Jump to content
PyroForum.nl

Stars


Moloch

Recommended Posts

  • Replies 507
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Vaak lullen ze inderdaad maar wat, misschien omdat ze niet willen dat mensen het na gaan doen, of misschien weten ze het wel gewoon niet !
Dat ze het niet noemen is denk ik gewoon zodat je het niet na kan maken. Wat erg veel is gedaan met die ''Peter Loga's Exploding Paste'' van Brainiac.

Wel jammer, is er een keer een programma over onze hobby, gaan ze onzin zitten lullen :) .

Link to comment

Brainiac is inderdaad een k3wl programma maar laten we de discussie over dergelijke programma's hier nu niet verder zetten. Probeer het ontopic te houden a.u.b.

Of die compo wel kan of niet kan ik niet zeggen want ik heb er zelf niet genoeg ervaring mee. Die rode stof zal dan wel red gum zijn geweest denk ik, zeker kan je dit niet weten. Maar welke andere rode stof (buiten een onbekende ofzo) heeft nog zijn nut in een star...

Link to comment
  • 2 weeks later...

In sommige vuurwerkstukken zie je van die mooie zilver-regen stars.
Ze worden afgeschoten, en laten een staart achter van 'zilver'.

Als jullie dan weten welke ik bedoel, kunnen jullie me dan helpen met zo'n compositie te vinden, ik kan in de databases niet gek veel vinden (alleen Silver Shower Stars, maar ik heb niet die soort aluminium).

Iemand nog een goede compo?

Link to comment

Met die silver shower en dan gewoon 200-300# Al gebruikt zal het ook al een leuk effect geven hoor.
Anders moet je een KClO3/Al/Dextrine mix nemen, zoals de waterfalls op united nuclear.

Of je probeert het met magnalium. Aangezien ik toevallig weet dat jij dat wel is maakt. :)
Met Magnesium of Magnalium maak je mooie witte vonken die lang blijven hangen. En het is simpel te ontsteken.

gr.
Stijn

Link to comment
  • 1 month later...

Ik gebruik alstijd als core Witte peper korrels. Lekker goedkoop.
Je stars worden dan alleen niet zo klein als romeinse-kaars stars.

Verder lukt rollen me wel aardig, zonder machine gewoon met de hand, alleen er blijft ook wel een deel pakken. Alleen dit 'krab' je er gewoon af, droog je, verpoeder je, en je kunt het er weer opnieuw overheen strooien ;) .
Ik ga binnekort ook een star rol machine bouwen denk ik , eens kijken hoe dat gaat. Voorlopig en iets wat ik ook altijd zal blijven doen denk ik zijn pumped stars, die zijn gewoon snel degelijk en makkelijk.

Link to comment

Ik rol in een star roller. Helaas nog met een érg kleine bak. (10cm) Binnenkort maar een grotere inzetten.

Ik maak zelf star cores van kleine cut stars (NC binder) die ik dan coat met meal + Dextrine. Dat laat ik drogen en gebruik ik om de stars omheen te rollen. Gaat altijd goed.

Het handige hier is dat de core gewoon heel blijft als je hem bevochtigt om te coaten, aangezien NC niet oplost in water.

Om korrels rollen doe ik nooit. Dan heb je extra gewicht en ruimte die helemaal geen effect geeft!

Link to comment

Ik heb het ook geprobeert met een star roller, gewoon een glazen pot op de kogelmolen en een beetje schuim zetten. Dit gaat ook niet echt, ik gebruikte van die gele kermis balletjes als core maar daar krijg ik het zelfde probleem bij dat ze of niks opnemen of juist blijven plakken.
Ik ga het ook eens proberen met peper korels dat neemt wel op hoop ik.

King-b

Link to comment
  • 2 weeks later...

