Jump to content
PyroForum.nl

Oude apparaten


Recommended Posts

Ik heb een DELL dimension 3000, Pentium 4,  3,3GigaHertz, 240GB vaste schijf, DVDbrander en nog veel meer...
ook een aanrader.

Je hebt ook AMD's met 2prossesoren!

Dat is Dual core, dit is alleen goed als je videobewerking ect doet.
Als je er alleen mee game en voor te internetten heb je er meer nadeel dan voordeel mee.
Link to comment
  • Replies 91
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Nee, geen batterijen slopen, als je gezond wilt blijven. Maar buiten dat, toen ik jonger was, zo rond de 10 jaar, heb ik van alles en nog wat uit elkaar gehaald, ik was laatst nog bezig met mijn PSP :lol:, dat was alleen omdat er nog al wat stof onder mijn scherm zat, maar ik heb gameboys gesloopt, andere hand-helds ( van die goedkope dingen ). Mijn oude modem, een PC.

Link to comment

ik sloop nu niet veel meer (wel gedaan) maar toen bijv. de speedtouch (modem) kapot was vroeg mijn pa of ik 'm kon repareren

hij was oververhit geraakt, 5 elco's bol, vervangen + extra koelgaten geboord :lol:

en ik heb laatst een (eind) versterker gebouwd (ja, componenten gekocht en solderen maar), en hij werkt goed!
ook een regelversterker waarvan ik zelfs de print nog moest ontwerpen, die heb ik nog niet getest.

dus ik ben lekker technisch bezig 8)

Mzzls
Stijn

Link to comment

Bijna alle (oude) apparaten in m'n huis neem ik onder handen, mijn hele kamer licht vol met allemaal tot op het bot geslachte apparaten (tot grote ergernis van mijn vader :D )
En dan probeer ik er natuurlijk iets nieuws van te maken, zoals laatst: had ik van een oude stappenteller, een paar schakelaatjes en stripjes metaal (bovenkant van een videorecorder) een teller gemaakt die telde hoe vaak er iemand in mijn kamer was gekomen..

Link to comment
  • 2 weeks later...

Ik heb de mijne laatst ook uit elkaar gesloopt... ik ben helaas nog niet bij het gedeelte gekomen waar de ontvanger zit. Er zit namelijk veel plastic decoratie omheen en veel schroefjes(al wel er allemaal uit) en nu kon ik alleen nog maar bij 2 motertjes komen. Er zit namelijk voor ieder wiel 1 motertje in. Dus nu moet ik nog de andere kant helemaal slopen voor de ontvanger. Ik denk niet dat ik er een elektrische ontsteking van kan maken, want de accu is maar 6 volt en 12 volt is toch het minimum om constantaandraad te laten gloeien ?

Link to comment
  • 2 weeks later...
Ik zat er aan te denken om de ultieme gamecomputer te maken, maar dat werd een beetje te duur.

4800+
7900GTX
LanParty moederbord
Creative pro soundcard
en eigenlijk verder van alles het beste...

Prijs: €6684 :shock:

(Ga echt is beter zoeken voor 2000 euro moet je al klaar zijn, ga s naar Gathering of Tweakers. Geen zin om nu alles voor je te zoeken :wink: )
Link to comment
Ik had nog 2 oude boxeen liggen.
Ik heb er m'n MP3-speler op aangesloten met een soort tulpstekker en 50cm draad.
het resultaat: goede muziek door heel 't huis.
foto's:




(PS: let niet op de troep :wink: )


als je de boxen rechtstreeks op de mp3 speler aansluit, dan is er kans dat het wattage van de boxen een heel stuk groter is dat die van je mp3 speler, het resultaat is dat je je mp3 speler "opblaast" (ik spreek uit ervaring, maar ik heb gewoon in de winkel gezegd dat hij het opeens niet meer deed, en toen kreeg ik een nieuwe :) )

Zelf ben ik nu bezig met van mijn rc wagen een ontsteker te maken
Link to comment

Aangezien ik een bassist ben heb ik natuurlijk een vette versterker...en ik gebruik hem inderdaad ook voor m'n mp3 speler. Gewoon muzieksnoer ertussen en een uitgangconverter (of hoe dat ook heet) ertussen en daar is de knoertharde muziek. Verder heb ik nog een redelijke stereo waar ik 4 redelijk werkende boxen op heb aangesloten.

Link to comment

@Bunhead, volgens mij is dat bullshit, die 56X staat voor hoeveel data hij per bepaalde tijd kan lezen, niet hoe snel hij ronddraait.
En je CD rom zal geen 10.000 rpm halen. Je boormachine echter wel :)
(Heb hier nog ergens een glas-bewerk setje met een klein boortje die tot 23.000 toeren gaat, met CD-rom erop misschien wel rond de 10.000 :wink: )

Link to comment
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...