Jump to content
PyroForum.nl

CITO


Recommended Posts

In groep 7 de cito gedaan, 547, was wel grappig. Ben van groep 7 naar de eerste gegaan, 3 jaar TVWO gedaan (das tweetalig, engels en nederlands), en toen 2 jaar havo. Ik ga nu Bos en Natuurbeheer doen op larenstein, velp. Daar zit ik nog 4 jaar als het goed is :).

Zo, dat was even mn hele leven in een notendop.

Link to comment

Tja het si een toets om te laten zien '' hoe slim je bent '' en naar welke niveau middelbaar onderwijs je moet gaan/ze je aanraden. Bij sommige middelbare scholen vinden ze je uitslag van de cito erg belangrijk als ze je willen aannemen op de school als brugger. Bij mijn school was dit zo, maar ik had 549 dus ik hoefde me geen zorgen te maken dat ik niet werd aangenomen :wink:

Link to comment
Tja het si een toets om te laten zien '' hoe slim je bent '' en naar welke niveau middelbaar onderwijs je moet gaan/ze je aanraden. Bij sommige middelbare scholen vinden ze je uitslag van de cito erg belangrijk als ze je willen aannemen op de school als brugger. Bij mijn school was dit zo, maar ik had 549 dus ik hoefde me geen zorgen te maken dat ik niet werd aangenomen :wink:


Stanislas?

ik moest minimaal 545 hebben voor het Grotius TTO.

PS: dit IS eff off-topic, maar dit is ook 'off-topic'.
Link to comment

Ik had 546. Maar mijn leraar was héél slecht, en ik werd doorverwezen naar vmbo. Daar zaten echter wel deugdelijke leraren, en die zeiden: "Wat doe jíj hier?!'. Toen ben ik doorverwezen naar gymnasium.

(Het klinkt inderdaad raar, maar zo ging het.)

Link to comment

Cito score zegt helemaal niets.
Het is een klotetoets. De vragen zijn simpel, en slaan soms nergens op.

Ga dus ook lekker een discussie aan met je leraar als hij je naar VMBO stuurt terwijl je gewoon VWO wil doen.

Als ik laag had gehaald was ik GEWOON naar VWO gegaan, geen gezeik.

Link to comment
Ik had 546. Maar mijn leraar was héél slecht, en ik werd doorverwezen naar vmbo. Daar zaten echter wel deugdelijke leraren, en die zeiden: "Wat doe jíj hier?!'. Toen ben ik doorverwezen naar gymnasium.

(Het klinkt inderdaad raar, maar zo ging het.)

Ze hadden m'n broer een jaar extra in groep 2 laten zitten, maar daarna deed ie ook 3 en 4 in 1 jaar, het was dus beter geweest als ze 'em gewoon naar groep 3 door hadden laten gaan en het jaar daarop groep 4. 4 of 5 Jaar later toen ik in groep 2 zat wilden ze mij ook al laten zitten, mijn ouders hebben toen geprotesteerd, en nu zit ik op 3 VWO en ben nog nooit blijven zitten. Mijn broer zit nu trouwens op de universiteit maar is wel op de middelbare school (VWO) nog 1x blijven zitten (op 3 VWO ironisch genoeg).
Link to comment
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...