Jump to content
PyroForum.nl

Magnesium


Duvel

Recommended Posts

Hallo iedereen :wink:

Ik wilde graag iets doen met magnesium ..
Maar ik kan het nergens (in de buurt) krijgen ..

Weet mischien een van jullie hoe ik aan magnesium krullen kan komen .. ??

Ik weet dat er geen bronnen mogen worden gepost ..
Dus als je er antw. op kan geven stuur dan ff een mailtje naar: [email protected] .. <-- Je hoeft niet bang te zijn dat ik je bron bekend maak hoor :wink: :(

Alvast bedankt :D

Link to comment
  • Replies 288
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

ja dat is dus geen magnesium dat is magnesiumcarbonaat, je kan het beter aan een scheikunde leraar vragen en misschien kan je wat magnesium beatsen (doe ik zo vaak :( ,hij is namelijk ook een vuurwerkliefhebber :D )en anders kan je het mss van hem kopen dan hoef je niet gelijk zo'n grote hoeveelheid te kopen.

Link to comment

Sommige puntenslijpers zijn van magnesium (niet het mesje, het blokje eromheen), ik heb wel eens magnesium van de M+R puntenslijpers van de V&D gehaald. Afslijpen kan wel met een vijl of zo'n roterende slijpsteen op een boor. Krullen kun je maken door er met een boor in te boren.

Link to comment

Hey mensen ..

Ik heb gister/vandaag nog een M+R puntenslijper uit elkaar gesloopt (magnesium dat er vanaf komt natuurlijk opvangen) en even getest of het nou werkelijk magnesium is (gewoon aansteker eronder werkt wel) ..
Dat is inderdaad zo, er kwam een fel/witte vlam vanaf, dat zegt al voldoende volgens mij.. :wink:

Dus nu weet ik genoeg .. flink wat puntenslijpers inslaan :(

Bedankt voor de tip Treelover :roll:

Link to comment
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...