Jump to content
PyroForum.nl
Sign in to follow this  
Andres

Stage pyro

Recommended Posts

Heeft iemand van jullie ervaring met stage pyro (close proximity pyro) ?

Ik ben benieuwd wat het verschil is tussen gewoon vuurwerk en stage pyro, buiten het verschil in kaliber.
Ik heb het dan wel over de outdoor versie, en niet de indoor NC gebaseerde.

Tot zover ik weet nu is dit eigenlijk gewoon vuurwerk, waar de e-matches altijd in het device zelf zijn geïnstalleerd.
Als het echt zo eenvoudig is kunnen mijn 18mm mines perfect doorgaan voor stage pyro :D.

Er zijn regels voor wat betreft de afstand die de pyrotechneut moet houden vanaf het publiek. Dit hang nauw samen met de grote van de devices en de fallout die het geeft.
Daarnaast heeft hij/zij rekening er mee te houden met het weer. Dus........... Details ontbreken mij. Het zijn een shitload aan procedures waar zij aan moeten voldoen.
Lees het vuurwerk magazine. Daar staat volgens mij ook een en ander beschreven.

Kan je een link posten die mij wat verder helpt ?
Aannemend dat je het pyrotechnic magazine bedoelt dat hier op het forum ook staat, ik heb alle 4 de uitgaven doorzocht maar niks gevonden.

Heb even gezocht maar kan het zo gauw niet vinden. Staat wel het nodige op diverse forums. Maar allemaal beetje halve informatie.

Helaas....zelf ff zoeken dan. Succes

Sign in to follow this  

• Similar Content

• By Siegfried
      Hello Guys,
      "Ghost 5",cardbord,paper tubes,parallel, 24mm x 34mm x 250mm
      Link to the Tubes :
      http://www.ebay.de/itm/263059570253?ssPageName=STRK:MESELX:IT&_trksid=p3984.m1555.l2649
      Best
    • By Tyneman
      Ik heb met O&N ook de gelegenheid maar eens gebruikt om wat knallers te testen.
      Hiervan is geen beeld / geluids materiaal. Gewoon omdat dat totaal niet interessant is. Geluid komt toch niet netjes over en beeld heeft geen toegevoegde waarde.
      Wat heb ik getest:
      Knallertjes van 5, 10, 15, 20, 25, 50, 100 en 150 gram 70/30 Flash.
      Knallertjes van 20g 70/30 Flash gespiked en niet gespiked.
      Knallertjes van 20g 70/30 en 60/40 Flash
      Alle flash met Kperc en GD Al.
      Resultaten:
      Vanaf 25gram zit er niet veel progressie meer in geluidservaring. Rondlopen met een handgranaat versus een 20g fingerkiller is een makkelijke keuze dan IMHO. Ja, 150g gaat echt wel iets harder, maar het is zeker de moeite niet waard. Persoonlijk vind ik 20-25g het mooiste effect geven in een omgeving waar zich andere levende wezens bevinden. Vooral met wat grove Ti erdoor blaas je de buurjongetjes met hun nitraatjes van hun sokken, vinden de normale mensen het een mooi gezicht en belt de buurtoma nog net niet de politie.
      Het spiken had zeker effect, dit zal ik in de toekomst ook vaker doen. Geeft een veel mooier effect op het Ti boeket. Ik denk dat het de knal iets verhoogd, maar niet veel.
      Verschillende Flash soorten gaven geen merkbaar verschil. Doe wat voor jou commercieel meer aantrekkelijk is.
      Ik ga in de toekomst ook een wat testen met verschillende vullingen. Denk aan BP (in verschillende vormen), Thermiet e.d. Maar dat is voor volgend jaar.
    • By RedRobin
      Glitter the Chemistry Techniques - Oglesby
    • By RedRobin
      The Best Of AFN 5
    • By RedRobin
      The Best Of AFN 4
    • By RedRobin
      The Best Of AFN 3.pdf
    • By RedRobin
      History Of Fireworks - Brock
    • By RedRobin
      Chemistry of Pyrotechnics - Conkling.pdf
  • Recently Browsing   0 members

No registered users viewing this page.

• Topics

• Ben zelf ook aan het knoeie geweest met een spuit om sterren te perse. Dus ben op zoek gegaan naar een ster plaat, maar blijf wel ff met de spuit door gaan met de hand hahahaha…. Heb helaas niet de gereedschappen en mogelijkheid om zelf wat te maken meer… 
    • Ik heb gelukkig de weg terug weer gevonden.. heb nu ook meer tijd ervoor weer want me zoontje is nu oud genoeg om zichzelf bezig te houden dus pappa kan beetje klote weer… ik ben wel nog steeds bezig met onderzoek, proberen en testen wat voor mij werkt.. maar ja moet zuinig zijn met me poedertjes is tegenwoordig echt een drama om wat te kunnen scoren… verklaring hier verklaring daar… ik zit daar heel nie op te wachte🤦🏼
    • Zoooooo ik heb de weg ook weer terug gevonden…. Zien dr echt goed uit… ik ramde het aan met de achter kant van me ratel uit me doppenset en boorde handmatig de core met een lang boortje… 🤦🏼 het werkt maar niet perfect
    • O sorry man, ik zie dat ik je net op het laatste moment in de steek heb gelaten. ( mijn notificaties gaan naar een oud mail adres).  Met het berekenen had je een paar dingen door elkaar gehaald. De omwentelingen per minuut blijven natuurlijk gelijk ongeacht wat de dikte van je aandrijf as is of de poelie die je erop plaatst.  Ik neem aan dat je er intussen wel achter bent gekomen, met nog een keer het bovenstaand verhaal rustig terug te  lezen. Of mischien heb je wel een van de vele online rekentools gebruikt.  Een vertraging of versnelling treed enkel op bij een overbrenging tussen ongelijke grote van assen of tandwielen.  ( dat maakt dat jouw rekenfout al in de eerste regel van je berekening zat).  Je moest de omtrek vermenigvuldigen met je rpm en niet delen. En je krijgt dan een waarde in centimeters en niet in rpm ( want dat was een vast gegeven, welke pas veranderd bij een overbrenging) 
    • Hahaha het is toch echt een virus ook.  Vanochtend eerst Facebook toen hier verhaal doen voor de gezelligheid. Schreef ik nog neu dit jaar niks gemaakt. Het begon toch wel te kriebelen. Ik denk nog geen half uur later, was ik al aan de gang.   Toch maar wat knal en stuk of zeven whistle motortjes geperst. Payload heb ik nog liggen.  En maar fantaseren wat ik nog meer droog kan krijgen voor morgen🤣  Have fun!  Jason 
  • Who's Online (See full list)