Jump to content
PyroForum.nl

ik ben ...Jaffe


Guest jaffe

Recommended Posts

Guest jaffe

hey
nou ik ben jaffe.ik weet nog niet zo veel maar wel wat kno3,bariumnitraat,AN>rookbom<,zwavel,kalkamonsaltpeter enzovoort
soms plaats ik domme dingen :roll: maar ik weet echt niet hoe ik AN moet onsteken :oops: :oops: :oops:
gr.Jaffe

Link to comment

Welkom op het forum

Ik raad je aan te zoeken, en als je de zoek niet kunt vinden meot je daar ook naar zoeken. Als je daarna even zoekt heb je het zo, het wil ook wel als je alle dingen uitsluit, maarja. Er is een heel topic over, dus daar kun je alles lezen.

Check ook even de regels, dat stellen wij hier erg op prijs.

Link to comment

Welkom Jaffe.
Lees vooral eerst de regels eens goed door!
Ook kan ik je aanraden GEEN domme dingen te plaatsen, dat word zeker niet gewaardeerd.
Op de meeste van je vragen is echt een antwoord te vinden (!Zoekfunctie!)
Maar als je een serieuze en onderbouwde vraag heb post hem dan gerust.
Begin alleen wel met het opdoen van enige scheikunde kennis. Iets ontsteken gaat meestal wel met een heet genoeg vlammetje. Als je het mogelijkerwijs hebt over detoneren (Laten ontploffen) dan raad ik je aan eerst VEEL kennis in theorie op te doen.
Anders zullen waarschijnlijk je posts niet op prijs worden gesteld.

Veel plezier en leerzaamheid gewenst.

Gr33tZ

Link to comment

Jaffe, je bent al een tijdje actief op HSLAB, heb je de basiscursus scheikunde daar wel gelezen? Daarvan leer je al een hele boel!
En alsjeblieft, zeg niet kno3 maar KNO3, dat subscript hoeft niet, maar wel met hoofdletters.

En welkom natuurlijk :wink: voor we het vergeten!
En dat je maar veel mag leren!

AN ontsteken is erg moeilijk, het brandt namelijk niet. Je kan het wel mengen met houtskool of zo, en dan kun je er leuke fonteintjes mee maken.
Dan brandt het dus wel, maar dat had je geweten als je een paar basiscursussen gelezen had.

Succes ermee.
Stijn

Link to comment

Ontwetendheid is geen probleem mits je er goed mee om gaat.

Ik weet (wist, ik begin al te leren) helemaal niks maar
ik heb naar mijn gevoel weinig geklaag over me heen gehad.
Probeer inderdaad in ieder geval de regels te lezen en goed te
zoeken voor dat je iets vraagt, verzorg ook je posts een beetje.
Jouw intro post ziet (IMHO) momenteel nog een beetje onverzorgt uit.

Welkom, veel pleizier, en leer ze!

Don´t do drugs <:+).

Link to comment

Welkom,


In de eerste plaats hoop ik dat je start met zeer veel te lezen, en vooral alles rustig opbouwd. Rome is niet in 1 dag gebouwd, je chemie kennis heb je enkele jaren voor nodig ,voor je kan zeggen dat je er kennis van hebt.Hou je nog een tijdje weg uit de HE's sectie, want voor het detoneren van anfo ben je lang niet klaar.
Voor vragen mag je me altijd PM'en...


Groeten,

Niet doen, we willen niet weer een zinlozen discussie beginnen. Tyneman

Link to comment

@ Matthijs: Het is niet erg dat hij met ammoniumntraat bezig is hoor. Dat krijg je toch niet gedetoneerd met een strijker oid, je hebt een primair en een booster nodig, en dat is nou net het verradelijke erachter.

Sorry voor de off-topicness, het moest toch gepost worden.

@ jaffe: Je zei dat je nog niet zoveel wist, mag ik weten wat je allemaal hebt gemaakt?

Link to comment
Guest jaffe

voornamelijk
knallers met buskruit,flash en vroeger lucifer dingen
starmines meestal de burst uit een romeinse kaars
rookbommen kno3of soms kas
fonteinen heel veel sassen
explosieven niet zo veel het blijft altijd bij schietkatoen
dat is wat ik voor en sort heb gamaakt maar ik wacht nog tot 2007 ik heb namelijk mijn werkplaats opgeblazen :evil: dus ik moet van mijn ouders effe heel lang wachten maar steek ik alsnog af moet ik wachten tot 2008 :evil:
gr.jaffe

Link to comment
dat is wat ik voor en sort heb gamaakt maar ik wacht nog tot 2007 ik heb namelijk mijn werkplaats opgeblazen :evil: dus ik moet van mijn ouders effe heel lang wachten maar steek ik alsnog af moet ik wachten tot 2008 :evil:
gr.jaffe

Wil je even uitleggen hoe je dat geflikt hebt met schietkatoen en flash?

Je hebt best veel gemaakt, maar stelt soms erg domme vragen, die combinatie snap ik niet helemaal.
Link to comment

Volgens mij is dit een voorbeeld van iemand die niet veel van chemie weet, en maar gewoon flash etc. maakt, zonder er echt bij na te denken (wel om veiligheid enzo, maar niet over de chemie erachter).

Hoe erg is je werkplaats opgeblazen? Knap idd met schietkatoen en flash, zo snel gaat dat niet...

Link to comment
Guest jaffe

Als ik klaar ben met het maken van een stuk vuurwerk chek ik het even.Dat doe ik met een speciale lamp met een randje ijzer in het midden zit glas ik hat een wondertol gemaakt :roll: toen mijn vriend zei dat er iets boeiends op tv was ging naar de kamer ernaast we keken heel enthuosiasit terwijl het lontje op het ijzer lag.Een kwartier later hoorden we keiharde knallen en er was veel rook toen pakte ik de brandblusser dus toen ik spoot was het al voorbij maar al mijn chemicalién geneukt en al het lont.ik dealde ook vuurwerk dus darom was het enschede home version.
ik heb er van geleerd nooit meet schuimblussers met koolzuurgas ofzo.
gr.Jaffe

[edit] Door Tyneman. Hoofdletters, punten, komma's, spaties, alineas, spelling (ABN). Gebruik vanaf nu enigsinds fatsoenlijk nederlands of post niet tot je het geleerd hebt.[/edit]

Link to comment

Dus je hebt een wondertol met het lontje op een lamp gelegd die heet werd..
Lijkt op iets wat mij laatst overkwam, het verschil is dat ik al mijn mixen, vuurwerk, en chemicaliën netjes afgesloten aan de andere kant van mijn kamer in een kast heb liggen.

-Dit is geen subtiele hint-
Maar als door een wondertolletje je hele schuur naar de knoppen geblazen wordt is er toch iets mis met je verpakking...

Link to comment

Boys, lezen.. hij zegt ( IMO ) dat de wondertol meerdere stukken vuurwerk in de schuur aanstak. Zelfs hij snapt wel, dat een ie niet met een verhaal moet aankomen zetten, dat zn schuur is opgeblazen door een wondertol :roll:
Eff nadenken vóór het comentaar geven 8)

Edit: welkom :)

Link to comment
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...