Jump to content
PyroForum.nl
Naderomia

De nieuweling

Recommended Posts

Hoi allemaal!

Ik ben dus Naderomia (Jeroen, 25 jaartjes oud).  Via een aantal zoekacties op Google ben ik meerdere malen op dit forum terecht gekomen. Na meerdere interessante dingen gelezen te hebben besloot ik me zelf maar aan te melden. Ik heb geen tot amper ervaring met pyro etc. Wel heb ik ongeveer 9 jaar terug een kas-suiker rookbom gemaakt van ongeveer 12kg.

Mijn doel is om veel te lezen en zo mijn interesses uit te breiden en dan in de toekomst misschien het een en ander zelf te maken. Wel wil ik voor dit jaar nog een rookbom maken. Ik heb hier al het materiaal voor en wou van te voren even de Tutorial: KAS_Suiker_Rookbom_V1.3_.pdf  lezen maar kreeg deze foutmelding:

Sorry, there is a problem

The page you are trying to access is not available for your account.

Error code: 2C171/1

Aangezien jullie graag willen dat iedere nieuwe member dit moet downen voordat er een vraag gesteld wordt over een rookbom wil ik dit ook graag doen :)

Als er nog vragen zijn hoor ik ze graag!

Gr, Jeroen

Welkom op het forum Jeroen.

Probeer het nog maar eens. Beetje zonde van je KNO3 om het te verroken. Zou het lekker bewaren en komend jaar een goed lezen wat voor andere dingen je er mee kan doen.

Tomaatjes groeien er goed op in ieder geval.:)

Jep heb hem gedownload.

En voor de rookbom voor dit O&N ga ik ook KAS gebruiken en geen KNO3. Ik zal komend jaar zeker het een en ander gaan lezen op het forum!

We hebben (nog) geen tomaatjes etc. in onze tuin, misschien komend jaar ;)

Welkom... Heel veel lees uren toe gewenst en waarom tomaten. Ik kan wel andere planten verzinnen. O nee daar is een ander forum voor :P.

Edited by plaaggeest

Danku danku, en die lees uren komen wel goed.

Ik kan ook zeker wel andere planten verzinnen alleen is mijn wederhelft daar fel op tegen :P 

• Similar Content

• By redbullzuiper
      Hoi allemaal,
      Ik ben Richard en ben sinds een paar maanden weer volop bezig met een oude hobby
      Ik begon 5 jaar geleden met het maken van model raketten, maar vuurpijlen trok mij meer. Ben mij toen gaan verdiepen in het maken van vuurpijlen.
      2 jaar geleden moest ik helaas door tijdgebrek mijn hobby vaarwel zeggen, maar heb sinds 2 maanden weer veel tijd beschikbaar en dacht, 'Laat ik weer eens mn oude hobby op pakken'.
      Nu vooral bezig met verschillende soorten flash powders. Het is nu onmogelijk om aan KClO4 te komen. Dat was voorheen anders
      Zie mijn topic na deze over een flash powder die ik bij toeval ontdekt hebt? Tenminste, heb veel gezocht, maar niemand die deze flash geprobeerd heeft. (of ik zoek niet goed )
      Ik vond dit forum op het internet en vond het leuk om mezelf in te schrijven om meer pyro enthousiasten te leren kennen. En mijn ervaringen mee te kunnen delen.
      Wat doe ik in mijn dagelijkse leven?
      Ik ben fulltime developer bij ..........en ga hier dagelijks met veel plezier heen 
      Ik hoop dat ik hier een leuke tijd heb en zal ook zeker video's maken en uploaden. (Als mn geheugen weer is niet vol is #galaxyS6NoSDCard )
    • By Exlipbit
      Hallo beste mensen,
      Ik ben Rick en dus 20 jaar te laat! als ik zo rond kijk en lees wordt het langzaam steeds moeilijker lastiger en duurder om zelf vuurwerk te maken.
      Van kinds af aan ben ik aangetrokken tot vuurwerk, waarschijnlijk zoals de meeste hier en waarschijnlijk de meeste mannen.
      Ik ben erg nieuwsgierig wat er allemaal mogelijk is en het lijkt me erg interessant om meer te leren over pyrotechniek.
      Ik hoop dat het een goede tijd wordt met jullie..
      grtz Rick

• By lnn1980
      Ik wil graag rookbommen maken,maar dan niet de gesmolten versies,Gewoon droog bij elkaar mengen.
      Wat zijn de beste verhoudingen van Kno3,suiker en parrafinne?
      Is het beter om de parrafinne te vervangen door natriumbicarbonaat,of kan dat er bij de parrafinne ook bij.
      Heb forums doorgelezen,maar over de droge mengsels is weinig te vinden.
    • By rookbommetje
      Beste mensen,

Ik heb een probleem met mijn kno3 rookbommen.
      De compositie die ik gebruik is:
      50 gr KNo3
      50 gr Sacharose
      33 gr paraffine

Als container gebruik ik een wc rolletje met 4 lagen aluminium folie eromheen, ik duw het aan de bovenkant zo dicht dat er een soort mondje overblijft, daar stop ik dan het lontje in en dan duw ik het dicht.
      De ontsteking enzo gaat allemaal prima, en het mondje gaat open zodra er een beetje druk komt en daar komt dan de rook uit, echter het probleem is dat op een gegeven moment de container doorbrand en er dan dus veel vlammen komen ipv rook.

