Jump to content
PyroForum.nl

Metaal schuur machine


chemical cook

Recommended Posts

  • 2 months later...
  • Replies 112
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • 2 weeks later...
Guest wolkje

Mijn grinder is intussen af, ik heb vandaag de motor mooi groen geverfd, nu nog drogen en woensdag monteren.
Ik zal als hij woensdag volledig af is foto's posten, maar hoe laat ik de foto's zo rechtstreeks zien op het forum ?

Link to comment
Guest wolkje

Dat is wel handig.
Mijn motor moet nog een keer geverfd worden hij was niet tegoei dus dat wordt donderdag pas monteren

P.S. @Warcore, met wat wordt dat geslepen, schuurlinnen of slijpsteen?

Link to comment
  • 3 weeks later...

Ik gebruik een zelfgeboorde houten rol, maar als je de mogelijkheid hebt om een pvc rol te nemen zeker doen want de houten rol verkleurt fel van het poeder en ziet er ook van af, het koelwater.

Link to comment

Ik heb geschuurd met een schuursteen. Het is zo'n fijne witte van de bouwmarkt. Het voordeel is dat je niet op je papier hoeft te letten of het nog goed schuurt of dat het gescherud is. Het Al-poeder blijft niet een hele dag op je vingers zitten maar blijkbaar heeft het wel een goed vorm voor de reactie in bv flash, want het gaat razend snel.

Link to comment
  • 4 weeks later...

Ik ben toevallig bezig met het ontwerpen van een metaal schuurmachine.
Ik ga een tandwiel en een fiets-ketting gebruiken, is makkelijk aan te komen denk ik.
Ik snap het nog niet helemaal mijn ontwerp ziet er zo uit:
(Als je het kan lezen)



Ziet het er goed uit?
Imand tips?

Link to comment
  • 5 weeks later...
  • 2 weeks later...
  • 2 months later...

Is een bak met water/motorolie persé nodig?
Ik wil namelijk een Metalgrinder maken, maar ik heb nog niet echt een idee hoe ik een bak er in moet plaatsen. Heb er ook nog niet echt over nagedacht. Want wat gebreurt er als het metaal(Al) te heet wordt?
Maar kan je ook een metal grinder maken zonder bak met water/motorolie?
Ik wil de mijne een beetje op die van Pure Chemical laten lijken, die is erg mooi!
Hoe kom je aan zo fijn schuurpapier, en hoe bevestig je dat aan je rol.

Link to comment

Hier nog een voorbeeldje van een heel anders soort metal grinder of beter gezegt walser .

De 2 schijven komen op elkaar te liggen met in het centrum een kort stukje as . Tussen de schijven liggen metalen kogels . De bovenste schijf laat je ronddraaien zodat het Al wordt platgewalst . Ik gebruik terpentine als anti-oxidatie middel en smering . Dit apparaat ontwikkeld nergens warmte ,en dat is een voordeel ,het gaat oxidatie van het Al tegen. Je krijgt zo superflake poeder met een erg glimmend uiterlijk wanneer je het ergens op smeert.

Aluminium folie vormt de Al bron .

Link to comment

Atmosphere: Ik heb hem al een keer gezien op het andere forum Chemixtry het is idd wel de beste manier van ongeoxideerd Al poeder,.

Ik doe het zelf nog steeds met een slijpschijf wat door het water heen loopt maar dan moet je oppassen dat het niet te warm word ik heb het al verschillende keren gehad dat het poeder onbruikbaar was.

mijn volgende project word ook een walser.

Ik heb nog wel wat vragen: hoe drijf je die schijf aan? de hoeveelheid kogels ? toerental, je krijgt natuurlijk wel snel te maken met de centrifugaal krachten waar door de kogels naar de wand worden gedrukt,dan zal een grotere hoeveelheid kogels een optie zijn.

Link to comment

Een optie is om lege ruimte op te vullen met kogels die net iets kleiner zijn als de kogels die het wals werk doen . Tot nu toe heb ik steeds gewalst met de hand , dat gaat vooral goed als het Aluminium al tot poeder gewalst is , dan loopt het erg soepel . Je geeft dan een fikse slinger aan het gewicht en dan draait het daarna een stuk of 8 keer vanzelf rond .

Ik zit er over te denken ook een metal grinder te maken , met Al folie als Aluminium voorziening een laag toerental en 150 mesh schuurpapier ( vrij grof dus). Dan is het mogelijk droog te schuren , ik wil geen water gebruiken .


Het poeder dat hieruit komt gaat vervolgens in de kogelwals

aluminium en water is in feite bad news ,de oxide laag gaat met name bij hele fijne poeders een steeds groter percentage van het poeder uitmaken .
Ik heb hier nog Aluminium poeder dat iemand heeft gemaakt met mesh 1100 (waterproof) schuurpapier, het ziet er nagenoeg zwart uit omdat het zo fijn is maar ook doordat er water is gebruikt tijdens de productie.

Ongelofelijk hoe reactief Aluminium kan zijn , als het maar fijn genoeg is en weinig geoxideerd

Link to comment
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...