Jump to content
PyroForum.nl

Kleine Mortiertjes


yellowcard

Recommended Posts

Stomme foutjes hebben grote gevolgen zo te zien yellowcard. :S Het is zoals mesh zegt een leerproces en dergelijke maatregelen zijn misschien overdreven. Maar het leert wel de waarde van het vrij zijn in je hobby, en misschien check je alles volgende keer 3 keer en denk je over alles 5 keer na zodat er zeker niet nog eens iets gebeurd. Alhoewel je een voorval als dit niet direct ziet aankomen. Ik wens je veel succes lol.

Link to comment
  • Replies 159
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Zo lollig is het niet lijkt me...
Hopelijk voor je dat ze het in de vakantie nog een keer teruggeven ofzo, of dat je dingen mag maken en niet afsteken ofzo.. dan heb je nog iets te doen.
Als ze er bij mij achter komen dat ik iets van pyro heb dan flippen mijn ouders al, ik zal het toch binnenkort moeten vertellen denk ik.

Link to comment

Maar je hebt er toch redelijk veel verstand van en je weet wat er mis was gegaan. Dat lijkt mij eigenlijk genoeg reden voor je ouders om er geen probleem van te maken...
Of is het zo dat dit de druppel was omdat er wel vaker iets (kleins) misgaat?
Ik hoop in ieder geval dat ze je er weer mee verder laten gaan, en ze hebben het in ieder geval alleen ingenomen, en niet weggegooit ofzo, dus ik denk wel dat ze zich bedenken na een tijdje.
EDIT:
Een uitspraak die ik heel gepast vind voor deze situatie: Shit happens.

Link to comment

Yellow, klote voor je, maar het was te verwachten he.
Shell was gevuld met stars + Blauwe compo van tyneman (KClO3/CuSO4/S), + ook nog eens Whistle, dat kan niet goedgaan.

Maargoed, mensen we dwalen erg af nu, open even een nieuwe topic ofzo :wink:

Link to comment

Ik denk dat ik er juist niet me ze over ga praten, ik laat de woede denk ik ''overwaaien'' , ik laat het rusten. Dit is denk ik het beste om te doen met mijn ouders.

En Warcore, die shell die je daar beschrijft, die heb ik nu naast me liggen. Ik had een andere shell afgevuurt, die ik al eerder had gemaakt, met bp en Whistel zoals ik al zei. Niet met blauw vuur compositie, die ligt nu naast me alleen ik denk dat het nog wel even duurt voordat ik deze af kan steken.

Bedankt voor de steun mensen. Ik hoop dat mijn ouders het weer terug geven over een tijdje.

:arrow: EDIT:

Hier is de boosdoener.

http://members.pyroforum.nl/gamekeeper/members/yellowca...rd/HPIM0756.mpg
http://www.yourfilehost.com/media.php?cat=...le=HPIM0756.mpg
http://s59[ GEBRUIK MAKEN VAN PHOTOBUCKET IS NIET MOGELIJK, UPLOAD AFBEELDINGEN DIRECT OP HET FORUM ]albums/g289/yel...nt=HPIM0756.flv

Link to comment
Stevige knal wel. :) Gelukkig had je toch een beetje afstand genomen, natuurlijk denken je ouders dan direct van: "zie je wel, veel te gevaarlijk."

Ik praat nu ff off-topic maaja, Van mijn moeder MAG ik nieteens chemicaliën kopen!! Alleen KAS :'(
Maar ik vind het ook sneu voor je Yellowcard
Link to comment

Zeg tegen d'r: Je werkt zelf toch ook met chemicalien; Chloorbleekmiddel bijv.

Opzicht heb je aan KNO3 genoeg, je hoeft alleen maar suiker te kopen bij supermarkt wat er normaal uitziet (maar wij weten wel beter :twisted: ) en wat commercieel vuurwerk van oud en nieuw...
Maarja ik mag ook geen KNO3 kopen :cry: :cry: .

Jurrrrr

BTW: Ik heb ongeveer nog 400rotjes enzo
Link to comment

Dat is inderdaad klote Yellow.
Volgens mij zijn je ouders vooral geschrokken en lopen ze nog wel een tijdje met ideeën in hun hoofd als: "Wat nou als ie ernaast stond" e.d. :wink:
Gewoon tijdje niet over pyro praten, en in het vervolg duidelijk laten zien dat je veiligheidsmaatregelen neemt en dat je weet wat je doet.

Cold As Ice

Link to comment

Shit voor je Yellowcard. Echt jammer dat je je hobby niet meer kan uitvoeren.

Zijn al chems ingenomen of weggegooid?

Ik heb ooit eens een verhaal gehoord van een moeder die in een boze bui alle chemicaliën van haar zoon door de wc spoelde. Die zoon had toevallig net een flink stuk natrium liggen...

Edit: Ik zie dat ze je chems niet weggegooid hebben. Ik hoop dat je over een tijdje weer aan de slag kan.

Link to comment
Shit voor je Yellowcard. Echt jammer dat je je hobby niet meer kan uitvoeren.

Zijn al chems ingenomen of weggegooid?

Ik heb ooit eens een verhaal gehoord van een moeder die in een boze bui alle chemicaliën van haar zoon door de wc spoelde. Die zoon had toevallig net een flink stuk natrium liggen...

Edit: Ik zie dat ze je chems niet weggegooid hebben. Ik hoop dat je over een tijdje weer aan de slag kan.

OMG , natrium met water, dat was zeker een nieuwe WC kopen vanwege de schade!? Lijkt me niet gezond in ieder geval en nog gevaarlijk ook als je net zoals bij Tyneman die plaatjes ziet van alkametalen (toch??) dat die brandende stukken vliegen enz...
Hoe is het afgelopen? en hoeveel Na was het?

Jurrrrr
Link to comment

Ok, ik zie dat warcore ook terug on-topic wil gaan. :) Dus dank je voor de uitleg van je ongeval en de foto hierboven, maar nu terug on-topic. Kleine mortieren dus. Alles i.v.m. Yellow's ongeval moet je maar via msn afhandelen. Off-topic posts onder deze worden verwijderd.

Link to comment
Guest wolkje

Ik heb op me werk ook nog dikke kartonnen hulze liggen van zo een halve meter lang en denk dat ze 2-3 inch zijn moet ze eens meten :wink:

Mss kan ik wat regelen zodat ik er een paar meekrijg, kan je echt M-M-M-M-onster mortars mee maken.

Link to comment

las een paarbladz dat yellowcard ook het probleem had dat zijn shells wel hoog in de lucht kwamen maar niet ontploften.. dit had ik eerst ook en heb toen net iets andere methode gebruikt.. had er pas een soort howto van gemaakt voor een andere site.. hij bestaat wel helemaal uit commercievuurwerk en wat huis-tuin-en keuken middeltjes omdat ik nog niet echt verder kom als een KAS-suiekr rookbom :P bestaat t dus niet uit ingewikkelde chems.. kan ik dat hier posten of is dat niet verstandig..?
nja hoor t nog wel.. :)

Link to comment
Guest wolkje

Ik heb zaterdag eens een PVC mortier gemaakt, natuurlijk wel voor een test met in de mortier eenkleinere PVC buis vol met papier.

De lift charge was 2gr, de shell 8gr.
Het ontplofte maar je hoorde geen knal alleen maar pflop en de shell vloog maar zo een 4 meter hoog.
Hoe kan ik dit oplossen?

Link to comment
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...