Weet iemand iets dat ik kan doen om te zorgen dat ik geen vlammen krijg? (ik zoek op het moment naar dingen als verf blikken maar daar kan ik niet zomaar aan komen)

Ik ga ook de 60/40 compositie zonder paraffine suiker smelten en dan kno3 toevoegen manier proberen, en nu vraag ik me af,
      sacharose heeft een smeltpunt van 186 graden, dus is het misschien beter om het te smelten in de oven? (op 190 graden)
      ^^^^ zodat het niet carameliseerd

mvg,
      Een noobje :S

en ps: IK HEB ECHT SUUUUPER LANG GEGOOGLED!!
    • By rookbommetje
      Ik heb erg veel gegoogled maar ik kom er niet uit, zijn ze nou illegaal? Of alleen als je er overlast mee veroorzaakt?
      Kon op het forum niets vinden maar als iemand een topic weet wil ik het graag lezen.
    • By plaaggeest
      hey,

Ik ben plaaggeest (aka alex) 31 jaar en al vele jaren bezig met informatie te verzamelen over het zelf maken van shells, mines en rockets.
      Ben zelf al licht aan het uit zoeken hoe hoog en ver ik suiker rockets kan krijgen voor ik er iets aan vast knoop.
      Verder ben ik gestoord op karper vissen dus als ik niet bezig ben met info scrolle en lezen zit ik wel aan de waterkant.

Dit is ff in een vogelvlucht wie ben.
    • By PyroRonald
      Hallo allemaal,

Ik ben Ronald, 33 jaar oud, zon 2,5 jaar enthausiast bezig met deze hobby die me prima bevalt, en heb
      op alle vragen in de sticky volmondig JA geantwoord.

Veiligheid staat bij mij absoluut voorop, en heb een voorkeur in vuurpijlen / shells met allerlei effecten.

Ik ben op dit forum terecht gekromen omdat ik toch nogwel eens met vragen zit en deze dan (uitzonderlijk)
      niet op het WWW kan vinden, Ook wil ik nog wel eens experimenteren met eigen formules en dit lijkt me dan
      leuk weer te delen met mede hobbyisten.

m.v.g. Ronald

P.S: Beetje jammer dat ik de eerste 7 dagen nergens op kan reageren, snap heel goed waarom, elke kind dat
      hun eigen knallers wil maken maakt gelijk een account en begint het forum te bombaderen met domme vragen.
      Enige kans dat een admin me ter uitzondering vanaf kan helpen? of moet ik netjes even 7 dagen wachten? (ook geen probleem)
    • By Ruben868
      Beste mensen,

ik ben ruben868, ben altijd al veel met vuurwerk bezig geweest en aangezien ik scheikunde een mooi vak vind ben ik begonnen met het zelf produceren door middel van chemicaline e.d.
      begonnen met sugar rocketjes en wil zo veder gaan.
      ik hoop aan dit forum meer steun te hebben aan deze hobby

vriendelijke groet,

ruben868
  • Recently Browsing   0 members

No registered users viewing this page.

• Topics

• Ben zelf ook aan het knoeie geweest met een spuit om sterren te perse. Dus ben op zoek gegaan naar een ster plaat, maar blijf wel ff met de spuit door gaan met de hand hahahaha…. Heb helaas niet de gereedschappen en mogelijkheid om zelf wat te maken meer… 
    • Ik heb gelukkig de weg terug weer gevonden.. heb nu ook meer tijd ervoor weer want me zoontje is nu oud genoeg om zichzelf bezig te houden dus pappa kan beetje klote weer… ik ben wel nog steeds bezig met onderzoek, proberen en testen wat voor mij werkt.. maar ja moet zuinig zijn met me poedertjes is tegenwoordig echt een drama om wat te kunnen scoren… verklaring hier verklaring daar… ik zit daar heel nie op te wachte🤦🏼
    • Zoooooo ik heb de weg ook weer terug gevonden…. Zien dr echt goed uit… ik ramde het aan met de achter kant van me ratel uit me doppenset en boorde handmatig de core met een lang boortje… 🤦🏼 het werkt maar niet perfect
    • O sorry man, ik zie dat ik je net op het laatste moment in de steek heb gelaten. ( mijn notificaties gaan naar een oud mail adres).  Met het berekenen had je een paar dingen door elkaar gehaald. De omwentelingen per minuut blijven natuurlijk gelijk ongeacht wat de dikte van je aandrijf as is of de poelie die je erop plaatst.  Ik neem aan dat je er intussen wel achter bent gekomen, met nog een keer het bovenstaand verhaal rustig terug te  lezen. Of mischien heb je wel een van de vele online rekentools gebruikt.  Een vertraging of versnelling treed enkel op bij een overbrenging tussen ongelijke grote van assen of tandwielen.  ( dat maakt dat jouw rekenfout al in de eerste regel van je berekening zat).  Je moest de omtrek vermenigvuldigen met je rpm en niet delen. En je krijgt dan een waarde in centimeters en niet in rpm ( want dat was een vast gegeven, welke pas veranderd bij een overbrenging) 
    • Hahaha het is toch echt een virus ook.  Vanochtend eerst Facebook toen hier verhaal doen voor de gezelligheid. Schreef ik nog neu dit jaar niks gemaakt. Het begon toch wel te kriebelen. Ik denk nog geen half uur later, was ik al aan de gang.   Toch maar wat knal en stuk of zeven whistle motortjes geperst. Payload heb ik nog liggen.  En maar fantaseren wat ik nog meer droog kan krijgen voor morgen🤣  Have fun!  Jason 
  • Who's Online (See full list)

There are no registered users currently online