Jump to content
Advertentie
(Klik om PyroForum.nl te steunen, login om reclame te verbergen)
PyroForum.nl

Recommended Posts

Advertentie

Guest
This topic is now closed to further replies.

• Similar Content

• By Ruben868
      Hier kun je duidelijk zien hoe ik t rpm verander xd
    • By Ruben868
      Dit was op school waar ik mijn laatste hand aan mn ball mill legde. Ik heb er volgens mij wel meer dan een jaar over gedaan, maar ik ben zeer tevreden met het resultaat, de docenten waren zo aardig me af en toe een handje te helpen.
      -Lagers van ebay van een skateboard o.i.d.
      -assen van de bouwmarkt met schroefdraad
      -Op de assen zitten massieve pvc cilinders, welke een docent voor mij gedraaid heeft, waar precies fietsband overheen past, dit zorgt voor goed grip.
      -Mill Jar pvc met eindstoppen van de bouwmarkt.
      -Motorje gevonden op een chemie HBO, bij afgeschreven spullen met dank aan een forumlid xdxd, dit was achteraf gezien het moeilijkste van allemaal, het fixen van het motortje.
      - Media ebay catapult ammo steel balls diameter iets van 12mm dacht ik
      En nu maar malen jongen, malen...
      nu even 150 gr Bp aan het malen
      Wanneer het zover is zal ik ook wat andere projectjes laten zien

laterz
    • By zakelijk1986
      Ik zoek een goede Star-plate om sterren/comets te maken voor 5'' shells

Iemand die mij daarbij kan helpen?

• By Snooby
      Grotere ball mill.. Extra opvulmedia nodig. Heeft er iemand loden een stuk of 50 loden ballen in de aanbieding. Liefst tussen de 10 en 20mm.
    • By Snooby
      Als er iemand is die deze voor een mooie prijs kan maken, pm ff.
    • By Snooby
      Omdat ik mijn eigen spullen altijd in zeer korte tijd vernietig,

Is er iemand die wat tweedehands glaswerk (bekerglazen, erlenmeyers etc) ter verkoop heeft staan voor een zacht prijsje?
    • By Andres
      Hallo allemaal !

Ik ben op zoek naar 2 milling jar's van ongeveer 10-15 cm lengte en +- 10 cm diameter.
      Op internet vind je echt niet veel, het is hdpe potten die je per 10 000 moet kopen of dan weer peperdure op Ebay.
      Weet iemand waar ik goede milling jar's van die afmetingen kan kopen ? Of die hdpe potten per stuk.
      En nu ik toch een nieuw topic aanmaak: ik ben op zoek naar media ter vervanging van mijn knikkers gemend met metalen knikkers.
      +- 12 mm doorsnede, liefst lood of chrome. ik heb er al gevonden, chrome van €18.5, maar kan het maar vragen: weet iemand goedkoper ? Anders neem ik die.
      Tips van alledaagse dingen die te gebruiken zijn als Milling jar zijn natuurlijk nog veel meer waard !

Alvast bedankt !
      Andres
  • Recently Browsing   0 members

No registered users viewing this page.

Advertentie

• Topics

• Hoi allemaal, Helaas heb ik geen tijd meer voor deze hobby en doe ik alles in de verkoop. Ik heb ontzettend veel soorten chemicaliën die allemaal weg mogen. Ik heb ook een star roller en twee kogel molens die weg mogen. Voor vragen en prijzen kun je me whatsappen 0637409282
    • Ik denk dat je eens een wat kortere core moet proberen, van zeg ik doe een gok de helft, en 4 i.p.v 5 mm diameter,  en je sas minder lang malen als je dat doet, met supersnelle meal zou ik alleen nozzle-loze pijlen maken. Wat ook een reden kan zijn is dat er scheuren ontstaan in het dunne laagje meal rond je core tijdens het boren, 12-5:2 is immers maar 3,5 mm, als je dan al ietsje scheef boort zit je zo dicht bij de wand. Grotendeels voorkomen kun je het door zeer consistente materialen en methodes te gebruiken, ( gekochte kokers / rockettools / pers ) maar dan nog blijft het trial en error, hoogstwaarschijnlijk moet je immers wel zelf de sas maken. Snelste manier is dus een compleet invalide vliegende pijl maken die amper een pinda de lucht in krijgt, maar wel heel blijft, kun je daarna wel weer een wat langere core proberen.   
    • Hallo, Ik heb zelf paper tubes gemaakt van Kraft papier en de pijl is 100 mm, diameter 12 mm gat 5 mm, nozzle 15 mm boven en onderaan en is van klei. Methode rammen met een aluminium buis en als de tube vol is, dit boren tot het klei aan de andere kant.
    • Denk dat je nozzle er uit geknald is, beetje meer specs doet wonderen voor een wat serieuzere analyse. Kwaliteit(prductiemethode) meal?, methode rammen?, materiaal/type koker?, hoogte/materiaal nozzle?, wat voor tools? ect.
    • Hallo Pyro fans, Ik ben sinds kort bezig met vuurpijlen en had vandaag een pijl afgestoken. Alleen zoals te zien is op de video is er een explosie tussendoor en vervolgens vliegt te pijl verder.
      Ik heb de standaard compositie Meal powder gebruikt 75/15/10 KNO3/C/S. De pijl is 10 cm, diameter 12 mm gat 5 mm. Komt dit, omdat de pijl niet goed aangestampt is, door de compositie of het gat is niet groot genoeg?
      Nou is mijn vraag hoe kan ik dit voorkomen?   VID-20180626-WA0003(0).mp4
  • Who's Online (See full list)

There are no registered users currently online