Jump to content
PyroForum.nl

Manometer


User1

Recommended Posts

Goedenavond :)Eerst post en meteen weer een topic aanmaken haha.

Een van de laatste dingen waarmee ik bezig was voordat ik 'gestopt' ben was het aanleggen van een vacuum systeem.(overigens zou een algemeen vacuum topic ook niet gek zijn lijkt me)
Ik mis nog steeds een heleboel spul zoals slangen, terugslag fles, wasflessen etc.Maar vooral een manometer.
Ik weet ook eerlijke gezegd niet zo heel goed waar ik op moet letten.Is bijv glycerine gevuld een goeie zaak ?Wat mag het kosten ?precisie ?Tips op dit gebied zijn zeer welkom.Heeft iemand een goed adres voor dit soort gein?(ik heb een enkel traps rotatie pomp, of hoe je dat ook noemt in het nederlands)

Zijn er mensen die ander type slang gebruiken dat ook geschikt is ?Of andere geld uitsparende alternatieven ?Goede adressen voor vacuum materiaal ?

Ik hoop dat iemand mij een beetje op weg kan helpen :)Mvg, User1



*edit* ik krijg de opmaak van mijn post niet goed, de enters lijken niet te werken, sorry daarvoor.

Edited by User1
Link to comment

Ik heb nog wel een 2x5 poorts vacuum/stikstoforgel liggen, hiermee kun je een zeer serieuze standaardopstelling makenSlang maakt niet erg veel uit (aanname: geen corrosieve dampen, oplosmiddeldampen maken niet zo erg uit).
Een oliepomp heeft zijn voordelen, (hoog vacuum) maar ook zijn nadelen (geen corrosieve gassen, oplosmiddeldampen eerst afvangen/condendseren).
Zelf heb ik een membraanpomp, die trekt ook redelijk hoog vacuum voor lab doeleinden (6mbar) en is overal tegen bestand. Ik heb nog wel een complete set met vacuumpomp, vacuumventiel, beluchtingsventiel en controller maar ik weet niet hoeveel je uit wil geven ^_^
Manometers zijn goedkoop, volgens mij heeft Conrad wel iets.

Link to comment
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...