Jump to content
PyroForum.nl

Eindstoppen


Heinrich

Recommended Posts

  • Replies 217
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Ik denk dat Gamekeeper dit trouwens beter kan verplaatsen naar het eindstoppentopic dat er ook is...
EDIT:
Hmm ik kan em ff niet vinden, ik dacht toch echt dat er een eindstoppen topic was...


Deze en aantal bovenstaande posts verplaatst naar dit topic. Tyneman

Link to comment
  • 2 months later...

Bizon ? Wat voor bizon lijm precies ?
Ik gebruik tot nu toe altijd hete lijm uit lijmpistool. Werkt perfect houden het altijd, alleen het is vrij duur. Dus ik ben als het zou kunnen opzoek naar een goedkopere en ook goede eindstop lijm voor knallers.

Wat gebruiken jullie allemaal voor lijm ? En hoe duur is die per ml/cl/l ?

Link to comment

Hoe gebruiken jullie hot-glue dan precies om eindstoppen te fabriceren? Het klinkt namelijk ideaal. Lijm je bijvoorbeeld eerst een kartonnen disk in je koker om het vervolgens op te vullen met hot-glue? Gaat dit ook werken bij de grotere diameters en wanddiktes?

Link to comment

Bij de grote diameters gebruik ik een soort gips wat gebruikt wordt om gaten te vullen in muren. Dit krimpt vrijwel niet. De stop zit na drogen nog erg stevig in de huls. Snelcement kan natuurlijk ook, maar ik denk dat gips toch net wat veiliger is.

Deze en bovenstaande posts naar goede topic verplaatst vanuit knaller topic. T.

Link to comment
Lijm je bijvoorbeeld eerst een kartonnen disk in je koker om het vervolgens op te vullen met hot-glue?
Ja, gedeeltelijk wel ja. Ik lijm gewoon een kartonnen schijf in mijn huls, en vul meestal niet de rest van de ruimte op. (Deze truc heb ik btw van Warcore) Als je flash gebruikt versplintert je huls toch wel.

Gaat dit ook werken bij de grotere diameters en wanddiktes?
Jap, gaat prima. Tot 50mm heb ik getest, ging prima. Bredere knallers lijkt me niet nodig.
Als je wanddikte écht dik is (10+mm) dan kun je vliegende eindstoppen krijgen natuurlijk, maar alweer, flash vermorzelt bijna altijd je huls. En zulke dikke wanden is alleen papierverspilling imo.
Link to comment

Mijn lijmparonen zijn super duur ! 2,30 voor 15 stuks. Vind ik nogal veel.
Maar alsnog is het wel goed te betalen hoor, maar toch.
Maar ik vind het raar, waarom zijn ze bij jullie zo goedkoop ? Gebruik jullie ook van die 7mm doorsnee staafjes van bison ?
Ik had ze trouwens bij de praksis gehaald. Misschien maar eens bij de gamma gaan kijken, maar zou dat echt zoveel schelen ?

Ik gebruik trouwens altijd aluminium folie geramde pucks. Dan duw je er zo'n puck in, wat op zicht vaak als best stevig is, in tegestelling tot karton. En dan wat hete lijm en je hebt een gegarandeerde houdende eindstop.

Link to comment

Dat is inderdaad een van de weinige dingen van Kinzo die nog een beetje goed zijn.
Ik heb laatst een stop van gips met kinderlijm geprobeerd. Voor knallers is dit redelijk (moet erg lang drogen), maar voor raketten onbruikbaar. Ik houd het voorlopig dus bij bentoniet.

Link to comment
  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...

Er worden hier nu wel erg veel manieren gezegt voor eindstoppen, maar wat raden jullie aan voor een BP knaller?

De een zegt Bentoniet, maar stel, je maakt een stop, vult je koker, en hoe wil je de andere kant dichtmaken?

OF:
Met sneldrogent cement, maar ik lees dat ook aantal keren aan 1 kant de stop er dan hard uitschiet.

of:
Moet ik toch met een lijmpistool er een stuk(je) karton erin lijmen?

Plz help out :angry: , ik begin bijna te tollen van de posts maar het wilt niet echt opschieten.

grt Cedy_NL

Link to comment

Als je echt zeker wil zijn dat je eindstop er niet uitvliegt moet je 'm vastzetten met een schroef of iets dergelijks, maar dan krijg je het volgende probleem, namelijk dat die schroef waarschijnlijk keihard wegschiet. Alleen mogelijk als je op een grote afstand gaat staan wat natuurlijk minder leuk is. Een andere methode die iets veiliger is en ook wel kans van slagen heeft is door een gat te boren door je huls op de hoogte van de eindstop. Het snelcement, hot melt glue of whatever loopt daar dan ook in waardoor je eindstop vergrendeld is met zichzelf dus eigenlijk. Deze methode werkt goed bij mij. Er is veel meer kracht nodig om je eindstop eruit te laten schieten, dus een grotere kans dat je huls knalt of dat er genoeg druk wordt opgebouwd voor een flinke fontein.

Link to comment
  • 3 weeks later...

Als je water gaat toevoegen dan gaat je eindstop bij het drogen krimpen en dus krijgt hij kleine scheurtjes. Probeer gewoon nog eens met kattengrindkorrels of gewoon bentoniet dan kan het niet mis gaan. Zoals al warcore als zei gewoon rammen tot dat het pvc ietjes uitzet dan zit het muur vast en kan het gewoon niet mis gaan, tenzij je een veels te kleine nozzle hebt natuurlijk. Jouw pijl had meer wat weg van een mortier btw :P

Link to comment
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...