Jump to content
PyroForum.nl

Thermiet


Tyneman

Recommended Posts

  • Replies 192
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Jah idd. Maar 600-800 g thermiet in een AN-MH14 granaat is best veel zeg! Ik ga ook maar eens proberen om mn thermiet in een huls te stoppen. Onderin een eindstop,daarna titaanoxide-thermiet, daarna ijzeroxide-thermiet, dan koperoxide thermiet en dan een beetje MP. Omdat koperoxide thermiet nogal snel ontbrand, denk ik dat het met een beetje MP wel lukt. Yellow deed het zelfs bij ijzeroxide thermiet met MP.

Link to comment
Jah idd. Maar 600-800 g thermiet in een AN-MH14 granaat is best veel zeg! Ik ga ook maar eens proberen om mn thermiet in een huls te stoppen. Onderin een eindstop,daarna titaanoxide-thermiet, daarna ijzeroxide-thermiet, dan koperoxide thermiet en dan een beetje MP. Omdat koperoxide thermiet nogal snel ontbrand, denk ik dat het met een beetje MP wel lukt. Yellow deed het zelfs bij ijzeroxide thermiet met MP.

Je kan beter de koperoxide er uit laten, ik vrees dat dit te snel gaat om je ijzeroxdie thermiet aan te krijgen.
Link to comment

Mensen,

Weer wat Titaniumoxide-Al thermiet gemaakt, verhoudingen 2.22:1, goed gedroog, ge ball-milled, en niet aangestampt. Het was 1.2 gram, ontstoken met een sterretje. Het resultaat:

http://rapidshare.de/files/18584279/MOV02339.MPG.html

Zoals je niet, niet zo goed. Mensen, wat doe ik fout ?
Ik ben trouwens ook benieuwt naar de Titaniumoxide-Al thermiet van Warcore, hij krijgt hetzelfde spul als ik, van dezelfde leverancier. Ik ben benieuwt hoe het hem afgaat.
Wat doe ik fout ?

Groetjes, yellow :wink:

Link to comment

Ik denk niet dat je iets fout doet eigenlijk. Want het titaanoxide+al verbrand wel, dat zijn niet alleen Al deeltjes die je ziet verbranden. Ik denk dat het gewoon zo hoort. We wachten met spanning het resultaat van warcore af, hij heeft het morgen binnen.

Link to comment

Lol, wou ik net zeggen yellow.

Maar ik weet niet of dit eigenlijk wel fout !is!, het kan toch ook zijn dat het zo hoort te branden? Heb je enig idee van de temperatuur yellow? Maakte het een groter gat/vlek op de tegels dan koperoxide thermiet of ijzeroxide thermiet? Dat zou een indicatie geven van de sterkte....

Link to comment
Lol, wou ik net zeggen yellow.

Maar ik weet niet of dit eigenlijk wel fout !is!, het kan toch ook zijn dat het zo hoort te branden? Heb je enig idee van de temperatuur yellow? Maakte het een groter gat/vlek op de tegels dan koperoxide thermiet of ijzeroxide thermiet? Dat zou een indicatie geven van de sterkte....

Ik denk dat het AL poeder best wel wat uit kan maken, maargoed morgen ga ik het gelijk proberen.
We zullen zien!
Link to comment

Zo is het, we zullen zien. Wel met een sterretje aansteken he, net als ik, en ongeveer 1.2 gram doen.
Na het afsteken trouwens, was het 1 klomp metaal geworden, dus wel redelijk heet. Alleen op gamekeeper staat dat de lichopbrengst nog hoger is dan dat van Fe2O3 en al, en dat is bij mij niet het geval.
@ Warcore, ga je ok wat koperoxide thermiet maken ?