Van die gele buks balletjes, ik ken ze ja maar die 'stoten' als het ware je poeder en water af, omdat het plastic is en ja dat gaat gewoon niet. Om witte peper rollen werkt bij mij perfect. Ik rol niet met een machine, maar met de hand. Dit werkt uitstekend met mij, en met een zeefje om het poeder goed lichtjes te verdelen, en een soort planten-spuit om alles vochtig te maken zodat het plakt krijg je erg mooie stars.

Ik zal binnekort proberen wat foto's te uploaden, als mijn pc dat eindeljk toelaat. Ik heb ook al wat skills ontwikkeld met stars rollen en pumpen :angry: .

Link to comment

Je kent denk ik de tutorial van united nuclear wel met stars rolling maar daar staat dat ze er ongeveer 650 te gelijk kunnen rollen. Hoe lang mag dit wel gaan duren?
Dit lijkt mij namelijk sneller en makkelijker dan pumped stars... dus klopt dit dat je in een halfuurtje ongeveer 650 stars ( :angry: ) kan rollen

King-B

Link to comment

Ik gebruik nu mostert zaad en dat gaat zeker goed. De zaadjes zijn op het begin wat klein en hebben snel de neiging om te bijven plakken, maar als je wat groter hebt gaat het echt supper.
Ze zijn meschien 2mm doorsnee en hebben bijna geen gewicht wat dus weer nadelig is voor het rollen.

King-b

Link to comment
  • 2 weeks later...

Da's mooi :) .

Ik heb vandaag voor het eerst groen gemaakt :D ! Na eindelijk mijn Salpeterzuur te hebben gekocht heb ik gelijk Bariumnitraat gemaakt, van Bariumcarbonaat.

Compositie die ik gebruikte:

Ba(NO3)2…………65
Parlon……………..20
Al ………………...10
S ………………….5

Hier een star van gepumped. Paar uurtjes drogen, was niet lang genoeg natuurlijk maar ik zou hem gewoon even testen.
Brandsnelheid is erg langzaam, maar daar valt nog wel wat aan te doen.

Ik vond 'm erg mooi :angry: . Weer een kleurtje erbij voor oud en nieuw.

Groetjes, Yellowcard

Groene_Star_Pumped.mpg

Link to comment

Groen krijg je alleen goed bij een lekkere temperatuur, en aan het eind is er niet veel brandstof meer, dus is de temp ook lager.

Ik merk bij groen ook dat als hij niet over de hele star ontstoken wordt, dat het groen dan een stuk slechter is.
Ik denk dat ergens omheen rollen oid de oplossing is, zodat ook het laatste beetje nog heet genoeg brandt. En zorg dus ook dat je het coat met snel meal.

Link to comment
  • 2 weeks later...

Ik heb net iets van 30 stars gerolt op de manier van united nuclear.
Als core gebruikte ik Romeinsekaars balletjes voor een leuk kleurtje op het einde. Daar om heen heb ik deze compo gerolt:
15 white mix( 57 KNO3, 27 Sulfur, 20 Meal powder : Submitted by al93535)
10 Charcoal ( pine )
7.5 Meal black powder
5% Dextrin
Alleen had ik op dat moment geen pine Charcoal, dus had ik gewoon me BBQ houtskool gebruikt. <-- Is niet echt een probleem denk ik.
Ik ga vanavond even testen ook al zijn ze dan nog niet helemaal droog.

Veder wil ik een tip :P:
Als ik me stars rol op de manier van united nuclear dus, blijft er altijd heel veel poeder op de bodem liggen wat helemaal nat is en de balletjes kunnen het niet meer opnemen. Na een aantal lagen heb je een best dik laagje wat eigenlijk nutteloos is. Hoe verkom ik dat het poeder op de bodem blijft plakken? Of kan dat niet?

Link to comment

Ik heb het hout wel maar ik heb op het moment geen zin om er houtskool van te maken. Je kan toch ook kerstboom hout gebruiken? Ik heb ook het ander hout maar het is wel makkelijker om kerstbomen hout te bruiken.
En @ Tyneman
Ja dat doe ik ook maar is er geen manier op het te verkomen?

Link to comment
Guest
This topic is now closed to further replies.
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...