Jump to content
PyroForum.nl

Filmpjes


domino

Recommended Posts

  • 2 weeks later...

Die stop motion animatie is echt wel mooi gemaakt! Ik vond alleen dat hij wel makkelijk lijntjes kon maken bij tetris. :mellow:

Dat tweede filmpje geloof ik bitter weinig van. Met dezelfde argumenten die te vinden zijn in de posts onder het filmpje. Als het toch echt was, zouden we er dan al lang niet van gehoord hebben via verschillende media? Zouden er dan ook niet allang andere machines/producten zijn die van dit gebruik maakten? Etc.

Link to comment

Dit is een beetje vreemd, maar dat stopmo filmpje heb ik gisteren toevallig ook gekeken, nadat ik op speedpainting had geyoutubed. Hoe ben jij er bij gekomen, want het is wel een beetje toevallig toch?

Dat van dat HHO lijkt me ook erg onwaarschijnlijk. Hoe wil je water als brandstof gebruiken? Je kan het nergens mee verbranden, en als je het eerst elektrolyseert, kan je er lang niet zoveel energie per tijdseenheid uithalen als dat je er tegelijkertijd instopt voor de elektrolyse. Lijkt me dus niet erg waarschijnlijk. Verder is het niet te heet om aan te raken, maar tegen het oppervlak wat je wilt lassen oid, wordt het wel heel heet. Het water is ook nog eens intelligent!

Link to comment

Dat van het water kan met geen mogelijkheid. Hij zegt dat het eindproduct water is en er komt energie vrij als ie het verbrand. Dat wil dus zeggen dat er tijdens die bewerking naar HHO (als dat al bestaat) net zo veel energie ingestopt wordt als wat er tijdens de verbranding uit komt. Het is dus zeker schoon, maar geen gratis energie. Dan kun je net zo goed met een fles H2 rondrijden.

Link to comment

Dan ben ik toch verdomd nieuwsgierig naar de chemische structuur van "HHO" :mellow: klinkt best wel als diwaterstofmonoxide...

Electrolyse van water levert H2 en O2 op, voeg ze weer samen, steek het aan en jawel, verhip, een hoop warmte en water. Maar om dat nou "...the safest and cleanest fuel on earth..." te noemen... knalgas lijkt me niet bepaald veilig, en elektrolyse kost een sloot energie...

Denk niet dat ik nog hoef te zeggen dat ik er erg sceptisch over ben? :rolleyes:

Link to comment

Deze is eerder besproken. Het zou gaan om een 'magneculaire' binding tussen de 2 H's, en de O zou dus een binding vrij hebben. Deze stof kan chemisch gezien gewoon niet stabiel zijn. Als het zou bestaan was het iig geen gewone stof, aangezien een H maar één elektron heeft, en er dus ook maar één kan delen. In het geval van HHO zou de middelste H 2 elektronen delen.

Verder kost de elektrolyse van een mol water evenveel energie als de verbranding van een mol knalgas oplevert, dus je bereikt daar niets mee.

De chemische structuur van HHO beschreven ze geloof ik zo:
H::H-O
Daarbij is :: een 'magneculaire binding'...

Alle atoombindingen gaan toch uit van magnetisme.... :mellow: Plusje in de kern, minnetje eromheen, blijft fijn samen... :rolleyes:

Link to comment
De chemische structuur van HHO beschreven ze geloof ik zo:
H::H-O
Daarbij is :: een 'magneculaire binding'...


Hmm, in dat geval zouden er nog drie vrije elektronenparen op zuurstof zitten en zou dit dus een negatieve lading hebben als ik het goed begrijp. Maarja, dit kan het ook niet zijn:
H::H=O
Dan zou het wel neutraal zijn, maar dan zou het middelste proton drie (!) elektronen moeten delen.
Link to comment
  • 2 weeks later...

Wow, toen ik de titel zag vroeg ik me al af of er geen lichaamsdelen rond zouden vliegen. Maar die gast heeft me daar toch een geluk. En dan maar zeggen dat het niet zijn schuld is omdat het lont het niet goed deed, wat een idioot.

Link to comment

Wat een mongool is dit. De lont de schuld geven? Ik zou zowiezo bij een HE geen lont uit een romeinse kaars halen. Ik zou ook niet eens in de buurt van de charge durfen komen als de lont uitgaat. Iig het eerste kwartier/halfuur niet. En dan al helemaal niet dezelfde lont nog een keer aansteken, maar er een nieuwe in "drukken". Persoonlijk vind ik dit weer een typisch voorbeeld van iemand die onze hobby verpest. Ik zeg het nog een keer zodat het goed duidelijk is: "Wat een mongool!".

Link to comment
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...