Jump to content
PyroForum.nl
Sign in to follow this  
Rocketman

Verkoop gehele hobby collectie

Recommended Posts

Beste pyro's,

Bij deze bied ik al m'n hobby spullen aan, simpelweg omdat ik het ontgroeid ben.

• aantal kartonnen kokers:

- 10 a 15 kokers van 25 cm lang, binnendiameter 24mm, buitendiameter 34mm

- 15 kokers van 10cm lang, binnendiameter 25mm, buitendiameter 31mm

• Zelfgekluste kogelmolen met twee trommels + media
  • 2 hittebestendige glazen maatbekers (400ml en 250ml)
  • starpress 5mm
  • 4,5m schietlont
  • 10 a 15m van 2mm visco lont
  • 10m van 3mm visco lont

+ een lijst aan chemicalien. (PM me)

Sign in to follow this  

• Similar Content

• By Boem
      Zwervend over het www kom ik visco lonten met diameters van 2, 2,5 en 3 mm tegen. Waar ik niet achter kom is of de keuze voor een bepaalde maat een persoonlijke keuze is (omdat die persoon het prettig vind met die specifieke maat te werken), of dat er werkelijk functionele verschillen zijn voor toepassing bij verschillende devices.
      Iemand ideeën hierover? Of, welke maat/maten gebruiken jullie en waarom/wanneer?
    • By sterretjesterretje
      Ik ben eindelijk eens begonnen om mijn eerste sas mengsel en een paar fonteintjes te maken. 
      Nu nog het lont: katoenen draad uurtje in heet sodawater ontvet / uitgespoeld / uurtje 20%-salpeter oplossing / 2 dagen gedroogd.
      Allemaal gedaan, maar volgens beschrijving "Klap op de vuurpijl" (geweldig doc voor absolute beginner) heb ik nog rijstemeel bij mijn sas nodig? Lijkt me alleen als plak/bindmiddel nodig? Wordt een conimex product aanbevolen, deze natuurlijk niet gevonden, maar Bambix lijkt me ook rijstemeel....Zijn er ook andere mogelijkheden? Lees regelmatig iets over dextrine??
      Er wordt gesproken over spiritus mengsel voor het benodigde papje. Nu heb ik ook de beschikking over 70% ethanol oplossingen uit een spuitbus. Lijkt me geen probleem? (buiten gebruik ivm te hoge concentraties ethanol in lucht, lijkt me binnen niet zo fijn.....).
      Ik hoop dit jaar mijn eigen fonteinen batterij te kunnen afsteken. Rest komt volgens jaar wel weer. 
    • By XplosionFireworks
      Hallo allemaal,
      Ik zit sinds een week of 2 op dit forum. Ik ben nog nieuw met het maken van vuurwerk dus ik wil graag een paar dingen weten!
      Als eerste:
      Bij de winkel hebben ze NPK 13-0-46, is dit hetzelfde als 98% zuivere kalium nitraat?
      Ik had nagevraagd voor Kaliumnitraat ergens ze boden het volgende aan:
      Kaliumnitraat: 13,7% Nitraat en 46,3% Kaliumoxide is dit hetzelfde en is dit zuiver?
      En ik had begrepen dat je spuitzwavel kan oplossen in water, dit een dag moet laten staan en dan van de bodem schrapen?
      Is dit allemaal verkrijgbaar bij xxx of niet?
      En voor flash: is aluminiumvijlsel fijn genoeg om flash mee te maken?
      Een hoop vragen maar ik wil graag snel beginnen met experimenteren!

• By Andres
      Heeft er iemand een tiental 1lb rocket tubes liggen die hij/zij (je weet maar nooit ) niet meer gaat gebruiken ?
      Ik zou graag nog eens een poging wagen tot rocketry, maar heb geen tubes... En geen geld om er direct een heleboel te laten overkomen met al die verzendkosten.
      PM me !
    • By de.leeuw62
      Voor mijn quick match heb ik een apparaatje (prototype) bedacht die zo in de bureaulade past.
      Het is voor het maken van de tubes. Dus ik trek er geen kant en klaar qm uit.
      Je hoeft ook niet je hele schuur daarvoor te verbouwen  (filmpje heb ik gezien van zo'n QM machine. Heel knap als je dat kan maken) maar uiteindelijk knip je het toch weer in handzame stukken.
      Dus ik hou het klein. Ondanks dat ie snel in elkaar was gezet en herhaaldelijk is aangepast werkt ie voor mij prima nog. Mist alleen nog een lijm dispenser. De tubes lijm ik naderhand.

• By Ruben868
      Hier kun je duidelijk zien hoe ik t rpm verander xd
    • By Ruben868
      Dit was op school waar ik mijn laatste hand aan mn ball mill legde. Ik heb er volgens mij wel meer dan een jaar over gedaan, maar ik ben zeer tevreden met het resultaat, de docenten waren zo aardig me af en toe een handje te helpen.
      -Lagers van ebay van een skateboard o.i.d.
      -assen van de bouwmarkt met schroefdraad
      -Op de assen zitten massieve pvc cilinders, welke een docent voor mij gedraaid heeft, waar precies fietsband overheen past, dit zorgt voor goed grip.
      -Mill Jar pvc met eindstoppen van de bouwmarkt.
      -Motorje gevonden op een chemie HBO, bij afgeschreven spullen met dank aan een forumlid xdxd, dit was achteraf gezien het moeilijkste van allemaal, het fixen van het motortje.
      - Media ebay catapult ammo steel balls diameter iets van 12mm dacht ik
      En nu maar malen jongen, malen...
      nu even 150 gr Bp aan het malen
      Wanneer het zover is zal ik ook wat andere projectjes laten zien

laterz
  • Recently Browsing   0 members

No registered users viewing this page.