie gehad, helaas dat chemixtry nu weg is, daar waren wat mensen waar ik mee opzoek was naar wat chems.

Zo slecht is volgens mij m'n spelling niet of wel dan? ;)

Gebruik hoofdletters aan het begin van een zin! Volgende keer is het een warning. (by gamekeeper)

Link to comment
Naftakraker, is dat niet een extreem linkse krakers groepje ofzo?

Nee, tenminste, niet dat ik weet. Ik weet niet of je weet wat nafta zowiezo is, maar dan volgt hier even de uitleg: Nafta is één van de onderdelen van ruwe aardolie, die wordt gewonnen middels raffinatie. Nafta is de op één na grootste molecuul in aardolie en daardoor ook de ene met het op één na hoogste kookpunt. Nafta is een brandstof die erg slecht is voor het milieu en daarom ook bijna niet gebruikt wordt. Nafta wordt daarom gekraakt, d.w.z. opgesplitst in, vaak twee maar soms ook meer, ander koolwaterstoffen, vaak verder geproduceerd tot benzine.
Wij hadden tijdens de uitleg van dit alles tijdens scheikunde nogla lol omdat een andere jongen zei dat dat zijn hobby was, en daarna kwam het er op neer dat hij en ik de "naftakrakers"werden. Snap je nu mijn naam? ;)
Link to comment
  • 2 years later...

Zo dat is lang geleden. Te lang sowiezo. Na jaren afwezigheid en complete desinteresse begon het opeens weer te kriebelen, iemand vroeg over msn hoe je een KAS-suiker rooker moest maken, hij stelde zo veel vragen dat ik hem maar doorverwees naar gamekeeper's thuisbasis, en toen dacht ik: "waarom ook niet?"

Degene die zich mij nog kunnen herinneren (hoogst waarschijnlijk niet) zullen waarschijnlijk geen al te beste herinneringen aan mij hebben over gehouden, en nu ik terug kijk heb ik mij ook niet echt behoorlijk gedragen. Toy dat ik was. :o

Als je nu denkt dat ik hier kom puur omdat de jaarwisseling er weer aan komt, nee, dit jaar geen vuurwerk, misschien een par pijltjes om 12uur, maar meer gaat het niet worden. Ik denk dat ik sowiezo pas ergens in het begin van het 2e kwartaal van 2008 weer wat ga doen op het gebied van pyro. Omdat ik dan pas een beetje tijd heb voor dingen die niet direct met school te maken hebben. Want als je door rekent van mijn eerste bericht hier, zit ik nu in VWO6, met als profiel Natuur en Techniek met als zij-vakken Biologie 1 en 2. En als alles loopt zoals het zou moeten begin ik volgend jaar aan mij studie werktuigbouwkunde te Eindhoven.
Genoeg over mij.

Ik wilde even laten weten dat ik er weer ben (Zodat jullie de glimmende rode BAN-knop te voorschijn kunnen halen? Sorry, slechte humor.) en mij weer veel ga in lezen aangezien ik alles kwijt ben. Maar niet de regels, daar hoeven jullie me niet meer op te wijzen. :huh:

Verder zou ik erg graag van deze vreselijke naam afkomen, kan de naam "Naftakraker"(wat bezielde mij?) veranderd woorden in "V"? (zoals in Victory, Vrede, of de romeinse 5)

Dank naar het modererende team alvast, en ook "Hoi :D " naar mensen die nooit van mijn bestaan hebben geweten.

Groeten uit koud en donker Zeeland.

Link to comment

Hallo terug..

Als je veel gaat lezen kan je beter juist wel beginnen met de regels aangezien er nogal wat verandert is tegen vroeger. Je wilt toch niet terug direct warnings krijgen voor die kleine regeltjes. :o

Namen veranderen doen we normaal gezien niet zonder echte goede reden.
Als iemand een naam kiest moet hij maar gewoon goed kiezen.

Soms kan dit echter dus wel gebeuren maar dat beslis ik niet in mijn eentje.
Hierbij laat ik dus even weten dat ik hierover een topic open in de modsectie, het resultaat van dat topic zal je wel vernemen later.

Ik wens je al terug veel leesplezier etc.

Link to comment
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...