Jump to content
PyroForum.nl

Raketbrandstof


Guest

Recommended Posts

Ik geloof echt wel dat het allemaal ANNM was.

Nitromethaan was vroeger zo duur ook niet, voor een 3 euro had je al snel een liter technische nitromethaan, deze bronnen zijn helaas verdwenen omwille van het gemak om ANNM te maken. Nu moet je dus 20 euro betalen voor een liter.

Link to comment
  • 3 weeks later...
  • Replies 110
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Ik vond thuis nog een oude documantaire van Discovery (2001)
over de bomaanslag in Oklahoma, en hier hebben ze het toch echt over Anfos.
daarin vertelde ze dat er ongeveer 1000 kilo Anfos in de bestelbus lag.
Stel je voor dat dit Annm was.
Nou weet ik niet wat nitromethaan in U.S.A. kost maar hier betaal je al gauw 20 euro ( of meer )voor een liter.

Reken maar uit


900 kg om precies te zijn =)

'staat gelijk aan 720 kg TNT' Quote discovery.

't was trouwens wel een mooi gezicht hoe ze dat ding in de woestijn detoneerden =D
Link to comment
  • 3 weeks later...
Hoi allemaal,

Ik probeer een raket te bouwen op basis van KNO3 + Dextrose, maar ik vind nergens KNO3, behalve bij een groothandel in een 25 kg zak..

Weet iemand waar ik dit ergens in Zuid-Limburg kan krijgen?

b.v.d.


hoi,

Je kunt het hier halen per kilo maar je moet het wel ophalen in ****:
****
Link to comment

Dat mensen die normaal en serieus een hobby willen uitoefenen. Zonder dat al hun bronnen en leveranciers weg zijn.

Binnenkort gaat mijn eerst vuurpijl/raket de lucht in. Ik ga waarschijnelijk kno3/C mix gebruiken (70/30). Heeft iemand hier ervaringen mee. Ik heb net een proef motor afgestoken. Zag er goed uit.

Link to comment
Guest Richard

Met KNO3/C gaat het superieur. Je moet er voor zorgen dat de mix zo fijn mogelijk is en goed droog.

Ik kan met een motor van 8cm lang en 18mm doorsnee 300gram naar boven trekken. Dat is zonder core! Ik ben niet verder gegaan omdat ik voorlopig niet zulke zware payloads er aan zal hangen. 212 gram is tot nu toe het maximum geweest.

Succes

Link to comment
Guest Richard

Try again mate, als je mix goed droog en fijn is zul jij versteld staan!

*Oscar,
Als de mix goed geramd of geperst is mag dit niks uitmaken. Wat is de binnendiameter van je huls? En de binnendiameter van je gewurgde huls? Wat ook belangerijk is, is hoe lang de vernauwing is!

Link to comment

vrij dom ja, en die had je ook zelf wel kunnen vinden, maargoed BP is Black Powder , ofwel buskruit, en dan een variant dat het eerst heel lang in een kogelmolen heeft gezeten, daarna met veel druk geperst, en dat dan door kleine zeefjes halen. Misschien daarna nog een keer in de kogelmolen, dat weet ik niet, maar volgens mij is dit de manier waarop je echt BP krijgt.

Link to comment
Guest Richard
Mijn binnendiameter is 15 mm en mijn nozzle is 5 mm. Ik kan dus bijvoorbeeld kno3/C zonder nozzle maken. Bedankt.

Hoe lang moet de vernauwing zijn?


Afhankelijk van de fijnheid van je mix, moet je de nozzle bepalen. Ik raad je aan om een 2,5mm nozzle te boren en 1,2cm hoge eindstop. Boor een halve centimeter voorbij de eindstop, zodat je zeker weet dat hij aangaat.

Mocht je een CATO krijgen, probeer het dan eens met 3,5mm. Ik kan van af hier niet zien hoe fijn jouw sas is!
Link to comment
  • 2 weeks later...
  • 3 weeks later...

Ik had een vraagje

Ik ben ook van plan om binnenkort een raket te maken.

Maar is er ook een formule (of heeft iemand resultaten) van de hoeveelheid kno3/suiker(70-30) ten opzichte van de gevulde raket zonder stijglading.

Ik bedoel raket is 300 gram zwaar zonder stijglading hoeveel gram stijglading moet je dan gebruiken.

Ik was van plan om suiker op mijn hotplate te smelten en hierdoor de kalium te mengen, en dit dus in de huls gieten.

Link to comment

Nee die 300 gram was maar een voorbeeld

Ik wil ook klein beginnen, dus weet het uiteindeljke gewicht nog niet.

Maar gaat mij om de hoeveelheid stijglading die nodig is per gewicht van de raket zegmaar.

Hoeveel stijglading gebruik jij dan voor jou raketten? en hoe zwaar zijn die?

Link to comment
als je begint met raketten zou ik niet meteen met payloads beginnen weet je..


Nee dat was ook niet mijn bedoeling maar als balast wou ik wel zand gebruiken in plaats van payloads. En ook niet in een bewoonde wereld uittesten, heb daar een mooie plek voor.

Maar kan iemand mij aan de verhoudingen helpen.

EDIT: bedankt alvast lupUS(waren bijna tegelijk met posten)
Link to comment

Dat met dat zand is een goed idee,vergeet echter niet de pijl te balanceren.
En wil je misschien de resultaten posten met de gewichten...
dus gewicht+samenstelling motor ,gewicht huls/payload/stok
Dit kan dan in mijn databank.....
evt hoogte van de pijl......
bij voorbaat dank .....smokescreen....

Link to comment

Met dat balanceren ben ik bekend ja.
Als ik resultaten heb zal ik ze hier posten maar ik verwacht hier zelf niet al teveel van aangezien dit mijn eerste is.

Heb jij al wat gegevens in je databank van pijlen(raketten) met een kno3/suiker motor waarmee je mij vast een indicatie kan geven wat ongeveer de goede verhouding is?

Link to comment
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...