Jump to content
PyroForum.nl
markp

Millen met Mark

Recommended Posts

Hoi, ik ben Mark. Ik ben hier niet vanuit een interesse voor pyrotechniek (niet helemaal waar, heel vet maar al te veel andere hobby's). Ik kwam door mijn zoektocht en oriëntatie op kogelmolens hier terecht. Ik ben bezig zelf pigmenten te maken voor olieverf en moet daarvoor de grondstoffen tot zeer fijne poeder malen. Punt is dat ik de grondstoffen wil testen als verf om vervolgens te besluiten of ik daar op door wil gaan. Als dat een ja is dan vind ik het geen probleem te investeren in spullen. 

Eigenlijk zoek ik nu een adres waar ik kleine hoeveelheden kan laten verpoederen. Kennen jullie een bedrijf of particulier in de buurt van Spijkenisse die dat doen? 

Mvg Mark

Hoe klein zijn de hoeveelheden? Als het minder dan 100g is zou je kunnen overwegen er zelf eentje te bouwen. Het kan zelfs van KNEX geloof ik. Kijk maar eens op het forum.

Zou niet echt iets weten waar een kleine ballmill buiten hobbyisme verder voor gebruikt word, als een lortone te duur is voor je kun je beter zelf bouwen idd

http://www.google.nl/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=13&cad=rja&uact=8&ved=0ahUKEwir5enw2ZTZAhUFC-wKHcQqD2IQFghvMAw&url=http%3A%2F%2Fwww.instructables.com%2Fid%2FMake-a-Ball-Mill-in-5-Minutes%2F&usg=AOvVaw25ZXMCJzuH1AAW9SrvwPDb

Gewoon boortol in de bankschroef, en een pot met een staaf, knikkers erin en hoppa (disclaimer geen knikkers voor pyro gebruiken)

Edited by High Density

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

• Topics

• Welkom. Wij kopen niet, wij maken zelf.
    • Hallo ik ben gerard uit Zeeland en ik bestel graag mijn vuurwerk op Eeenofanderewebsite ook ben ik een fan geweest van Eenanderewebsite alleen leveren ze hier niet meer in NL
      ik ben lid geworden omdat ik graag meer over vuurwerk te weten wil komen!
    • Jouw (mijn) angst houdt je alert/waakzaam en daar is niks mis mee. Houden zo!
      Ik geloof niet dat iedereen gestopt is.
    • Ik heb men ballmill toch even terug boven gehaald dit jaar. Hij zit nog steeds onder het stof, maar het is het begin van een poging 'misschien dit jaar toch nog eens terug...' De reden van gebrek aan activiteit zijn dan ook de studies, sport, ondernemen(,vrouwen ) .... Ik mis het wel en zou graag nog eens opnieuw aan de slag gaan. Ik heb alles nog en echt bang ben ik niet, ik hou het toch op 3" en neem mijn verantwoordelijkheid.
    • Same,,  is vooral verantwoording die om de hoek komt kijken, maar tijd is ook een grote factor, pyro kost ontzettend veel tijd (dat is enerzijds ook het mooie ervan je kan er een hoop kanten mee op) laatste jaren is vuurwerk enorm gedemoniseerd, vroeger kwam je er nog met een sisser vanaf, tegenwoordig ben je gewoon een nummer, niemand die zich verdiept in je persoonlijke situatie(laten we maar van het ergste uitgaan) beter op je hoogtepunt stoppen. iig zeker als de mensen om je heen afhankelijk zijn van je. hetgene waar je het meeste voor moet uitkijken zijn wel de mensen die niet weten dat je hele straat vol komt te staan met EOD ect en dat je voor wapenbezit de bak in gaat als ze oppervlakkig anoniem ff een belletje doen omdat jij een kut gezicht hebt en zeikt over die auto die scheef geparkeerd staat.
  • Who's Online (See full list)

There are no registered users currently online