Jump to content
PyroForum.nl

KMnO4 Flash


Tyneman

Recommended Posts

Waarom is zwavel aan te raden tyneman? Ik maakte eerst flash met zwavel, maar die was nogal moeilijk aan te steken (!?), het kan zijn dat ik de verkeerde verhoudingen heb gebruikt ofdat mijn zwavel niet goed was. Maar ik zag zelf geen verschil in mijn flash met zwavel of die zonder zwavel. Ik vond die zonder zelfs beter. :P Bij mij dan toch.

Link to comment

In mijn ervaring maakt de zwavel het juist iets gevoeliger, en ook de flits iets feller.
Maar dat is puuur op gevoel, kan dus niets bewijzen.

Misschien iemand die aan de hand van reacties en energieen een theoretisch onderlegt antwoord weet?

Gr33tZ

Link to comment

Yeah, ik dacht eerst ook dat de zwavel de compositie wat gevoeliger maakte, tot ik het in de praktijk testte. Het bleek net omgekeerd, het ligt volgens mij wel aan mijn zuiverheid en/of fijnheid van mijn zwavel. Dus je kan best gelijk hebben hoor.

Link to comment

Ik zal maar even mijn reactie hier bij de fotovideo sectie plaatsen:

Netjes! Speel het filmpje een zo langzaam mogelijk af(pauze, play, pauze, play...enz.) Net voor de knal zie je een paatse streep licht in de vorm van een golf. Best grappig(en raar) dat de camera zo'n zichtbare lichtgolf laat zien, of wat het ook voor licht is.

Ik kan niet wachten tot die 7-grammer komt.

Link to comment

De 7 grammer komt woensdag avond :wink:

Gister avond wat KMnO4:Al:S = 5:4:1 flash afgestoken. 1.5 gram.

http://members.pyroforum.nl/gamekeeper/members/yellowca...rd/HPIM0416.mpg

Ik probeer wat korter te filmen zodat mijn internet er wat minder moeite mee heeft om het te uploaden. Dus vandaag, 2 seconden :wink: .

Zelf was ik er wel tevreden over. Het was verpakt in 1 laagje Al folie, zodat het niet zou wegwaaien door de wind.

Groetjes, yellow

Link to comment
×
×
  • Create New...