Jump to content
PyroForum.nl

Muziek


domino

Recommended Posts

  • Replies 269
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Me oude vertrouwde topic!
Nja ik luister graag naar hip hop, trance, reggeaton, jump-hardstyle, en top40.
Maar waar ik nog wel het meest van hou is wel top 2000. De oude nummers gebruik ik altijd in skatemovies.
En spreekt bij bijna iedereen wel aan.

Link to comment

Kwa muziek ben ik heel allround.. Ik luister hardcore, vooral livesets van luna, outblast, technoboy vind ik vet, en heavy metal zoals heaven shall burn, bleeding through en hatebreed. De laatste tijd luister ik best veel taking back sunday en rise against dat is gewoon lekkere muziek, beetje popachtige punk... Nja klassiek vind ik ook nog wel te hachelen, eigenlijk het enige dat ik niet luister is hiphop en r&b, de sfeer die daar bij hangt trekt me niet zo.

Link to comment

Hardcore beter best ;D
Ik luister voornamelijk:
Hardcore
Speedcore
terror is ook wel grappig
www.fearfm.nl (Jumpstyle en Hardstyle)

Maar Metal en Rock vind ik ook wel oke!
Ach en wee, als het maar snel en hard is!

Maar die hip-hop zooi mag ik helemaal niet en kan ik ook echt niet uitstaan, je marteld me er gewoon mee =[

Link to comment
  • 1 month later...

Mijn muzieksmaak is meestal heel verschillend. Op dit moment hou ik van moderne bandjes zoals: Franz Ferdinand, Bloc Party, Interpol en The Kaiser Chiefs. Ik hou echter ook veel van oudere muziek als Jimi Hendrix of The Doors. Verder heb ik luister ik bijna alles, als het maar een beetje goed klinkt :rolleyes:. Bagger vind ik de meeste Top-40 shit en dan vooral die rappers als 50-cent en Ali B enzo, echt bagger is dat. :mellow:

Greetz
IM

Link to comment

Hardcore is mijn muziek. ;)

daaronder valt in mijn geval eigenlijk alles wat een leuke beat heeft dus ook jump, hardstyle, speedcore, etc.

Het enige waar ik écht een hekel aan heb is rock :rolleyes: ik vind dat persoonlijk maar emo gezeur :mellow: ...

Én gewoon niet om aan te horen ;) .

grtz

EDIT: Voor de rest luister ik alles dus weleens.

Link to comment

Mijn muziek is rock, metal, punk, etc. Vooral Metallica, System of a Down, The Casualties, Dead Kennedy's, Nirvana, Red Hot Chili Peppers (ga ik 24 juni heen), Sonata Arctica, etc.

@bastieboy:
Als jij een hekel hebt aan rock ben je IMO een beetje een raar mannetje. Hardcore is voortgekomen uit de rock, rock is zeg maar de moeder van de hardcore. De meeste mensen die ik ken die hardcore luisteren, vinden rock ook zeker wel mooi. Rock en harcore lijken ook op elkaar als 2 dezelfde deuren, maar dan net even met een andere deurklink ofzo. Het enige grote verschil dat ik mij kan bedenken is dat hardcore electronische muziek is, en dat rock met echte instrumenten gemaakt is. Daardoor kun je IMO rock ook veel sneller als muziek zien dan hardcore. Ik heb eerder ook veel hardcore geluisterd, en de "overstap" naar rock etc. komt eigenlijk grotendeels omdat het zo gigantisch veel op elkaar lijkt. Hardcore, hele lage tonen en hele hoge. Precies het zelfde als bij rock. Lage bastonen en drums, en hoge gitaar riffjes en hoge tonen van de drums (bekkens). Daarom vind ik je een beetje vaag. Dat wou ik even kwijt. :mellow:

Gr.

Mr.Paplu

[edit] Ga trouwens maar eens een beetje googlen naar de achtergron van "jouw muziekstijl". Dan zul je veel informatie vinden waarvan je niet had gedacht dat dat zo zou zijn.

[edit2] Je zegt trouwens ook dat het maar emo gezeur is. Emo's zijn verschrikkelijk en die verpesten onze hele muziekstijl IMO. Kijk bijvoorbeeld naar mij. Ik ben absoluut niet zo een somber emo-figuur en ik geniet van het leven, dus wat jij nu doet is eigenlijk gewoon racistische uitspraken doen, aangezien jij elke rocker een emo noemt. Hier ben ik heb absoluut niet mee eens, en ik zou je willen verzoeken om je eerst eens wat meer te gaan verdiepen in bepaalde zaken voordat je er uitspraken over gaat doen en je mening gaat geven. Dan zeg je misschien wat minder rare dingen.

