Jump to content
PyroForum.nl

foxbow15


foxbow15

Recommended Posts

Nou ik ben dan foxbow15.
Ik ben al een tijdje op het forum, maar keek er niet zo vaak op.
IK ben 15 jaar en woon in den bosch.
IK heb al wat ervaring met vuurwerk maken maar niet echt van pyrotechniek ,wat ik hier graag wou gaan leren.Toen ik vuurwerk maakte gebruikte ik gewoon kruid voor geweren ,maar dat is nu op :cry: Mijn opa had nog 2.5 killo van toen hij nog zelf kogels laaden.
Ga binnekort eens buskruit maken als ik nou is ergens salpeter vandaan kon halen.
Owja ik sta ook nog een 9 gemmiddeld over het hele jaar voor scheikunde. Maar dat was ook zo makkelijk.
Dat was het dan
groetjes foxbow

Link to comment

Welkom op het forum!

Eindelijk iemand die leest vooraleer hij vraagt hoe hij ammoniumnitraat kan laten detoneren. :/ Veel succes met je buskruit. :) Het zal niet makkelijk zijn in het begin, maar als je veel leest en veel probeert zal het wel los lopen. ;)

Oja, vergeet inderdaad niet de regels door te lezen en toe te passen! Schilt ons al veel werk. :P

Link to comment

Welkom op het forum :wink:

Succes met je BP, dat komt vast wel goed als je even goed zoekt.

welkom!! ik denk dat die 9 niet zo belangrijk is voor PYRO hoor, je moet vooral handig zijn, of je nu alles in chemie leert of zelf leeert maakt niet veel uit, maar amuseer je hier!


Ik denk dat het wel zeker uitmaakt of je goed of slecht bent in scheikunde voor pyro. Een dom meisje(zou ook een jongen kunnen zijn) die geen hol snapt van chemie zal ook niet veel snappen van pyro.
Ookal kun je wel pyro doen zonder chemische kennis, je zult het nooit echt snappen. En het is, als je wilt varieren in sassen, wel aardig handig als je kan nadenken over compo's. Ik geef toe dat je, als je juiste bronnen hebt, niet heel veel kennis nodig hebt. Dat is bij organische syntheses wel anders.

Groeten,
Nitroglycerin
Link to comment

Welkom! ;)
Idd succes met je BP! (BlackPowder)
En let een beetje op spel- en gramaticafouten, dat leest fijner.

Hey nu ik al een maandje alle stoffen ervoor in huis heb moet ik ook maar een gram of 100 BP gaan maken! :wink:
Edit: (21:20) nu afgewogen en Houtskool/Zwavel aan het millen :)

Link to comment

Welkom!
(ik was al bang dat we een hele kewl-toestroom kregen maar eindelijk weer iemand die ook eerst theorie op wilt doen.

Welkom op het forum :wink:

Succes met je BP, dat komt vast wel goed als je even goed zoekt.



Ik denk dat het wel zeker uitmaakt of je goed of slecht bent in scheikunde voor pyro. Een dom meisje(zou ook een jongen kunnen zijn) die geen hol snapt van chemie zal ook niet veel snappen van pyro.
Ookal kun je wel pyro doen zonder chemische kennis, je zult het nooit echt snappen. En het is, als je wilt varieren in sassen, wel aardig handig als je kan nadenken over compo's. Ik geef toe dat je, als je juiste bronnen hebt, niet heel veel kennis nodig hebt. Dat is bij organische syntheses wel anders.

Groeten,
Nitroglycerin

Inderdaad, toen ik dat van BOOM zag staan had ik zoiets van, waar slaat dat op, "nee ook scheikunde is niet moeilijk hoor, je hoeft alleen maar dingen bij elkaar te stoppen en de namen van stoffen uit je hoofd te leren", yeah right.
Maar toen las ik het nog eens en zag ik dat hij bedoelde dat het niet uit maakt WAAR je het leert, maar daar ben ik het ook niet mee eens hoor want bij chemie krijg je ook nog veel duidelijkere uitleg, en je krijgt veiligheids voorlichtingen enzo geleerd, en je krijgt pratica in een echt practicum lokaal, geen aanrechtje thuis, ik denk dat je er dan ook veel meer van leert. En wat natuurlijk ook belangrijk is, je kunt ook veel meer qua practica aangezien je de chemicalïen allemaal makkelijk ter beschikking hebt.
Link to comment
Ik denk dat het wel zeker uitmaakt of je goed of slecht bent in scheikunde voor pyro. Een dom meisje(zou ook een jongen kunnen zijn) die geen hol snapt van chemie zal ook niet veel snappen van pyro.
Ookal kun je wel pyro doen zonder chemische kennis, je zult het nooit echt snappen. En het is, als je wilt varieren in sassen, wel aardig handig als je kan nadenken over compo's. Ik geef toe dat je, als je juiste bronnen hebt, niet heel veel kennis nodig hebt.

lol wat een contradictie :)
Kennis maakt niet uit, je kan het overal leren, dat je er geen bal van snapt?
Dat is wat ik juist wil zeggen, je kan het overal leren.

Denk je dat alles wat ik in school leer mij hier al veel geholpen heeft?
Ik denk dat al wat ik nodig heb voor Pyro in een dagje kan lezen en begrijpen.
Link to comment

Niet helemaal een contradictie. Voor sommige dingen heb je nou eenmaal kennis nodig, zoals chemisch rekenen of je moet standaardladingen gaan maken. Ook voor het zoeken naar of het maken van stoffen is het wel handig om kennis te hebben van chemie. Je kan het wel allemaal bij elkaar dumpen en de instructies volgen (geen kennis nodig), maar as het fout ghaat weet je niet waar het aan ligt, wil je weten wát er fout ging moet je toch echt je verstand gebruiken.(of zo lui zijn om hier alles op het forum te donderen zodar dat je er over hebt nagedacht.)

Maar dit is een welkomsttopic, niet een discussie volgens mij.

Link to comment
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...