Jump to content
PyroForum.nl

Kleine Mortiertjes


yellowcard

Recommended Posts

  • Replies 159
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Ik heb na al die fonteinen en knallers, nu ook maar weer eens een mortiertje gemaakt omdat deze topic zo wenig werd gebruikt. Het blijft toch veel werk om een goed mortiertje te maken. Hier is er toch weer een. Paar foto's:

Liggend, zonder standaardje:


Staand, met standaard:


En weer, hopelijk snel het resultaat op film, misschien al vanavond, maar ik denk het niet omdat ik gister en eergister ook al vuurwerk in de tijd heb afgestoken, en ze willen het niet te vaak dus.

Groetjes, yellowcard :wink:

Link to comment

Ik heb nog een vraag. Doen jullie eigenlijk nog iets boven op je shell om de druk nog verder op te bouwen ? ( zoals bv. WC papier ) .
Ik doe dit niet, dit doen ze ook niet in commercieel vuurwerk, en het werkt goed zonder.
En hoeveel keer zo lang is jullie mortier huls dan jullie shell ?
bv. shell van 3 cm lang, mortier huls 9 cm lang, 3 keer zo lang dus. De verhouding.
Hopelijk hebben jullie een antwoord voor mij.

Groetjes, yellow :wink:

Link to comment
  • 2 weeks later...
Guest ali chemicalie

owja de dikte is 2mm
ze zijn niet in te drukken :lol:
ik ben gewoon wat aan het proberen dus zoek ik meer info over deze hulzen ik heb er namelijk 75stuks

Link to comment

Zozo, waar heb je die vandaan ?
Je kunt je foto's hosten op www.imagehack.com , dan zie je de foto gelijk op het forum, en als je er op klikt vergoot ie 'm. Of probeer www.yourfilehost.com , dan heb je alleen een link, post die link hier op het forum, en als je op de link klikt zie je de foto. Imagehack is een aanrader.
Mijn hulzen zijn ook niet in te drukken, , maar hoeveel gewicht kun jij er op zetten ?

Link to comment

@Ali.
Ik wil je graag wijzen op het feit dt er rechts bovenaan je posts een knopje zit met 'edit' erop.
dit is om dubbel posten te voorkomen. Gebruik dit knopje svp in het vervolg als je een kleine toevoeging hebt.
Ik zag dat je het hulzen topic al gevonden hebt :lol:

@Yellowcard.
Het is www.ImageShack.com


Gr33tZ

Link to comment
Guest ali chemicalie

deze hulzen zijn eigelijk spoelen waar lont voor kaarsten op zat gewikkenld.
dus een belletje naar de dichtbijzijnste kaarsten fabriek kan een optie zijn
ik had wel geluk omdat de gene waar ik ze gehaald had net zijn machien leeg maakte.
anders kon ik 5 maanden wachten.
je moet dus wel geluk hebben

Link to comment
Guest ali chemicalie

deze hulzen zijn eigelijk spoelen waar lont voor kaarsten op zat gewikkenld.
dus een belletje naar de dichtbijzijnste kaarsten fabriek kan een optie zijn
ik had wel geluk omdat de gene waar ik ze gehaald had net zijn machien leeg maakte.
anders kon ik 5 maanden wachten.
je moet dus wel geluk hebben

Link to comment
Waar maken jullie de stijglading in de mortier of en de shell zelf?

Rare zin.
Ik maak mijn burskort wel doen.
En als je ze zelf wil gaan maken, kun je dit volgens mijnan moet je het heel hard en goed persen, dan het in kleine brokjes breken en vervolgens goed laten drogen. Dit werkt wel, of heb ik ongelijk ?

[edit door Tyneman] Yellow let alsjeblieft een beetje op je spelling. En 4 kommas in één zin is ook een beetje te veel van het goede. [/edit]
Link to comment
Guest ali chemicalie

ik ben een beginner maar met buskruit ben ik best goet. je moet eerst de kno3 oplossen in een pannetje op water en dan de zwavel en houtskool er bij doen, ik giet het meteen in spiritus van 0 graden of kouder dat maakt niet uit dan moet je het door een oude doek zeven en zo veel mogelijk vloeistof er uit persen.
als alles goed is afgewogen krijg je echt super brandbaar busruit. (te brandbaar voor raktjes) :cry:

Link to comment

Rare zin.
Ik maak mijn burskort wel doen.
En als je ze zelf wil gaan maken, kun je dit volgens mijnan moet je het heel hard en goed persen, dan het in kleine brokjes breken en vervolgens goed laten drogen. Dit werkt wel, of heb ik ongelijk ?

[edit door Tyneman] Yellow let alsjeblieft een beetje op je spelling. En 4 kommas in één zin is ook een beetje te veel van het goede. [/edit]

Misschien een beetje rare vraag van mij maar ik bedoelde WAAR je de stijglading doet in de buis waaruit je hem afvuurt, of in de shell zelf?
Link to comment

Ik zou google eens proberen. Deze vraag is echt te onzinnig om te beantwoorden!
Heb je enig idee hoe een mortier eruitziet / werkt?

Damn, zonder kennis mortieren maken is gevaarlijk Svenn.
En wij zijn hier niet om alles voor te kauwen. Hoe mortieren shells en alles gemaakt worden staat echt op het forum. ZOEKEN dus!

Gr33tZ

Link to comment
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...