Jump to content
PyroForum.nl

Rocket Tools


Warcore

Recommended Posts

Guest ali chemicalie

oké bedankt

Nu snap ik wat jullie bedoelen. Ik zit er over te denken om gewoon klei in een stukje van mijn huls te doen en dan met een spijker een gat er door maken, dan wat laten drogen en dan een speciale oven in voor klei.
Is dit een goede methode om nozle's te maken?

Link to comment
  • 4 months later...

Vandaag een beetje suffe dag. Sleutels van mn laatje vergeten. Dus ook niet bij de sleutels van mn chemicalien kasten kunnen. Life suxx. :lol:

Wat nu te doen? Ik heb een draaibank en geen ervaring, maar wel een hele dag de tijd.

Hier het resultaat: Mijn eigen rocket-tool.



Basis met pin voor core, holle rammer.



Gemaakt voor PVC buisjes van 1,5 cm id.

Degene op de plaatjes is 5 cm lang.

Zie de plaatjes voor details.



Gr33Z

Link to comment
Guest ali chemicalie

Ik had een vraagje.

Ik wilde een tool maken maar daar had iknog een vraagje over.
Ik weet niet wat de maat moet zijn van het gat in de nozzle, is hier een schema van.

De hulzen die ik gebruik voor vuurpijlen hebben een binnen maat van 16mm.

gr alex

Link to comment
  • 2 months later...

Ik ben een beginnende Pyro persoon dus ik weet weinig over dit maar wil er verandering in brengen ;) .
Hoe gebruik je deze tools? :D

Help :) .

Lees dit forum, gebruik de zoekfunctie en gebruik Google alvoor je vragen stelt. Komende week de tijd om hiermee te oefenen. En Lees de REGELS. Warned. T

Link to comment
  • 5 months later...

Na heel lang werken met zelfgemaakte tools uit hout (bijv. een spindle van een plankje hout met een spijker erdoor), wil ik nou wel eens overstappen op wat professionelere metalen tools.

Vooral de diversiteit aan afmetingen van kokers en het daarbij behorende werk om weer passende tools te maken werden mij even teveel gedoe.

Ik heb nu een aantal schetsen gemaakt van de tools die ik graag zou willen hebben, nu heb ik alleen nog een paar vragen:

*Wat zouden jullie aan de ontwerpen veranderen?
*Uit welk metaal (of kunststof) zouden jullie de tools draaien?
*Wat zou het complete kostenplaatje zijn om dit bij een bedrijf te laten maken?
*Zijn er mensen met teveel vrije tijd die een zakcentje willen verdienen? ;)

Dit zijn mijn schetsen, let a.u.b. niet op de verhoudingen van de schetsen, mijn teken vaardigheden zijn zwaar ondergemiddeld...



Alvast bedankt!

EDIT: BTW, mijn eerste post hier :P sommigen kennen mij misschien van chemixtry...

Link to comment
*Wat zouden jullie aan de ontwerpen veranderen?
*Uit welk metaal (of kunststof) zouden jullie de tools draaien?
*Wat zou het complete kostenplaatje zijn om dit bij een bedrijf te laten maken?
*Zijn er mensen met teveel vrije tijd die een zakcentje willen verdienen? ;)


1) Ik weet niet precies hoe de tools werken, dus weet ik ook niet wat er evt. veranderd zou kunnen worden.

2) Kunststof lijkt mij het best aangezien dit met vrijwel niets reageert.

3) Ik denk teveel.:P En ik betwijfel of ze het willen doen.

4) Ik heb een draaibank op mijn werk beschikbaar, als je de schetsen wat beter wil maken kan ik het best voor je doen of laten doen. Het zal niet veel kosten aangezien ik alles gratis kan krijgen. (Als ik tijd heb, wat bijna nooit het geval is.)

PM me maar als je wat nettere tekeningen hebt en het definitieve materiaal.



Greets
Link to comment
2) Kunststof lijkt mij het best aangezien dit met vrijwel niets reageert.
Kunststof reageert wel degelijk met bepaalde stoffen, maar zo letterlijk zul je het wel niet bedoelen.
Ik heb zelf sterk de voorkeur voor aluminium of messing voor rocket tools, omdat het niet-vonkende metalen zijn en met name messing degelijk, taai en goed te bewerken is. Een rammer kun je als je het leuk vind ook uit messing of aluminium draaien, maar gewoon hout voldoet ook.

Als je je tools makkelijker uit je raketten wilt krijgen is er nog een truckje wat soms toegepast wordt, namelijk het heel licht taps toelopend draaien van de stukken van je tool die je in de koker steekt. (Denk aan een hoek van een halve graad naar binnen toe.) Dit is eigenlijk alleen nodig met hele kleine of hele grote raketten.

Edit: Klein verduidelijkingetje.
Link to comment

Ik zou idd ook geen kunstof gebruiken voor je rammer. Ik was eens een compo (KClO3+C) in een huls aan het rammen, toen deze spontaan ontbrandde. Aan de compositie heeft dat denk ik niet gelegen, aangezien er geen zwavel aanwezig was. Ik denk dat het aan de statische elektriciteit lag, die kunstoffen maar al te graag opwekken.

Greetz
IM

Link to comment
  • 2 months later...

Zoals sommige weten ben ik gestopt met pyro.
Maar ik maak zo af en toe warneer ik tijd heb nog wel eens wat tools voor de mede mens :)

Foto's zijn helaas ietswat donker, maargoed.

Voor de kenners:
De basis is van 1.2311 gemaakt, daarna geprimed en zwart gespoten.
De rammers zijn van RVS.
De opzetstuk is van 1.3505 (Dit vonkt Niet)

Link to comment
  • 5 months later...

Gisteren het feestje, de vriend van mijn zus kwam ook, een raad eens wat hij voor mij mee nam:


16mm rocket tool met 6cm core en 1/3 nozzle (waarvan de spindle helaas nog niet helemaal af is):


25mm rocket tool met 10cm core en 1/4 nozzle:


25mm fountain tool met 2cm core met 1/3 nozzle:


Geheel vervaardigd uit aluminium. Lekker veel verschillende maten rammers erbij, dus dat wordt lekker testen dit weekend...

Link to comment
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...