Groetjes, yellow :wink:

Link to comment
Zo is het, we zullen zien. Wel met een sterretje aansteken he, net als ik, en ongeveer 1.2 gram doen.  
Na het afsteken trouwens, was het 1 klomp metaal geworden, dus wel redelijk heet. Alleen op gamekeeper staat dat de lichopbrengst nog hoger is dan dat van Fe2O3 en al, en dat is bij mij niet het geval.
@ Warcore, ga je ok wat koperoxide thermiet maken ?

Groetjes, yellow  :wink:

Ik ga ook koperoxide thermiet maken ja.
Maar ik heb geen sterretjes dus daar mee zal ik het dus niet aansteken.
ik zal proberen 1,2 gram te doen, me digitale weegschaal is namelijk kapot dus ik zal het op het oog moeten doen :D
Link to comment

YES !
Eindelijk wat betere resultaten met mijn titaniumoxide-aluminium thermiet. Het was 1.5 gram, hetzelfde spul als op het vorige filmpje ( bij elkaar in de kogelmolen ) alleen, dit heeft wat langer gedroogt onder een warme lamp, en, ik heb het deze keer ontstoken met 2 sterretjes in plaats van 1.
Film:
http://members.pyroforum.nl/gamekeeper/members/yellowca...rd/MOV02342.MPG

Het ging dus of beter omdat het droger was, of omdat ik 2 sterretjes gebruikte, waardoor het heter werd en de reactie beter op gang kwam. Het ging nu redelijk, maar volgens mij kan het nog wel stukken beter.

Groetjes, yellow :wink:

Link to comment
Ik heb wat probleempjes met het hosten op de gamekeeper site zelf, de upload dir, ik ben dit nu aan het oplossen met gamekeeper.

Hier is het filmpje nog een keer:
http://rapidshare.de/files/18601223/MOV02342.MPG.html

Voor het commentaar van mijn kant, lees even mijn post hierboven.

Groetjes, yellow  :wink:

Ik zie geen zichtbaar verschil :? of ligt dit aan mij?
Maargoed ik heb net een beetje rond gebeld en eindelijk iemand gevonden die nog wat sterretjes verkocht.
Gelijk al die sterretjes opgekocht, het waren er niet zo veel maargoed heb ik genoeg voor voorlopig (75 stuks).
Zodat yellow en ik onze resultaten beter kunnen vergelijken, ik heb ook MG-lint maar dat word wel wat warmer denk ik dan een sterretje.

Dus, koperoxide thermiet is al getest, ik schrok me kapot van het resultaat.
En het titaniumoxide ligt nu te drogen, als die goed droog is ga ik het gelijk gebruiken!
Link to comment
Oke mooi. En je schrok je kapot van het koper thermiet, goed of slecht ?
Kun je dat filmen ? Hoe lang had je het ge ball-milled ?

Ik schrok me kapot omdat het serieus aggresief reageert.
Grote wolk + veel vonken.
Ik had dit wel verwacht maar in real life is het altijd net iets anders :D

Ik heb (nog) geen ball mill ik ben daar mee bezig maar hij is nog lang niet af, dus het is gewoon gemengt zonder te millen of iets.

Ik ga nu weer wat koperoxide thermiet maken, dit ga ik filmen!
Link to comment

Weer CuO:Al thermiet dit maal 4 gram!
I love this stuff :D

Link naar het filmpje

Ik heb trouwens thermiet proberen te maken met titaniumoxide maar dit is niet gelukt, dit kan door 2 redenen.
1: De oxide was nog wat vochtig
2: Mijn digitale weegschaal is kapot, dus heb het op het oog moeten afmeten, dus niet bepaald exact.

En toch knalt het uit elkaar lijkt het! Maar die wolk niet inademen he Warcore, is niet goed voor de longen :D.

Was ik ook niet van plan :(

wow!  
kan je beschrijven hoeveel tape je hebt gebruikt en wat voor een tape heb je gebruikt?

Gewoon 1 laagje papiertape.
Het was mijn bedoeling niet om een knaller te maken.
Link to comment

×
×
  • Create New...