Jump to content
PyroForum.nl
Sign in to follow this  
Blaf

BP Blues

Recommended Posts

Ah now i know what you are talking about i think.
I threw 5 or 6 botles of that stuff away :oops: not so long ago because i wanted to use the containers for keeping chems in, offcoarse after they where cleaned very good before i used them.
They came from my work(sorry i know i said i wasn't gona talk about work no more but thats where they came from) we reorganised a bit and therefore we had to clean out the infermarie.
And instead of trowing it al in the garbage i salvaged those botles ill go see if there are some more they alyet are 10+ years old but for alcohol it doesn't matter that much or im i wrong?

Pirate

Sign in to follow this  

• Topics

• Tubes = papier, geen andere opties behalve in superspecifieke gevallen. Als je ze makkelijk kan kopen zou ik dat doen, maar ik ben lui. Zelf rollen is helemaal niet zo moeilijk, je leert er eenhoop van en bespaard weer centjes.
      Wat ook een optie is is beginnen met een bestaande tube (binnenkant van een rol folie oid) en die zelf dikker rollen.
    • "Ouder an daardoor voorzichtiger"? Alle ouderen die ik ken worden met het jaar juist alleen maar gekker!
      Wel jammer om te lezen! Nu hoop ik natuurlijk wel dat je hier wat actief blijft om eventuele vragen die ik misschien ga hebben op te heldere. Oké, dat klinkt al als iets wat ik misschien in het rijtje zou zetten. Leuk! Ik word steeds enthousiaster.
      Over die tool zal ik inderdaad nog even, niet te moeilijk, nadenken. Stel nou dat mijn interesse zich zo zou opbouwen dat ik het daadwerkelijk zou willen gaan maken, zouden jullie dan zeggen koop tubes of rol ze zelf?
      Ook heb ik mensen gezien die voor gerbs geen papieren tubes gebruiken, maar buizen van diverse materialen. Kan dat ook? Als in zouden jullie dat doen, denkend aan bijvoorbeeld al de veiligheid?
      Natuurlijk snap ik dat pvc niet een optie is, maar iets als een klein stuk dunne (water)leiding. Het is dan wel metaal, maar het ontploft, als het goed is, niet.
      En daarnaast kan je die eventueel zelfs na schoonmaken hergebruiken.
      In gedachte houden dat ik nog een echte 'newbie' ben.
    • Per toeval dat ik even keek of er nog wat leven in het forum zit, en zo te zien is Tyneman er nog (een echte oude rot hier). Zelf maak ik niks meer, ben ouder en daardoor wat voorzichtiger geworden. En de chems zijn niet meer zo makkelijk te krijgen... Heel jammer  En dan nu, on-topic ! Ik heb altijd de compo van Takeo Shimizu (ook een oude rot) gebruikt, met wat extra Ti dus daardoor aan de snelle kant. Dat is waarom ik zonder nozzle makkelijk 3/4 meter hoog kwam, maar totaal niet efficiënt natuurlijk, maar wel mooi vol. Als ik het goed heb is de compo: KNO3 - 51 / C - 9 / S - 10 / Ti - 30. Probeer niet al te moeilijk te denken over de tools, vaak is een DIY net zo goed als een tool van 100 EU.
    • Oké, dat is dan eigenlijk meteen helemaal duidelijk voor me! Groet,
      McM
    • Zier er interessant uit! Ga ik zeker even doornemen, dankjewel! Groet,
      McM
  • Who's Online (See full list)