Link to comment

Ik vindt niet echt dat bastieboy een rascistische uitspraak doet :mellow: , hij generaliseerd mss een beetje...
Het is ongeveer hetzelfde als je zou zeggen dat iedereen die naar hardcore luistert een rascist is, het is gewoon mss een beetje bevooroordeelt ofzo.

Maarja ik hou echt van alles, vooral hardcore, speedcore, terror en darkcore. :rolleyes:

Vroeger luisterde ik veel naar rock, maar ik weet niet of je het rock kan noemen, aangezien het behoorlijk hard was, wss dat ik daarom nu nog naar speedcore en terror luister, aangezien je daar ook nog af en toe gitaren doorheen hoort...

Maar house of dance muziek is ook nog wel aan te horen, hip hop weer wat minder, ik houd meestal meer van die ouwe hip hop nummers, of nummers met een hele vette beat. ;)



Lttrrzz

Link to comment
Hardcore is voortgekomen uit de rock, rock is zeg maar de moeder van de hardcore. (...) Rock en harcore lijken ook op elkaar als 2 dezelfde deuren, maar dan net even met een andere deurklink ofzo. Het enige grote verschil dat ik mij kan bedenken is dat hardcore electronische muziek is, en dat rock met echte instrumenten gemaakt is. (...)


Mijn toevoeging hierop:
sommige 'Hardcore DJ's' gebruiken ook Rock-samples oid in hun eigen (hardcore-)nummers ...

Zelf vind ik "dat gecombineer" helemaal de top! :mellow:
Link to comment
System of a Down, Nirvana, Sonata Arctica, Iced Earth
OMFG mensen jullie hebben stijl!
Tijminator met je eens hoor, lekker nummer is dat! Ik heb hun hele disc-o-grafie btw. ;) Net als van Sonata Arctica en SOAD.

Ik heb btw van SOAD en Iced Earth ook een t-shirt. :mellow: Woow ik voel me nu echt metal-fan weet je. ;)
(Psst, ben ik ook)

Hip-Hop is trouwens nog lang niet zo erg, zo lang het maar de oldskool hiphop is die over problemen en zo gaat, en er geen al te 'dure' beat onder zit. Al die commerciële shit die het beeld van hiphop zo'n beetje heeft overgenomen is inderdaad geen (50) cent waard.

[edit] Tijminator, ik zie op je last.fm dat je Hammerfall & Blind Guardian ook luistert, heb ik ook een shirt van. :rolleyes: [/edit]
Link to comment

@mr.stijntje: Ik heb de hele discografie van SOAD, Metallica, Sonata Arctica, Nirvana, Rammstein, Red Hot Chili Peppers, Dream Theater, Rage against the Machine, Rolling Stones, Ramones, Queen, The Beatles, Muse, en zo kan ik nog wel even doorgaan. :mellow: 40 GB aan muziek, en niet losse nummertjes maar complete discografiën.

Gr.

Mr.Paplu

Link to comment

COOL!
Jammer, dat we geen kabeltje tussen de pc's kunnen doen anders had ik ook graag dat willen hebben. :mellow:

"Eej, ken je dit liedje toevallig, het is van System of a Down"
- Ja, ik heb de hele discografie!

Klinkt wel grappig vind ik persoonlijk.

Trouwens, hoe veel dagen heb je dan aan muziek?
Altijd grappig om te weten... Een gast uit mijn klas heeft iets van 8 dagen non-stop muziek. Ik iets van 3 (miss bijna 4).

Jurrrrr

Link to comment
@bastieboy:
Als jij een hekel hebt aan rock ben je IMO een beetje een raar mannetje. Hardcore is voortgekomen uit de rock, rock is zeg maar de moeder van de hardcore. De meeste mensen die ik ken die hardcore luisteren, vinden rock ook zeker wel mooi. Rock en harcore lijken ook op elkaar als 2 dezelfde deuren, maar dan net even met een andere deurklink ofzo. Het enige grote verschil dat ik mij kan bedenken is dat hardcore electronische muziek is, en dat rock met echte instrumenten gemaakt is. Daardoor kun je IMO rock ook veel sneller als muziek zien dan hardcore. Ik heb eerder ook veel hardcore geluisterd, en de "overstap" naar rock etc. komt eigenlijk grotendeels omdat het zo gigantisch veel op elkaar lijkt. Hardcore, hele lage tonen en hele hoge. Precies het zelfde als bij rock. Lage bastonen en drums, en hoge gitaar riffjes en hoge tonen van de drums (bekkens). Daarom vind ik je een beetje vaag. Dat wou ik even kwijt. :rolleyes:


Tsja, ik hou gewoon echt van die meesterlijke beats uit hardcore... ;) En die mis ik in rock meestal een beetje, ze zijn er wel maar ze vallen minder op... :mellow: .

Maargoed, wie weet haalt iemand me ooit over tot het goed vinden van rock, ik blijf het proberen.. ;)
Link to comment
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...