-
Similar Content
-
By redbullzuiper
Hoi allemaal,
Ik ben Richard en ben sinds een paar maanden weer volop bezig met een oude hobby
Ik begon 5 jaar geleden met het maken van model raketten, maar vuurpijlen trok mij meer. Ben mij toen gaan verdiepen in het maken van vuurpijlen.
2 jaar geleden moest ik helaas door tijdgebrek mijn hobby vaarwel zeggen, maar heb sinds 2 maanden weer veel tijd beschikbaar en dacht, 'Laat ik weer eens mn oude hobby op pakken'.
Nu vooral bezig met verschillende soorten flash powders. Het is nu onmogelijk om aan KClO4 te komen. Dat was voorheen anders
Zie mijn topic na deze over een flash powder die ik bij toeval ontdekt hebt? Tenminste, heb veel gezocht, maar niemand die deze flash geprobeerd heeft. (of ik zoek niet goed )
Ik vond dit forum op het internet en vond het leuk om mezelf in te schrijven om meer pyro enthousiasten te leren kennen. En mijn ervaringen mee te kunnen delen.
Wat doe ik in mijn dagelijkse leven?
Ik ben fulltime developer bij ..........en ga hier dagelijks met veel plezier heen
Ik hoop dat ik hier een leuke tijd heb en zal ook zeker video's maken en uploaden. (Als mn geheugen weer is niet vol is #galaxyS6NoSDCard )
-
By Exlipbit
Hallo beste mensen,
Ik ben Rick en dus 20 jaar te laat! als ik zo rond kijk en lees wordt het langzaam steeds moeilijker lastiger en duurder om zelf vuurwerk te maken.
Van kinds af aan ben ik aangetrokken tot vuurwerk, waarschijnlijk zoals de meeste hier en waarschijnlijk de meeste mannen.
Ik ben erg nieuwsgierig wat er allemaal mogelijk is en het lijkt me erg interessant om meer te leren over pyrotechniek.
Ik hoop dat het een goede tijd wordt met jullie..
grtz Rick
-
By lnn1980
Ik wil graag rookbommen maken,maar dan niet de gesmolten versies,Gewoon droog bij elkaar mengen.
Wat zijn de beste verhoudingen van Kno3,suiker en parrafinne?
Is het beter om de parrafinne te vervangen door natriumbicarbonaat,of kan dat er bij de parrafinne ook bij.
Heb forums doorgelezen,maar over de droge mengsels is weinig te vinden.
-
By rookbommetje
Beste mensen,
Ik heb een probleem met mijn kno3 rookbommen.
De compositie die ik gebruik is:
50 gr KNo3
50 gr Sacharose
33 gr paraffine
Als container gebruik ik een wc rolletje met 4 lagen aluminium folie eromheen, ik duw het aan de bovenkant zo dicht dat er een soort mondje overblijft, daar stop ik dan het lontje in en dan duw ik het dicht.
De ontsteking enzo gaat allemaal prima, en het mondje gaat open zodra er een beetje druk komt en daar komt dan de rook uit, echter het probleem is dat op een gegeven moment de container doorbrand en er dan dus veel vlammen komen ipv rook.
Weet iemand iets dat ik kan doen om te zorgen dat ik geen vlammen krijg? (ik zoek op het moment naar dingen als verf blikken maar daar kan ik niet zomaar aan komen)
Ik ga ook de 60/40 compositie zonder paraffine suiker smelten en dan kno3 toevoegen manier proberen, en nu vraag ik me af,
sacharose heeft een smeltpunt van 186 graden, dus is het misschien beter om het te smelten in de oven? (op 190 graden)
^^^^ zodat het niet carameliseerd
mvg,
Een noobje :S
en ps: IK HEB ECHT SUUUUPER LANG GEGOOGLED!!
-
By rookbommetje
Ik heb erg veel gegoogled maar ik kom er niet uit, zijn ze nou illegaal? Of alleen als je er overlast mee veroorzaakt?
Kon op het forum niets vinden maar als iemand een topic weet wil ik het graag lezen.
-
By plaaggeest
hey,
Ik ben plaaggeest (aka alex) 31 jaar en al vele jaren bezig met informatie te verzamelen over het zelf maken van shells, mines en rockets.
Ben zelf al licht aan het uit zoeken hoe hoog en ver ik suiker rockets kan krijgen voor ik er iets aan vast knoop.
Verder ben ik gestoord op karper vissen dus als ik niet bezig ben met info scrolle en lezen zit ik wel aan de waterkant.
Dit is ff in een vogelvlucht wie ben.
-
By PyroRonald
Hallo allemaal,
Ik ben Ronald, 33 jaar oud, zon 2,5 jaar enthausiast bezig met deze hobby die me prima bevalt, en heb
op alle vragen in de sticky volmondig JA geantwoord.
Veiligheid staat bij mij absoluut voorop, en heb een voorkeur in vuurpijlen / shells met allerlei effecten.
Ik ben op dit forum terecht gekromen omdat ik toch nogwel eens met vragen zit en deze dan (uitzonderlijk)
niet op het WWW kan vinden, Ook wil ik nog wel eens experimenteren met eigen formules en dit lijkt me dan
leuk weer te delen met mede hobbyisten.
m.v.g. Ronald
P.S: Beetje jammer dat ik de eerste 7 dagen nergens op kan reageren, snap heel goed waarom, elke kind dat
hun eigen knallers wil maken maakt gelijk een account en begint het forum te bombaderen met domme vragen.
Enige kans dat een admin me ter uitzondering vanaf kan helpen? of moet ik netjes even 7 dagen wachten? (ook geen probleem)
-
By Ruben868
Beste mensen,
ik ben ruben868, ben altijd al veel met vuurwerk bezig geweest en aangezien ik scheikunde een mooi vak vind ben ik begonnen met het zelf produceren door middel van chemicaline e.d.
begonnen met sugar rocketjes en wil zo veder gaan.
ik hoop aan dit forum meer steun te hebben aan deze hobby
vriendelijke groet,
ruben868
-
-
Recently Browsing 0 members
No registered users viewing this page.