De pulsejet drijft de ramjet aan, het zijn beide heel simpele jet engines, de ramjet zo mogelijk nog simpeler als de pulsejet, het nadeel van de ramjet is dat je minstens 300 km/u moet gaan voordat ie voortstuwingskracht zal produceren, volgens de meeste bronnen eigenlijk sneller.
Door de snelheid van het vliegtuig zal de pulsejet overigens ook een beetje gekoeld worden, en beck technologies zegt dat hun pulsejets extreem lange stilstaande testen kunnen doorstaan.
Als je zoekt zijn er trouwens zat RC vliegtuigen die door pulsejets worden aangedreven, ik wil er ook nog een ramjet achter doordat ik zo meer voortstuwingskracht krijg en de echte p13a werd ook aangedreven door een ramjet.
Dat vliegtuig moest trouwens eerst worden "gelanceerd" mbv raketten voordat ie zelfstandig op zijn ramjet kon vliegen
Wel wordt de pulsjet over het algemeen gewoon op het vliegtuig gemonteerd, ik wil hem in mijn vliegtuig dus dat zal misschien (lees: zeker weten) nog wel lastig worden ivm de hitte.
Geen lange vluchten maken lijkt mij dan ook een goed plan, overigens is een groot nadeel van de pulsjet dat deze zeer veel brandstof verbruikt, en hoeveel kan je in een rc vliegtuigje stoppen?
zie ook beneden btw!
Jep de V-1 "flying bomb" werd daar idd mee aangedreven.
Een ramjet is echt super"simpel":
Bij een grote snelheid wordt de luchtdruk in de ramjet zelf door de nozzle-uitlaat hoger (ram compression), dan kan er zo brandstof bij worden gespoten waarna deze wordt aangestoken. Door de hitte zet de lucht uit -> luchtdruk wordt nog hoger en wordt via de nozzle naar buiten geperst = voortstuwingskracht. Dit is dus ook alleen een efficiënte motor bij mach 1 -> 6, daarboven kan je beter de scramjet gebruiken, die overigens WEL voortstuwingskracht genereerd als ie stilstaat (dit btw niet gecontroleerd). hehe de nasa heeft trouwens met een scramjet rc vliegtuig mach 10 bereikt in onze atmosfeer.
Als de pulsejet ervoor staat zorgt deze uiteraard voor de benodigde windsnelheid
Ook moet er in een ramjet een soort gaas zitten waardoor de lucht gaat, zodat de lucht/brandstof mix goed kan worden aangestoken, want anders word elke vlam uitgeblazen, als er een pulsejet voorstaat is dit misschien niet eens nodig denk ik... er komt immers een vlam uit de pulsejet zelf!
jammer genoeg heb ik van de desbetreffende ramjet geen schemaatje, hier is de site van de video btw: http://www.beck-technologies.com/
- Lex