Jump to content
PyroForum.nl

Raketbrandstof


Guest

Recommended Posts

  • Replies 110
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Ik zie dat ik een lekkere discussie op gang heb gebracht over FE2O3.
Geeft niets, leren we aleen maar van.

Ja het gaat mij juist om die (vonken) zoals duvel het noemt.
Deze lijken mij heet genoeg om de sas te doen ontsteken.

Maar ik kan er natuurlijk naast zitten.

Link to comment
  • 4 weeks later...

Ik zag op de site van James Yawn een voor mij interessante manier van raketbrandstof maken, en een filmpje over hoe je deze kunt gebruiken om commerciele Estes motortjes na te maken.
Er wordt gewone suiker gebruikt, KNO3, Fe2O3 en "corn syrup". Nou zou ik wel eens willen weten of iemand weet in welke vorm "corn syrup" hier in ons land te verkrijgen is. Ik hoef geen namen van winkels of merknamen, maar ik wil weten hoe het hier genoemd wordt oid.
Ik ben namelijk een raket aan het bouwen...

Link to comment

James Jawn geeft zelf al een goed alternatief voor de karo syrup: dextrose (druivesuiker)......gewoon in elke nederlandse supermarkt te koop van het merk zonnatura. Je kan ook experimenteren met Lyle's golden syrup (rietsuikerstroop). Dit is bij de beter supermarkten nog wel te vinden bij het broodbeleg of bij de bakproducten. Lyles is trouwens erg lekker op brood :)

No Karo

Ik gebruik deze raketbrandstof (100:30:20) het meest (al dan niet met Fe2O3). Het is een techniek die je ff onder de knie moet krijgen en je handen moeten tegen wat hitte kunnen, maar het is echt een toprecept.
Ik heb er ook ooit een uitgebreid verhaal van op chemixtry gezet.

De laatste tijd gebruik ik het echter wat minder omdat ik toch wel van vuurpijlen hou die een mooie vonkenstaart achterlaten en 's nachts dus zichtbaar zijn.

Als je nog wat wil weten hoor ik het wel.

Link to comment

Ik heb net mijn eerste tests gedaan. Ik heb bij een natuurwinkel waar ze allemaal van die biologische spullen verkopen, maismoutstroop gevonden, en ik denk dat dat dicht in de buurt komt van de karo corn syrup...

Ik heb alles mooi opgelost in zo min mogelijk water, en toen het weer uit begon te kristalliseren, heb ik er wat Fe2O3 bij gedaan. Daarna in een huls geduwd toen het nog kneedbaar was, en vervolgens hard laten worden. Ik wilde er nog een core in prikken, maar mijn staafje brak af, dus dat lukte helaas niet. Toen het ding hard geworden was heb ik het ontstoken, en het brandde retesnel!
Maandag volgt de eerste test met een raketje eromheen :)
Ik vind het nu al geweldig spul!

Link to comment
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...