Sign in to follow this
Followers
0

Flash powder compositie gebaseerd op BaSO4
By
redbullzuiper, in Composities
-
Similar Content
-
By Weirdo
Ik heb weer is een salutje gemaakt, gewoon omdat het leuk is.
er zat Flash 11 in:
Potassium perchlorate.............................64
Aluminum..........................................23 GD
Sulfur............................................13
Shimitzu zegt dat dit de hardste en mooiste knal geeft met Kclo4 Al S geeft.
MOV00315.MP4
-
By 2Tall
Vandaag even een knallertje gemaakt met kno3 flash .
Hier de fotos :
Ik heb 12 gram gemaakt , verhoudingen van flash#5
Gewoon alles samen in de vijzel gepleurd geen gediper met deze flash ,
hier kan je een olifant op laten dansen zonder dat er wat gebeurd .
Stoffen kunnen wel wat fijner , als je een ballmill gebruikt .
Hier onder staat een filmpje met ........ jawel ! .. de knal .
3gpp formaat . mobiele tel. kwaliteit
Voor degenen die dachten dat je met kno3 flash geen knal kan maken
of bij wie het nog niet was gelukt .
Greet
-
By gamekeeper
The Complete Book of Flash Powder (by Paul Moran)
The_Complete_Book_of_Flash_Powder.pdf
-
By Morteus
Hey iedereen,
Allereerst hoop ik dat dit de het juiste subforum is. Ik had namelijk een aantal testjes gedaan met de KMnO4 die ik laatst ontvangen had. Zoals jullie al zeiden is het erg gevoelig, en jullie hebben groot gelijk. Als ik uberhaupt nog met KMnO4 ga werken dan doe ik het heel precies en erg, ik herhaal, erg erg voorzichtig. Ik heb wat flashpowder gemaakt, KMnO4 + S + Al (8/1/1). De resultaten vielen tegen, waarschijnlijk omdat de mesh van mijn Al erg laag was, rond de 400 of volgens mij nog minder. Daarnaast was goede weegschaal in gebruik door iemand anders en heb ik het met een 1 gram nauwkeurig weegschaaltje moeten doen uit de keuken. De compositie kan dus vlink afwijken maar ik heb in ieder geval geprobeert de verhouding 8/1/1 aan te houden. De snelheid van deze sas is relatief langzaam als je naar andere flashpowders kijkt en geeft niet echt een witte flits of iets dergelijks maar meer een gele snelle velle flam. Ik heb ook de gevoeligheid uitgeprobeert om er met een hamer op te slaan, zie hieronder de resultaten (link naar youtube).
Morteus
-
By 2Tall
Mijn nieuwe ontwerp , niet iets voor binnen de bebouwde kom ..
Bij het testen zal ik er een filmopname van maken en hier bij plaatsen .
-
By Morteus
Hey daar,
Ik heb een aantal flashknallers gemaakt en als een matje aan elkaar gebonden wat erg erg moeilijk is... ik heb uit frustratie dan maar gewoon met van dat metaal draad aan elkaar gebonden. Ik heb het nog niet afgestoken maar wilde eventjes foto ervan laten zien Ben wel benieuwd of die goed gaat. Ook een vriend van mij die is gepakt door de vuurwerkpolitie of hoe die gasten ook heten. Hebben jullie dat wel eens meegemaakt want ik vind het wel allemaal eng hoor.
-
By Morteus
Hey iedereen,
Ik heb net mijn chemicalien een paar dagen binnen. Meteen een 30 grammer gemaakt! Wilde ik eventjes laten zien. Trouwens de dichthijd van Flashpowder is best wel hoog? Ik dacht 30 gram vult wel een wc rol of in ieder geval de helft, maar ik kwam zekers niet tot de helft. De huls was dan ook een wc rol. Omdat het er niet uit zag had ik het in een doosje gedaan, ziet er wat mooier uit haha.
-
-
Recently Browsing 0 members
No registered users viewing this page.