Jump to content
PyroForum.nl

Vuurwapens


Tommy

Recommended Posts

Onder de 16 vergeet het maar.


Legaal, inderdaad, illegaal, was dit maar anders. :/ Ik heb zelf contacten waar je een soort mini-uzi (weet niet juist welke het is, ken niet zoveel van vuurwapens) met 2 laders kan kopen voor €300, plus nog vele andere handwapens, telkens zeer goedkoop imo. Triest vind ik.
Link to comment
  • Replies 71
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Legaal, inderdaad, illegaal, was dit maar anders. :/ Ik heb zelf contacten waar je een soort mini-uzi (weet niet juist welke het is, ken niet zoveel van vuurwapens) met 2 laders kan kopen voor €300, plus nog vele andere handwapens, telkens zeer goedkoop imo. Triest vind ik.

In deze tijd is het inderdaad erg simpel om aan vuurwapens te komen.
Link to comment

Jah, ik ken het...Als je opzoek gaat naar chems kom je ook in contact met sommige mensen die ook dingen kunnen regelen waar je niks mee te maken wil hebben (ik ken mensen die meth crystals,coc,heroine en alle andere soorten drugs, idd wapens, illegale kruisbogen, noem maar op...). Een of andere malloot die wat van plan is, heeft genoeg toegang. Maarja, dat is met HE toch ook? Als een zieke geest zich er in verdiept, kan hij van alles aanrichten...

Link to comment

Het lijkt me vrij logisch dat je geen vuurwapens mag hebben zonder vergunning. Een luchtbuks is wel toegestaan, mits je 18 of ouder bent, en dan alleen en uitsluitend op privéterrein.
Ik heb zelf een keer een bronzen kanonnetje (of eigenlijk houwitser) gekocht op een rommelmarkt, en schiet daar met nitrocellulose wel eens knikkers mee weg. Dat gaat zo hard, dat er gaten in onze schutting, en in de schutting van de achterburen, en het tuinhuisje zaten. Niet zo verbazingwekkend dat ik hem dus moest wegdoen van mijn ouders...

Link to comment
  • 2 weeks later...

@ Spider. Wist dat dat de patroon van de five-seven (5,7 x 28 mm) dwars door 48 lagen kevlar heen gaat. Het is dus niet gek dat deze niet in belgie verkocht mogen worden. Het doorboort met gemak de kogelvrije vesten van de politie.

@ Tommy. Ik bedoel een zo'n oud kanon, een voorlader.

Link to comment
@ Spider. Wist dat dat de patroon van de five-seven (5,7 x 28 mm) dwars door  48 lagen kevlar heen gaat. Het is dus niet gek dat deze niet in belgie verkocht mogen worden. Het doorboort met gemak de kogelvrije vesten van de politie.

@ Tommy. Ik bedoel een zo'n oud kanon, een voorlader.

Hmmm, wat is er zo speciaal aan die patronen?
Ik bedoel, die patronen kunnen toch ook in een ander wapen, dus ik snap niet waarom de Five-seven verboden is.
Link to comment
  • 2 weeks later...

aah mooi onderwerp.
ik heb nu al een tijdje een eigengemaakt pistool.
De binnen loop is 9mm alumium buis met daar heel strak overheen een stalen buis. Ik giet mijn kogels zelf en gebruikte kruit uit 2 pakjes lucifers(gaat nu verandere als ik buskruit maak). En krachtig is ie zeker 2 cm vuren weerhoud hem er niet van om zich nog is heel diep in een bakstenen muur te boren. :)

Ik heb in Finland bij mijn grootouders nog een 222., 308. en een 22.LR, daarnaast nog 2 12. hagelgeweren en een 22. , 6mm en een 9mm pistool.
Ze zijn nog steeds van mijn opa maar ik mag ze gewoon gebruiken.
Ik heb een vergunning op de 22. de 222. en de 12.hagels. De rest is nog gewoon wettelijk van mijn opa.
Ook al ben ik 15 heb ik gewoon een vergunning hoor!
Daar in Finland gaat het er namelijk een beetje anders aan toe.
Het ging veel makkelijker als je eerst een jacht akte kreeg,hier voor moest je een toets maken.Daarna kon ik gelijk een wapenvergunning aanvragen.

Link to comment

Het enige wat ik heb geschoten is een oude Remington navy revolver ( geloof model 1863 ).

Het klinkt misschien gek, maar het lijkt mij een stuk leuker om zo'n apparaat in mijn bezit te hebben dan een modern wapen. Sportschieten met een antieke muzzle-loader is een stuk lastiger dan langs je sights kijken en de trekker overhalen :)

Wat jullie?

ps. Foxbow 15, en die andere guppen die zelf pistooltjes maken.. Zou het niet doen..

Link to comment
Guest jaffe

Update.
ik heb om de plastic buis een ijzerren buis van 2.0 mm gedaan.
Wat ik doe is niet meer kruit in de hulzen ik haal alleen de confettie eruit.
gr.Jaffe :idea:

Link to comment
  • 3 months later...

Stel nou dat je zelf een "professionele" kogel wilt maken met een slaghoedje enzo.
Wat stellen jullie dan voor om in die kogels te doen?
En wat voor een primer?
Ik heb gelezen dat ze er loodazide voor gebruiken.
Hebben jullie een idee?
(Het is trouwens voor een soort van machine geweer/pistool.)

Link to comment
De groeten. We gaan toch geen eigen ammo maken he? Als je zondig iets of iemand door zijn kop/mikpunt wil schieten doe dat dan met gekochte kogels...


Het is voor een soort zelfgemaakt wapen.
En ik heb geen connecties voor vuurwapens.
Maar ik ben niet zo'n triest figuur die met een machinegeweer onder zijn jas rond loopt en vervolgens (onschuldige) mensen neerschiet.
Het gaat gewoon een beetje om het experimenteren met dit soort dingen. (En ja ik denk om de veiligheid.)
Link to comment
Prophet heeft volkomen gelijk. Tegenwoordig zit in patronen een mix van NC en NG. Al is het zo dat ik zelf meestal men patronen laat vullen met BP. Dan heb ik het wel over oude wapens (mosin nagant, lee enfield). Bij nieuwere wapens is het zeer af te raden.


Is er ook een mogenlijkheid van een patroonvulling die gemaakt word met minder gevoelige stoffen?
Dus liever geen NG.
Maar wat iets krachtiger is dan BP?
Link to comment
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...