Jump to content
PyroForum.nl

Oude apparaten


Recommended Posts

ik had vandaag een radio, telefoon en stofzuiger gesloopt :lol: .
ik heb het onderhuidse van de radio in de 'PTT type T65' gebouwd.
als je nu de hoorn tegen je oor legt, hoor je de radio!
uit de stofzuiger heb ik de elektromotor gehaald.
daarmee wil ik een lier-meganisme van maken.
maken jullie wel eens fun met oude elektriche apparaten?

Link to comment
  • Replies 91
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Heel soms haal ik ook wel wat uit elkaar, maar niet zo vaak want meestal werken ze niet meer heel goed als ik ze dan weer in elkaar zet    ;)


Die ervaring ken ik ook :lol: Ik heb een keer zon op afstand bestuurbare auto uit elkaar gesloopt, hij deed het namelijk niet meer goed... Ik en mijn broer konden eigenlijk niet goed zien wat er kapot zou kunnen zijn... dus wij weer in elkaar zetten en toen deed ie helemaal niks meer :lol: Gelukkig was het een oud ding, kheb er nog 1 liggen misschien ga ik die binnenkort ook maar is uit elkaar schroeven en kijken wat erin zit :D
Link to comment
Je kan die oude RC-auto gebruiken voor afstandsontsteker... :lol:   8)  

Of maak je geen explosieven, rakektten of andere dingen die op afstand kunnen worden afgestoken...


Daar zat ik ook al aan te denken ja ;) Ik maak alleen nog geen explosieven ofzo, misschien binnenkort wat kleinere knallers :lol: Ik heb namelijk nog geen chems ofzo kunnen bestellen.
Link to comment

Wij hebben hier net een nieuwe wasmachine. 'k Ga dus ff de motor uit de oude slopen, kan 'k vast ooit nog wel wat leuks mee doen...

Verder heel veel ervaring met dingen slopen, maar het weer in elkaar zetten of iets nuttigs doen met het gesloopte heb 'k nog nooit gedaan...

Link to comment

Ik heb vandaag effies mijn computer uit elkaar gehaald, niets bijzonders...Ik moest het stof weghalen, dat was echt ontzettend veel, nooit eerder schoongemaakt en zat echt voor een hele huis-afstofbeurt in aan stof. Het was even voor de temperatuurcontrole, want ik heb hem vanmiddag van 2.0 GHz naar 2.4 GHz overklokt.

Link to comment

Mmm, niet helemaal mee eens, als je koeling goed genoeg is kan je niet zo heel veel gebeuren. Aangezien m'n pc op mijn kamer staat, en het daar koud is, en er (door die vieze ripper van een reparateur) een extra koeling en fan in is gezet, is de warmte geen probleem. Waar je wel rekening mee moet houden is dat je de overklokverhoudingen goed houd, en er niet ver over gaat, want dat blaas je je comp bij wijze van spreken op.

Dit heb ik geleerd van een aantal bronnen, en die leken me redelijk betrouwbaar. Of heb jij andere dingen meegemaakt? Ik heb al gekeken, maar die tientjes (al gauw hondertjes) aan een (goede) nieuwe processor besteed ik liever aan chems en glaswerk. Deze comp is ook al oud, er komt een nieuwe aan, ik kan deze ook niet uitbereiden, alle slots zitten al vol :lol:.

Link to comment
Het al machtige Google staat tot uw dienst, en als dat niet genoeg is zpou ik zeggen: 'wees een beetje creatief met stroom, een RC-auto en constantaan-/NiChroomdraad.' Er wordt vast en zeker wel wat behandeld in het ontstekingsdeel van het forum.

Ach ja, sorry, had ik even niet aan gedacht. Ja dat wordt daar ook behandeld...
Link to comment
Ik heb al gekeken, maar die tientjes (al gauw hondertjes) aan een (goede) nieuwe processor besteed ik liever aan chems en glaswerk. Deze comp is ook al oud, er komt een nieuwe aan, ik kan deze ook niet uitbereiden, alle slots zitten al vol .


Daar heb je dan weer gelijk in.
Als het toch al een oud bakkie is met goede koeling is het best een optie.
Dan is geld voor chems veel interessanter :lol:

Gr33tZ
Link to comment

Als we dan toch over PC's hebben.
Laatst heb ik een nieuwe processor gekocht, een AMD athlon 64 bit 4000+

Zeer snel! zeker een aanrader!
Maargoed ik heb werk als netwerk beheerder die netwerken aanlegt bij grote bedrijven, dus kan ik vrijwel alles voor inkoop krijgen waardoor deze dure spullen ineens nietzo duur meer zijn :wink:

Link to comment
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...