Jump to content
PyroForum.nl

Metaal schuur machine


chemical cook

Recommended Posts

  • Replies 112
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Geen flauw idee nog, ik ben namelijk net begonnen met pyro.
Ik ben nog op zoek naar een paar goede zeven aangezien ik geen flauw idee heb over de meshwaarde. De fijnste zeef die ik nu heb is een spatscherm van de Wibra, die zijn aanzienlijk fijner dan de standaard zeven die je bij Blokker ofzo haalt.

De terpentine is bij mij donkergrijs en het kost zeker een nacht om alles goed te laten bezinken dus ik denk dat ik qua
korrelgroote wel goed zit.

Momenteel schuur ik met 120 en 180 waarde waterproof.

Link to comment
-B-
Droog schuren moet je beslist NIET doen, de stofdeeltjes die hierbij vrijkomen zijn niet zichtbaar maar vervuilen de gehele omgeving in een mate die je haast niet kunt voorstellen. Je levensverwachting word hiermee aanzienlijk ingekort.


Kut? Ik heb wel regelmatig drooggeschuurd.
Link to comment

Al je droog schuurt moet het heel langzaam gebeuren om het metaal niet te heet te laten worden en weg te laten zweven. Als je het nat doet kun je veel sneller schuren. Het beste zou met olie of een andere vloeistof zijn dat geen water is omdat water het metaal ook een beetje laat oxideren en olie niet.

Link to comment

Even een update van mijn metaal schuur machine,

Ik heb er een andere roller op gezet, en gebruik terpertine om te koelen.



Het is mischien wat lastig te zien maar ik heb een stukje pvc buis erop gezet voor een grotere diameter dus meer schuur oppervak. Ik heb in de oude houte roller gaten geboord en daar boutjes in gedraait, en ze later weer naar buiten gedraait zodat hij het stukje buis klemt... Wel simpel maar een rot werk om te maken, want je kan niet echt goed bij die bouten.

-B.

Link to comment

Het nadeel van terpetine is dat het stinkt en het schuurt minder snel door de smerende werking.
Ik heb mijn schuurmachine ook iets getuned door drie slijpschijven te monteren en een 0,25 kwh moter voorzien van een ampere beveiliging dus je kunt hem gewoon aanzetten en weg gaan en als er wat vastslaat of zoiets dan schakeld de moter zich zelf uit zonder dat de tent afbrand.

Link to comment

Een vraag over schuren met terpetine,

Hoe moet ik het terpetine scheiden van mijn alu poeder? Ik heb nu een aantal grammen liggen drogen, nadat ik het uit de terpetine geschept heb, maar kan ik dit nu gewoon zo op laten drogen en verdampt het allemaal of moet ik het eerst schoon wassen met het een of ander. (water lijkt mij onwaarschijnlijk, ik neem niet voor niks terperine :rolleyes:)

-B.

Edited by -.B.-
Link to comment
Een vraag over schuren met terpetine,

Hoe moet ik het terpetine scheiden van mijn alu poeder? Ik heb nu een aantal grammen liggen drogen, nadat ik het uit de terpetine geschept heb, maar kan ik dit nu gewoon zo op laten drogen en verdampt het allemaal of moet ik het eerst schoon wassen met het een of ander. (water lijkt mij onwaarschijnlijk, ik neem niet voor niks terperine )


Ik zou het gewoon filteren en dan laten drogen, Terpetine vervliegt redelijk snel.

Als er nog iets anders doorheen zit zal dat wel verotte weinig zijn.
Die ene verdwaalde teer-molecule van shells destilatie / naftakraker niet meerekenen :rolleyes: .
Link to comment
  • 1 month later...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...